בעקבות השאלה שלכם- איך עושים ציור אור?

האמת, שום שאלה. אף אחד לא שאל. חמש עשרה תגובות על הפוסט הקודם. "שירים יפים" "מרתק" "איזה יופי" מה יופי? למה לא לברר על ציור האור שהוא באמת מה שמגניב אותי בכל הפוסט. כל הקוראים התרבותיים האלה, גם כן.

נותרו לי שתי ברירות. הראשונה: לבקש מאמא שלי או מהבת שלי וכו' לכתוב תגובה שבה אחת מהן שואלת לתומה- איך עושים את ציור האור הפצצתי הזה? ובכן, זה פתרון פתטי ונמוך. האפשרות השנייה- להתייחס לזה כאילו באמת שאלתם. עוד יותר פתטי.

טוב,

אז לשאלתכם: ציור אור למדתי בתיאוריה לעשות בקורס הצילום המשובח משובה של דנה ישראלי, ואז ניסיתי בבית.

זה פשוט:

שמים את המצלמה על חצובה. מחשיכים את החדר. מבקשים מאחד הילדים להדליק פנס רק כדי שנראה שהוא בפריים. ואז מצלמים. כלומר: פותחים צמצם למקסימום, מכוונים את התריס למהירות ארוכה במיוחד, ואחרי הלחיצה מציירים עם מקור אור. כל מקור אור יעבוד. פנס או זיקוק למשל. מה שאדיר במצלמות הדיגיטליות זה שאפשר ישר לרוץ לראות מה יצא.

מאד כיף לנסות את זה ב:

(זה בית, זה לא תיק גוצ'י, אם מישהו כבר הספיק להתקטנן שיתבייש לו), זה כיף להלביש את הילדים ב:

של אור, ולמלא את החושך ב:

תיהנו!

20 תגובות

מתויק תחת Uncategorized, פעילויות עם ילדים

20 תגובות ל-“בעקבות השאלה שלכם- איך עושים ציור אור?

  1. אהההה…. אז כל מה שצריך זה חצובה ומצלמה שאפשר לפתוח בה את הצמצם עד הסוף – קלי קלות!

    את גדולה, כבר אמרתי?
    (כן, הצילומים בפוסט הקודם היו מגניבים ביותר, אבל לומר שהכי מכל הפוסט – זה כבר קשה… טוב, לא לכולנו יש שירי אהבה בכל מקום כל הזמן – הצלחת להסיח את דעתנו מהעיקר בכל הפואטיקה הרומנטית הזאת…)

  2. בגלל בגלל בגלל…. אכן מתחפשים לתרבותיים אנחנו. הכי מדליק זה ציור אור במיוחד האהבה בסוף….במיוחד היום.

  3. נעמה מעוז

    חחחח קורעת, ראיתי את הכותרת וחשבתי לעצמי מי הרדוד ששאל את השאלה הזאת בפוסט המרגש והיפיפיה הזה…

    • אני! אני! גם רדודה וגם פאתטית. כי התכוונתי לשאול, חי נפשי, רק לא הספקתי להגיב על הפוסט הקודם לפני שהקדימני הפוסט הזה, ואז הגבתי אז יצאתי פאתטית ורדודה גם יחד… אז מה – גם השירים היו יפים :)…

  4. טוב, כמו שהבנת נכון, כל קוראייך תרבותיים, עמוקים ורוחניים, אנחנו לא מסתכלים בקנקן אלא במה שיש בתוכו. ותוך של שירי אהבה ברור לוקח פטנטים של מצלמות. אבל אם כבר לשאלות טכניות, איך עושים-כמו בצילום האמצעי כאן למעלה- שהאור ישתקף ברצפה? (ובבקשה בבקשה -אל תקלקלי את הרושם עליך ותגידי שהיא נוצצת מנקיון, -ואם זה מנקיון אז לפחות תגלי לנו גם איך עושים את זה…)

  5. קודם כל תודה רבה, אני כבר מחכה שהבנים שלי יגדלו מעט כדי לנסות את כל הדברים המגניבים שאת מדברת עלייהם. ועכשיו שאלה (כי ביקשת שנשאל…): יש לך מושג אם קיים דבק שהוא לא רעיל בעליל? (חרוז:-). הבנים שלי עוד בדיל שמכניסים הכל לפה ויש לנו מגנטים יפים שהנייר עלייהם מתפרק, אני מחפשת איך להחזיר את הנייר למקומו כי הם משחקים עם המגנטים כל הזמן…תודה רבה (ואגב, פתאום שמתי לב שעם השאלה הזו הפכתי אותך לבתיה עוזיאל, אני מקווה שזה בסדר מבחינתך… 🙂 יום מקסים!

  6. ורד

    איך את מצליחה לגרום לי לצחוק שבקושי בא לי לחייך. אני פשוט נהנית מהפוסטים שלך ומקנאה בכשרון שלך. מודה!

  7. קושקוש1

    ורק אני לא הבנתי??
    איפה עומד מחזיק הפנס – מאחורי המצלמה ומאיר את מה שמול המצלמה??
    אז איך זה יוצא מדויק כל כך? הרי לא רואים את מה ש"מציירים"

  8. הילה פילה

    בתור בוגרת הקורס של דנה, תיארתי לעצמי שלמדת את זה אצלה…. אבל היה לי לא נעים להתקטנן על דבר כל כך ארצי בתוך פוסט שמתנה אהבים עם השפה היפה הזו שלנו…. (פוסט שאני עדיין תחת השפעתו ומחפשת את המילים להגיב אליו….)
    בפעם הבאה תקרצי- ואשאל..
    הילה

  9. דקלה

    מצטרפת לשאלות של ורד וקושקוש1.
    עוד פרטים בבקשה!

  10. אני אמורה לעבוד עכשיו ולא לגלוש בבלוג של עצמי, אבל אם אני אקליד מהר אורית לא תשים לב. ובכן:
    מי שעושה את ציור האור עומד בתוך הפריים כלומר, מול המצלמה. ברגע שלוחצים על כפתור הצילום במצלמה הצייר מתחיל להזיז את היד ולצייר מתווה של ציור דמיוני באוויר. נכון. לא רואים מה שמציירים. מתווים מה שרוצים באוויר ומקווים לטוב (ע"ע ציור הבית שצוייר על ידי אלכס ועופרי אחרי הרבה חזרות טרום צילום, ועדיין יצא מאותגר). ילדים קטנים יכולים להחזיק את הפנס יחד עם ההורה, דבר שמשפר את המוטוריקה ובהתאם את התוצאות.
    לגבי הרצפה הזורחת. יש לשכור לצורך כך דירה עם ריצוף גרניט פורצלן. אשאיר את הטלפון של בעלי הבית שלי כשנעזוב, הם אחלה.
    אוקיי,

  11. כבר אמרתי לך שאת מהממת ואני מתה עליך?

  12. את זה: http://barryunderwood.com/portfolio.html את מכירה? (אפרופו ציורי אור)

  13. כן, לארץ הפיות 🙂

  14. פינגבק: ציורי אור – פעילות עם ילדים « הזמנה ליצירה

כתיבת תגובה