סודות קטנטנים: טקסטורה

טקסטורה מסתבר היא מה שגורם לפימו להפסיק להראות כמו פימו. מרגע שקולטים את זה לא מפסיקים לחספס ריגושים. הופ מעלימים לילדים את מברשת השיניים (טפיחות קלות על בצק הפימו ונוצר יופי של מרקם עוגיות) הופ מעלימים את נייר האלומיניום שעל הפשטידה (מגע עדין של גולגולי נייר כסף קטנים והקרום של לחם הפימו מושלם) הופ מתחילים לחטט בארגזים שזרקו השכנים כי מי זורק את הלבנים האלו נו הספוגים הדקיקים שמשמשים לאריזה (הו, מרקם קליפות של תפוזים זעירים. לא יאמן).

בקיצור, שבוע משחקים בכל מה שיש לסקוטצ' ברייט להציע ואז מגיעים גם למרקמים למתקדמים. נגיד:

אבקת אפייה-

אופים בצק אוורירי של פימו מעורבב במים, בפימו נוזלי ובאבקת אפייה ונוצר לחם שנראה בול אבל בול כמו לחם. נכון שצריך להקים סניף לחם בונסאי של לחם ארז? נכון. כאן ההדרכה המדויקת איך בדיוק לחולל את הפלא:

מלח גס-

עוד מרקם מצוין מקבלים אם מערבבים פימו עם מלח גס ואחרי האפייה משרים במים כדי שהמלח יתמוסס. יוצר למשל יופי של גבינה:

פלטת גבינות פימו

פימו אפוי מגורר לתוך פימו טרי-

את גבינת העובש שבתמונה אפשר ליצור אם מגררים פימו ירוק אפוי ומערבבים עם הפימו הצהוב לפני אפייתו. הטריק הזה של לאפות פימו ולגרר אותו אחרי האפייה עובד נפלא גם כדי ליצור כאן את הציפוי הכתום לאינסייד אאוט הסושיי הזה:

סושי 2

או כאן כדי ליצור פירורים המצפים את כדורי השוקולד:

כדורי שוקולד וכוס שוקו

בקיצור אפשר ואי אפשר שלא לשחק עם מרקמים. תראו למשל את ההדרכה המתוקה הזו- די בסיכה קטנה אחת שדוקרת את הפימו בתנועות סיבוביות כדי להפוך את משלוש הפלסטיק לפרוסת עוגה חיה ונושמת. רק שצריך לזכור שפימו הוא לא לאכילה, אז לטובת מי שבאמת חי ונושם כדאי להפריד את המגררת מכלי המטבח, ולא להחזיר את מברשת השיניים לילדים. מממ מעניין כמה זמן ייקח להם לשים לב.

3 תגובות

מתויק תחת מיניאטורות, פעילויות עם ילדים

3 תגובות ל-“סודות קטנטנים: טקסטורה

  1. מדהים ממש. אני והמתבגרת הפרטית נהננו מאוד. אולי בגללך היא תתחיל עם פימו.

  2. אני כל כך נהנית לראות את הדברים היצירתיים שאת עושה 🙂 (אני כל כך לא יצירתית.. שהקטנה שלי תאלץ להנות מיתרונות ותכונות אחרות שיש לי 🙂 )..
    ראיתי את זה- וישר חשבתי עליך. מי יודע.. אולי זה יוביל עוד רעיון יצירתי 🙂
    http://eyespopping.com/creative-dad-colors-his-kids-drawings-check-out-the-results/

  3. אני מסתכלת בתמונות ולא מאמינה לקוטן וליופי של הדברים. פשוט מהמם. אין סיכוי שעם ידיי השמאליות בשילוב תינוקת עצבנית בת חצי שנה אצליח להגיע למשהו מזה, אבל תענוג לקרוא ולהסתכל. תודה!

כתיבת תגובה