ספר שירים חדש, פרידה מאם

אחת לשש שנים יוצא לי ספר שירה חדש, והאחת לשש שנים זה עכשיו.

אני רוצה מאד לדבר איתכם על הספר הזה, רוצה מאד לשתוק איתכם את הספר הזה, אבל לא כל כך יודעת איך. אולי אתחיל מזה שאספר שזה ספר שירי פרידה מאמא שלי, ועל העטיפה שלו מצולם חור.

השבוע קיבלתי טלפון מחברה. את שומעת, היא אמרה, אני נמצאת בחנות הספרים והם רצו להחזיר את הספר להוצאה כי הם חשבו שהוא פגום.

אבל הספר לא הוחזר,

והחור נשאר.

עטיפת הספר ערש

כל הזמן נשאר.

ובזה עוסקים השירים,

בנטישה, בגעגוע, בזעם על הסרטן, ובילדה שבתוכי שמחכה שאמא שלה בכל זאת תחזור. דרך ציפור, דרך חלום. יש כל מיני דרכים לחזור. היא יכולה מצידי גם סתם לעמוד יום אחד בדלת.

בלי להודות בזה אני מחכה

 

 

 

 

 

 

 

זה ספר עצוב, אבל גם בצורה מוזרה מלא חיים, כי אל מול פני ה'לא' של המוות, כל רגע מתמלא ב'כן'.

אני מוציאה אותו אל העולם בזהירות, ואנסה רגע לסכם במרוכז את כל הלינקים לגביו:

זה הלינק לקנייה ישירה של הספר במחיר השקה מוזל הכולל משלוח.

זה הלינק לאתר שבו יש שירים מתוך הספר. אפשר לשלוח כל שיר עם כפתור מיוחד שאלכס תכנת ומופיע על המסך משמאל.

זה הלינק לפייסבוק שלי שבו אעדכן שירים. אטיל חומרים כל כך אישיים אל גוב הלייקים.

ומה עוד?

השקה.

תהיה.

אבל אני עצובה ומבוהלת ממעשה הבגידה של מה אני עושה אמנות מהמוות של אמא שלי, וייקח לי כמה ימים לארוז את עצמי, לתכנן השקה ולספר עליה.

ובינתיים אני מבקשת מכם הרבה דברים. שתהיו שגרירי אהבה ותעזרו לי להפיץ את שמעו של הספר בעולם: שיתופים, בלוגים, טוויטר. ספרו על הספר למי שיכול להשען עליו או להזדקק לו, כתבו לי מה חשבתם עליו, ויש עוד משהו שאני מבקשת וזה במישור אחר ואישי: שתתקשרו להורים שלכם, אם יש לכם, ותגידו להם שאתם אוהבים אותם.

אני יודעת שזו בקשה חודרנית וכמעט גסה במפרט שלה, אבל הזמן קצר. אחר כך כנשארים לבד, כבר אי אפשר לחזור ולומר.

כבר לא מתקשר אלי 1

כבר לא מתקשר אלי 2

21 תגובות

מתויק תחת שירה

21 תגובות ל-“ספר שירים חדש, פרידה מאם

  1. Efratfin

    עצוב עצוב עצוב
    כל מה שקשור לאמא זה קשה כל כך, מחלה או לא… וזה מסבך את המוח עוד יותר לחשוב שאני אימא בעצמי וכמה הילדים שלי יסתבכו בגללי.
    בברכת אהבה

    Sent from my iPhone

    >

  2. rinae

    התרגשתי בכיתי

    מתקשרת עכשיו

    תודה

    רינה

    מנדרינהs

    סטודיו מנדרינה

    050-7406484 04-6763619

    http://www.Mandarina.org.il

    דוגמאות ועידכונים בפייסבוק

    חדש חנות במרמלדה

  3. ענת

    אורית היקרה.
    את תמיד מרגשת אותי, וכשאת כותבת לאמך, כשגם אמי איננה, את מרגשת אותי אפילו יותר. בהצלחה רבה עם הספר. ובאשר ל"בגידה" – הרי ממילא אין לך אפשרות אחרת אלא לכתוב את הכאב שלך. וכשאת נוגעת באנשים באהבה ובכאב שלהם – זו כבר לא רק אמנות (שאת עושה כביכול על חשבונה) אלא הגדלת הטוב שבעולם.
    אוהבת מאד גם את השם שבחרת לספר. והחור – אני מניחה שאני לא מגלה לך משהו שלא ידעת והתכוונת – כשאומר שהוא מזכיר גם טבור, קצת בדומה לעטיפה של הספר שלך "עשרים נערות לקנא", אלא שפה הוא מתקשר לי לחבל טבור אימהי.
    אוהבת מרחוק,
    ענת.

  4. רתם

    וואו! תפסת אותי בבטן בעצב עמוק ומתגלגל. את כל כך מוכשרת, בשמחה ובעצב.

