קומיקס משפחה

איזה כיף שאפשר שוב לנשום ולחזור לענייננו השטותיים והמשמחים. ובכן: בהקדמה לסדרת הפישולים והתיקונים  התוודיתי על הפקת העירום הענקית שלא צלחה לי. האמת, היה עוד סיפור בסגנון: כשלמדתי בפנימייה ההיא בארצות הברית סחבתי חברה לכיתות הלימוד הנטושות בלילה. התכנית היתה לצלם ביצים שנשברות על בטנה כי זה נשמע היה לי אז פיוטי ועגול. אלא מה, איזה בחור מהלימודים פתח את הדלת וראה לחרדתו שתי בנות בחושך עם הרבה מאד חלבון וחלמון עליהן. גם כן סוטה. מי בא ללמוד בלילה מי.

טוב, הגיעה העת לחוויה מתקנת.

הפקת צילומי עירום לא ארים שוב, וגם ביצים נשברות לא עושות לי את זה מאז שענר נולד ואני כבר ממש יודעת איך נראות ביצים שבורות בייסיקלי על כל משטח. אבל צילומים קבוצתיים- כן וכן. ובהתאם- קבוצת הבית גויסה לפרויקטים צילומיים שתיכף אמנה. טטטטם הנה הראשון שבהם:

קומיקס משפחה- שלב כתיבת הקומיקסים

מכריזים על תחרות כתיבת קומיקסים שעוסקים בחיי המשפחה. את הקטנים מרגיעים שלא חייבים לכתוב אפשר גם רק לצייר, ואת הגדולים מרגיעים שלא חייבים לצייר אפשר רק לכתוב.

התחרות שלנו נעשתה בהשראת דניאלה לונדון דקל הנערצת, ובהתאם, נועה כינתה את התחרות חמו(ר)די. חיי משפחת בן ארי מעולם לא זכו להגדרה קולעת יותר.

הנה למשל הקומיקס של נועה העוסק בקמצנותי או ביעילותי הכלכלית תלוי את מי שואלים:

נועה:אמא אפשר 350 שקל לשופינג?

אמא: אין מצב בעולם!

נועה: אימיי, אמרתי לך שאת מזדהרת ופיוטית באופן חד פעמי היום?

אמא: את נסיכה! הארנק על השולחן! קחי את האשראי!

(בקניון)

חברה של נועה: היא קנתה את זה?

נועה: כמו תמיד…

גאונה הילדה, נו. מזדהרת באופן פיוטי.

שלב הצילומים

מצלמים! כל פריים- תמונה. כיוון שיש את הקומיקסים שהילדים ציירו יודעים בדיוק מה צריך לצלם.

שלב ההרכבה של כל התמונות לקומיקס אחד

מעלים את כל התמונות לפיקצ'ר מונקי. מארגנים לקולאז' בשתי דקות ומוסיפים בועות ואם רוצים גם טקסטים באנגלית.

בשלב הרביעי (אני יודעת שאמרתי שיש רק שלושה שלבים. שיקרתי) מדפיסים כתמונה גדולה בכל חנות צילום ואם רוצים טקסטים בעברית ולא באנגלית- מוסיפים אותם בטוש פרמננט. אפשר, כמו שאנחנו עשינו, להוסיף את הטקסטים קודם להדפסה בתוכנת עיבוד תמונה שיש בה פונטים בעברית,עוד שלב. טוב, נו, די, זה שווה את המאמץ. באמת. תראו למשל את הקומיקס שעופרי הגתה. קומיקס שמתעד את המציאות המשפחתית החוזרת ונשנית שלנו. קשה כשאול קינה:

וגם הקומיקס הזה של נועה מדויק להפליא:

אין ספק, חמורדי מאד.

נ.ב

בלי קשר- ביום רביעי! בבית מיכל ברחובות! חן רותם! האלבום החדש שבו לחנים לשירים של אלכס ושלי! שמונה וחצי בערב! שיחה איתנו ועם חן! שירים מהממים! כן! ביי!

 

22 תגובות

מתויק תחת פעילויות עם ילדים

22 תגובות ל-“קומיקס משפחה

  1. אלף

    אכן מזדהרת ופיוטית וגאונה – ראי אילו ילדים מוצלחים את מגדלת!
    ואיזה כייף לך שיש לך בן זוג שמסרק כינים… שלי עשה את זה פעם אחת כשהייתי בחו"ל (נסעתי ביולי ל-10 ימים…היית מאמינה?) ונשבע שלא עוד. מבחינתו שהילדות יעשו קרחת.

