יום הולדת חורף

????????

בסוף יום ההולדת שעסק בחורף ובשלג, הגיעו פיות הקרח. הן נמסו אל תוך כוסות המים של הבנות, והרשו לכל אחת לבקש משאלה, רגע לפני שהן נעלמות.

אני מתחילה מהרגע הזה כי היה בו כל כך הרבה קסם שלא יימס, פשוט לא יימס, גם כשהחורף האמיתי יכה בחלונות.

 

פיות קרח

מאז אני ממליצה לכל מי שאני מכירה, ולמרבה הצער גם מדברת על כך בהרחבה עם זרים במעלית, להמיס לתוך המיים שלו פיה אחת ביום. כי מי שמאמין בפיות ולו לרגע, זוכה ולו לרגע באבק פיות. אני יודעת את זה כאדם מבוגר ומפוכח. אני יודעת את זה כילדה קטנה שזכתה שיהיו לה ילדים.

טוב אז איך?

תבניות לאוכל ובכלל זה לקרח אפשר ליצור תוך עשרים דקות בעזרת החומר הזה, שאמרו לי שאפשר למצוא גם דומה לו בארץ בכמויות גדולות: smooth-sil 940. מפסלים פיה מפימו (אנחנו קיצרנו תהליכים וחתכנו בפאבלאב פיה מפרספקס) לוחצים מעליה את חומר הפלא, ויש תבנית. משם הדרך לפריזר רצופה אושר ושובל מיים.

מי שרוצה, אגב, פיות צלולות יותר יכול להקפיא מיים מינרליים מורתחים.

בעזרת הסיליקון הנהדר הזה הכנו גם תבנית דובי קוטב שאותה ניצלנו פעמיים. פעם להכנת קרטיבי דובים משוקולד לבן:

 

צלחת דובים

 

ילדים מתוקים עם קרטיבים מתוקים

ופעם להכנת נרות דובים צחורים משעווה ופנדה לבנה מומסת, שצעדו בשלישיה על העוגה:

 

עוגת נרות דובים

בתכנית יום ההולדת:

המטרת שלג על כפר בתים מואר. התוודתי לא פעם על יחסי האהבה הלוהטים שיש לי עם החומר הזה, אבקה שמתנפחת לשלג רך. השנה גיליתי שאפשר להזמין את האבקה גם בארץ אצל גיא המדען שבכלל יש לו כל מיני ערכות מדע אדירות. שכינה בשכונה.

הבנות בנו ארמונות משלג, זרו שלג וזוררו שמחה:
שלג ופתיתי קרח מדבק חם

 

במשחקים:

קרב כדורי שלג שהם פונפונים לבנים שמועפים בסלון בין שתי קבוצות, הכנת אנשי שלג ממרשמלו לבן ובייגלה ארוך, יוצא מכוער אימים אבל טעים, תחרות יצירת אנשי שלג על ידי עטיפת ילדים בנייר טואלט, וחילוץ גמדי חורף קטנטנים מקוביות קרח ג'לי כחול.

בפירוטכניקה:

ריקוד של נסיכות שלג שהשמלות הלבנות שלהן זורחות באור האולטרה סגול (ע"ע) ופתיתי שלג מצויירים זורחים על ידיהן.

בתכנית האמנותית:

מצגת של סרטים ותמונות על יופיים של פתיתי שלג (בתוך דברים שלמדתי היום פרק 26), מעגלי אמנות בשלג (בתוך דברים שלמדתי היום פרק 4), פיסול בקרחמלון הקרח,  וארמון הקרח בחרבין (בתוך גלילאו עונה 4 פרק 39).

בתפאורה:

בדים לבנים על הקירות, וגשם של פתיתי שלג. פתיתי שלג ממגזרת נייר, פתיתי שלג מדבק חם, ופתיתי שלג מחיתוכי לייזר של בריסטול זהב שיורדים בחוטים דקים מהתקרה. זה היה כל כך עדין ומקסים עד שהתקרה שלנו הרגישה בפעם הראשונה בחיי הבטון שלה, שבעצם כלוא בה הרבה יותר אוויר משנדמה. וזה, נדמה לי, כל העניין כולו.

נ.ב

מחדשות סדנאות הבית: ביום שלישי בערב מארחים את רוני סומק, המשורר העיראקי סאלח אל-חמדאני, ונגן העוד ערן זמיר לערב של שירה בערבית, עברית, ואנגלית. ביום חמישי בערב מארחים את פאולו ג'ורדנו, שאחרי 'בדידותם של המספרים הראשוניים' שבר את לבי כל כך, שאין לי אומץ אבל גם אין לי ברירה אלא לקרוא גם את ספרו השני. בואו בשמחה.

