יום הולדת האגם הקסום- החלק עם כל מה שזורח

 

אגם זוהר בחושך

במשך השבוע שלפני יום ההולדת הבית היה מעבדה בינארית. זורח בחושך- פלוס. לא זורח- מינוס. זה היה שבוע שבמהלכו יצא לאור ספר שירים חדש ועצוב שלי (לא בשלה לדבר על זה), העולם הסתחרר וגם ישראל לא היתה משהו, אבל כל זה הונח לרגע בצד עטוף בחושך. התרכזנו, כמו שמתרכזים אנשים עם פנס, בשאלה: מה כן עושה אור.

עכשיו כשאני יודעת אני מרגישה מוכנה לכתוב את המדריך המלא לבניית האגם הזוהר. הנה זה בא.

תפאורה זוהרת

הכי חשוב בחדר זוהר בחושך: התאורה. אנחנו הזמנו מהסינים פנס אולטרה סגול, ויש גם נורות לאור UV שעושות עבודה מצוינת. את רקע החדר כיסינו באלבד שחור כדי שרק מה שרוצים יאיר.

הצמחיה הזוהרת. צובעים ענפים ועציצים בספריי בצבע ניאון (לפני שקונים בודקים שהצבע זוהר, לא כל צבע ניאון זוהר ועדיף להאיר בפנס על הפחית של הספריי כדי לוודא) או בצבע זוהר בחושך.

במקור רציתי שהכל יהיה טבעי, ובמשך כמה ניסיונות השקיתי פרחים במיים עם ויטמין בי חמישים. אלא שמאמצי נכשלו לחלוטין וכל הפרחים נשארו בצבע המקורי שלהם. רגע אחרי שהעפתי את הצרור האחרון והנבול לפח ראיתי שבאחד מהפרחים יש בכל זאת קצת נימי צבע זורח. בלי להתבלבל שלפתי את הפרח מהזבל, הזקפתי את ראשו וצילמתי כי מה:

פרח זורח בחושך

ואז קניתי מלא פרחים מפלסטיק וריססתי בספריי צבע שזורח נהדר. הניסוי הצליח.

אגמים זוהרים  זורקים טוש הדגשה זרחני (הייליטר) פתוח למים ומחכים, המים הופכים זוהרים תוך פחות מיום. אנחנו הכנו ארבעה אגמים בארבע גיגיות שנמלאו בארבעה צבעי ההיילייטר. אם רוצים אגמים שבטוחים גם לילדים קטנים שעשויים לשתות אותם בטעות, מחליפים את ההייליטר בויטמין בי חמישים. הוא יוצר צהוב זורח ושמח.

בועות זוהרות ולא אכילות אחרי שאגמי ההייליטר מוכנים, זורקים לתוכם כדורים פולימריים, ותוך שמונה שעות הכדורים סופחים את המיים הצבעוניים. אנחנו הזמנו משלוח מסין שלא הגיע בזמן, ולמרבה השמחה גיליתי את ענבל ישראל שציידה אותי בכדורים רגילים וגם בכדורים גדולים במיוחד:

בועות זוהרות באגם הזוהר

אוכל זוהר

שתיה זוהרת שיקוי כחול זוהר מכינים כשמערבבים מי טוניק עם ויטמנצ'יק. שיקוי צהוב זוהר נוצר מערבוב של לימונדה וויטמין בי חמישים בכמות קטנה. הלל, אגב, טוען שיש גם פאנטה זורחת בצבע ירוק אבל הוא סרב להסתובב איתי בסופר כשאני מאירה על אגף בקבוקי השתייה בפנס אולטרה סגול, אז כרגע זו רק שמועה.