    הרעיון המבריק של הקומיקס ייושם עוד השבוע לכבוד יום ההולדת של הבנזוג הנ"ל.
    למשקיענים אך מאותגרים-טכנולוגית שבינינו – באיזו תוכנת עיבוד תמונה מדובר להוספת הפונט בעברית? אין לי פוטושופ אם בזה מדובר.

  2. פנינה

    ההזדהרות והפיוטיות פשוט נשפכים ממך. את עושה לי נעים על הבוקר. חיבוק.

  3. פנינה

    ושאלה לגבי הבועות – באיזו תוכנה?

  4. נהדר ומעורר השראה מקווה שמתישהו אנסה את זה עם המשפחה

  5. עִנבל

    אתם מהמממים!! מזדהרים כפי המסתבר באופן רב פעמי 🙂 איזה כיף אתכם.

  6. דורית

    את פשוט גאונה !!!

  7. בועות- בפיקצ'ר מונקי, בלחיצת כפתור. טקסט- בפוטושופ או ידנית. הללויה.

  8. מקסים ברמות על! אהבתי ובטוח ניישם!

  9. דניאלה ל

    לא בטוחה שאני מרוצה מהמתחרה המוכשרת שקמה לי פה. מסרי לנועה שאני לא מרשה לה לצייר יותר. ולך, תודה על המערוף (את קצת מגזימה עם זה)

    • נועה בן ארי

      דניאלה! מדהים לשמוע את זה ממך, אני מעריצה את הקומיקסים שלך.
      תודה רבה ! 🙂
      -נועה הבת של אורית-

      • נועה יקרה. תודה לך. את באמת מאוד מוכשרת והקומיקס מצחיק להפליא (נראה, אולי אני אגנוב לך אותו. זה נושא מצוין הדרכים שבהם ילדים מתחנפים להוריהם על מנת להשיג דבר מה)

  10. מעולה. מעניין אם גם בלי שני הורים משוררים יש כאלו ילדים מוכשרים…

  11. inbar

    את יצירתית ברמות על. אין מילים.

  12. על זה אומרת סבתא אחת שאני מכירה:" מעץ תפוח לא נופל אגס…" אני מתגעגעת!

  13. נועלו

    THE ROYAL FAMILY זה מה שאתם. איזה מזל שעוד רגע אני מסניפה אותך. אני כבר בקריז.

  14. לגמרי לגמרי נפלא, שאפו לנועה על הכשרון ושיתוף הפעולה.
    (והמונקי הזה חזק מאוד, תודה!)

  15. Naama

    משהו שגיליתי לאחרונה (כשהייתי צריכה לפרסם בבלוג כמה תמונות יומולדת ובמקום לבקש רשות מהורי הילדים המצולמים, החלטתי לטשטש פרצופים): בתוכנת גימפ אפשר לעשות עיבודי תמונה בקלי קלות, כמו להפוך אותה לכמו-מצוירת. זה אפקט שכלכך התעלפתי ממנו שכנראה אממש אותו גם על תמונות של ילדי.
    אם מוסיפיים אותו על מה שכבר יש לכם, יוצא קומיקס של ממש.

    התפעלתי עמוקות מהיצירה של נועה. לא מפתיע בהתחשב במאגר הגנים עליו היא יושבת… 🙂

  16. מקסים! כמה כישרון!

  17. אורית יקרה,
    מאז ששמעתי את הראיון שלך בתכניתו של קובי מידן והבנתי שיש לך בלוג- אני משוטטת בו לאורכו ולרוחבו ונהנית מכול שפע היופי, היצירתיות, הרעיונות, ההפתעות, המעוף, הצבעוניות, האופטימיות, השפה היפה והכתיבה שלך שגם שאת כותבת סתם- יוצאת לך שירה- זאת גאונות. השיתוף והנתינה האין סופית שלך- את אכן אישיות גדולה מהחיים (ותאמיני לי שאין שום אינטרס מאחורי זה). אותי הקסמת לחלוטין וכבר השתמשתי באחד מהשירים המרפאים שבבלוג שלך (רעיון נפלא) ושלחתי לחברה שלי, בסוף השיר כתבתי לה שתכנס לבלוג שלך…אני יודעת שהיא 'תמות עליו'.
    תודה שאת קיימת.

כתיבת תגובה