13 תגובות

מתויק תחת פעילויות עם ילדים, רעיונות לימי הולדת וחגיגות

13 תגובות ל-“יום הולדת חורף

  1. זהרה

    לא שהבנתי איך מייצרים את התבנית (זה מידע למתקדמים שמנוסח בשפה המובנת רק להם) אבל נהניתי לקרוא וקינאתי בילדים שלך איזו אמא נהדרת יש להם. הרבה שמחות, בכל הצבעים ובכל הטמפרטורות

    • אוקיי. לא הסברתי היטב. מהתחלה. החומר שלינקקתי אליו הוא בעצם שני חומרים שכשמערבבים ביניהם נוצר סילקון לא רעיל, שמתקשה תוך עשרים דקות במגע עם האוויר. כלומר, לוקחים את הפיה שרוצים לשכפל, פיה מפוסלת מפימו, או פיית פלסטיק, או כל פיה קטנה, לוחצים אליה את הסיליקון, מחכים עשרים דקות, מקלפים, ויש תבנית שבה אפשר להקפיא קרח או שוקולד או מה שבא. באותה מידה אפשר גם ללחוץ את הסיליקון לכל חפץ קטן אחר שרוצים לשכפל. מטבע, עוגיה, תליון שרשרת וכו'.

  2. אלף

    אחרי שנים שחיפשתי (בעקבות הבלוג המופלא הזה, כמובן), מצאתי נורות אולטרא-סגול בארץ שאינן פלואורוסנט אלא נורות הברגה חסכוניות רגילות – הן משווקות ע"י אורות העמקים http://www.orout.com. פשוט להתקשר לסוכן באזור שלכן (טלפונים באתר) והם יגידו לכן איפה ומתי תוכלו לקנת את הנורות. לא זול אבל שווה ביותר.

    • תודה תודה תודה תודה תודה! לא ידעתי לאן אוליך את עצמי כשהנורה האחרונה שלי תפסיק לעבוד. אז הודעתי לאלכס שבמקרה כזה ניסע לקנות חדשה בפאריז. עכשיו אעדכן אותו שנוסעים לאור העמק.

  3. Naama

    איזה יומולדת מגניב. בדיוק יש לי שתי מסיבות על הפרק (אני עוד מנסה לשכנע אותן להתאחד ואם אחכה מספיק אז שוב יהיו לי שלוש ביחד) אבל שלג זה לא נושא טוב. החורף פה החליט השנה שהוא עושה מה שהרבה קנדים אוהבים לעשות – לחתוך למקסיקו. רק התחיל פברואר וכבר התגלתה פיסה מהדשא שלנו. ובחוץ הגשם הפסיק אחרי 4 ימים רצופים. אולי נלך על נושא של תיבת נח או משהו…

    והסיליקון הזה! מגניב! לא הכרתי!

  4. חן

    מה זה, חסרות מלא תמונות של כל הדברים המגניבים שעשיתם!!! (בעיקר בתפאורה)
    רוצה עוד!!! זה כמו לתת לנו ביס מהעוגה ולהחביא את כל השאר 🙂

    וכמו תמיד, כל דבר שאת עושה הוא מגניב!!

    • המצלמה שלי מקולקלת כבר חצי שנה כפי שמעידה ירידת איכות התמונות בבלוג, הפלאפון לא הצליח לתפוס את יער פתיתי הזהב. וכך נשארתי עם התמונות של המשוררים, אלו של השפה.

  5. ריבי

    וואו… איפוא היית כשהייתי ילדה קטנה (שנולדה בחורף…)?

  6. דורית

    מסיבה נהדרת!! הרעיונות שלך פשוט מבריקים!
    חבל שהילדים שלי כבר גדולים 😦

  7. לא תמיד מצליחה לעקוב אחרי הבלוג שלך…אבל תמיד תמיד נהנית ומופתעת מהרעיונות ולא פחות מהביצוע. ממש נהדר! גדולה אבל נהנית ממש כמו ילדה

  8. מיכליקה

    וואו! איזו מסיבה.. הצלחתי לדמיין כמעט את כל התמונות שתיארת והרגשתי קצת פיה גם 🙂 שומרת לעתיד את כל הרעיונות המהממים האלו!
    תודה!

  9. פינגבק: שלג על עירי | לג'ירף יש צוואר ארוך

  10. מאיפה??מאיפה את מביאה את כל הרעיונות המעולים האלה? אני רוצה להיות זבוב על הקיר (האמת שזה לא מדוייק, אני מעדיפה להיות חיפושית משה רבינו) בשיטוטייך אחרי חומרים חדשים. מלהיב מאד!

כתיבת תגובה