  5. varda

    דמעות בעיניים…

  6. תודה חברים אהובים.

  7. ליאור

    אנחנו עושים אמנות מהחומרים של החיים. אין לנו חומר גלם אחר, בייחוד בכתיבה. אנשים שלא מכירים את הפעפוע הזה בתחתית הבטן, של יצירה שדוחפת את דרכה מעלה, לצאת החוצה, יכולים לעטות ארשת צינית ולקרוא לזה "ניצול של סיטואציה". אבל את יודעת שזה לא נכון, שתחושת הבגידה היא רק התגובה (האינסטינקטיבית) שלך לאנשים שלא מבינים ואף פעם לא יבינו מאיפה זה בא. תשאלי את עצמך מה אמא שלך היתה אומרת- אני בטוח שלא זו המילה שהיא היתה משתמשת בה.

    המון ברכות ומזל טוב (שתי לידות תוך פחות מחצי שנה- איך את עושה את זה?), וגם חיבוק, בזמן שאני כאן מנגב את הדמעות.

  8. Rotem Kopel

    אורית שלום,

    אנחנו לא מכירות אבל אני קוראת נרגשת, ״משאילה״ סידרתית של רעיונות שלך , ובכלל על גבי התקשורת הזו – מרגישה כמעט חברה 🙂

    אבל הפעם הפלת אותי, אני יושבת פה במשרד עם פקעת בגרון, אולי זה הפחד הזה מהסוף של ההורים שלי, מארעיות החיים בכלל, או פשוט האמת הזו של הריק שנשאר אחרי, אבל באמת באמת ריגשת אותי.

    עומדת כבר להתקשר להורים, ולחבק אותם במילים.

    ובין לבין הזמנתי את הספר החדש שלך.

    המון תודה על … לא יודעת בדיוק מה …. אבל תודה

    רותם

    >

  9. dafnadariel

    מרגש מאוד. נוגע ללב.
    בהצלחה. יש לי כבר כמה כתובות למה ששלחת.

  10. אורית יקרה,
    ברכות.
    אני בטוחה שנתת קול להרבה מחשבות שמסתובבות אצל הרבה מאיתנו, אם כאלה שאיבדו או כאלה שחוששים מהיום הזה.
    (כמעט קניתי דקך הקישור, אבל אז חשבתי שאני מעדיפה לעשות את זה בדרך הישנה, כמו שקניתי את ספרייך האחרים – הכניסה אל החנות, החיפוש אחר המדף המתאים, החפירה של האצבעות בתנוחה אנכית והמציאה. כמו ללכת ברחוב ולראות בתוך שלל השלכת עלה אחד שמתבלט).
    אנחנו נפספס את ההשקה, אבל נהיה שם במחשבה.
    מזל טוב!

  11. ריבי

    אני די משוכנעת שאמא שלך היתה שמחה שהצלחת ללדת משהו כזה מתוך האין שלה…אין מי שזה לא יגע בו, בין אם הוריו סביבו ובין אם יתום הוא. חיבוק גדול ומלא נשיקות.

  12. חברים, תודה גדולה. גדולה במיוחד. לילה טוב.

  13. אורנה

    "… ולא יכול לעשות דבר."
    צר לי.
    וכל מילות התיאור מרכינות ראשן למקרא הספר.
    והלוואי שידעתי איך לעזור באריזה.
    חיבוק.

  14. Stav Meishar

    אורית הנפלאה,

    אני לא קונה ספרים לעיתים קרובות, כי אני גרה בדירה שכורה במדינה זרה ומנסה
    לצמצם את רכושי הפיזי.
    אם את מוציאה את הספר בגרסא אלקטרונית, אשמח מאוד לקנותו. אם לא, עדיין ארצה
    עותק ואשמח לדעת אם יש אופציה למשלוח לניו יורק.

    תודה!
    -סתיו

    __________________

    Best,
    Stav Meishar
    Director – Dreamcoat Experience

  15. החור נשאר. בדיוק ככה.
    תודה לך אורית אהובה שאת חולקת איתנו את הדבש והעוקץ ומדברת גם בשבילנו, בשבילי.

  16. מלכה

    תודה שכתבת אותי.
    בדיוק בדיוק כך!
    קשה לי אפילו להגיב מעבר לזה

  17. א

    אני יושבת בבית החולים. אימי על ערש דווי. שעות אחרונות של סרטן. אין לי מושג איך הקוסמוס והאינטרנט גלגלו אותי דווקא אל השירים שלך. ואני בוכה יחד איתם.

  18. רעות

    חזק… חזק מאוד. נגעת לי בנימים.

  19. היכולת לשיר את הכאב היא עוצמה מטלטלת. הרגישות שלך, מתת אל. תודה.

כתיבת תגובה