אוכל זוהר מכינים כשמערבבים ג'לי אינסטנט בטעם מישמש עם ויטמין בי. כדאי לטעום את הג'לי לפני ההכנסה למקרר כדי לוודא שלא מרגישים את טעמו של הויטמין. אם בכל זאת הגזמנו בכמויות הויטמין אפשר לעמעם את טעמו על ידי תוספת של תרכיז מיץ. מעל אפשר לפזר פניני טפיוקה שבושלו במים עם ויטמין בי ונזרו בקצת סוכר. קרח כוכבי מי טוניק זוהר גם הוא, אבל יש לו טעם של מי טוניק. מממ.

וכמובן- בועות זוהרות בחושך שאפשר לשתות. אני יודעת שבפוסט הקודם דיברתי על זה חצי פוסט אבל זה באמת מרגש.

אוכל זוהר בחושך

 

משחקים זוהרים

התפרצות וולקנית של הר געש זוהר כל הטריקים שעובדים ביום הולדת קסמים, עובדים גם בחדר הזוהר. הפשוט והמעולה מכולם– לשים כוס עם מלא אבקת סודה לשתייה בתוך קערה, להשפריץ מעל קצת אקריליק זוהר בחושך, ולשפוך חומץ. זה התסססס הכי כייפי שאפשר לדמיין.

מנורת לבה זוהרת ממלאים בקבוק שקוף בשמן או בשמן תינוקות, מזריקים טיפות מים שעורבבו עם צבע זרחני, וזורקים פנימה טבלית אלקה זלצר. מנורת הלבה מתחילה להשתולל.

אבקת קסמים שהופכת לג'ל זוהר האבקה הזו? אז במקום מיים מוסיפים לה מיים זוהרים מאחד מאגמי ההיילייטר והיא הופכת לג'לי זוהר. אנחנו כלאנו בפנים פלמינגו קטנטן ושחררנו על ידי היפוך התהליך: זרייה של המון מלח שגורם לג'ל לחזור למצב מיימי ולפלמינגו לצאת לחופשי.

אגם חלב עם מערבולות זורחות אותו רעיון של אגם החלב שמתח הפנים שלו משתנה במגע עם סבון כלים, רק עם צבעים זורחים בחושך.

יש עוד המון ניסוים שאפשר להסב לחדר הזוהר, בפוסטים ישנים יש עוד רעיונות (אפשר לחפש בתיבה משמאל לפי שם קוד יום הולדת), ובקיצור, שווה לעשות כל מה שמאיר ומסעיר.

אנחנו הספקנו רק חלק מהניסויים כי אחרי חצי שעה בחדר הקטן נזקקנו לנס הכימי- חמצן ולנס הביולוגי- ההורים של הילדים האורחים, שלקחו אותם צוהלים לבתיהם והשאירו אותנו מוטלים על הספה.

וכך, שמחים ומעוכים הגענו אל סופו של יום הולדת אדיר ומתיש. במשך חודש גויסה כל המשפחה המצומצמת והמורחבת לניסויים, שינוע חומרים, צביעת פלמינגויים, הדבקה, גזירה, תלייה, ועשייה. הבטנו סביב בכל ההרבה הרבה הזה וידענו שהנה, הגיע רגע התשלום. אני הייתי הראשונה לגבות: אז מה, ניגשתי אל ענר, מה מכל המסיבה הזו הכי אהבת? הילד חייך בחולמניות, רכן אלי ולחש את תשובתו בקול מלא ערגה: הכי אהבתי את הממתקים.

אז היתה גם במבה.

3 תגובות

מתויק תחת פעילויות עם ילדים, רעיונות לימי הולדת וחגיגות

3 תגובות ל-“יום הולדת האגם הקסום- החלק עם כל מה שזורח

  1. מיכליקה

    אין כמוך. לא באמת.. אין דברים כאלה.. ואני לתומי חשבתי שהשקעתי כשעשיתי יום הולדת "מחפשים את המטמון " 😉

  2. דפי ויטלה בן בסט

    מדהים כמה יצירתיות

    נשלח מה-iPhone שלי

  3. אורנה

    זוֹהֵרָאבְּל ואינקרדיבל!

כתיבת תגובה