סביבונים מנגנים, או: מעטה נגד רבים

"רק לא את הסביבון המאיר והמנגן". זה מה שאני רוצה שיהיה כתוב בצוואה שלי. רק שהילדים שלי, וילדי הילדים שלי, וניני הנינים שלי, לא ישחקו בסביבונים מנגנים ומאירים. זה מפלסטיק, וזה המוני, וזה זול.

נו, בדיוק. זה זול, אמר אלכס, קנה עשרה סביבונים מאירים ומנגנים בשוק ופיזר אותם בסלון. בלילה, כשגיששתי את דרכי לשירותים, נתקלתי בטעות באחד כזה. הצפצוף הצורמני שלו ליווה אותי כל הדרך לנייר הטואלט במנגינת קריסמס, קריסמס!, שהסינים, הנבערים מהבנה איזו תרבות שייכת לאיזה אדם עגול עיניים, שתלו בו.

בבוקר קמתי עם מבט המופרעת, שזה מבט שעולה על פני כשאני מופרעת. ביטלתי יום עבודה ודהרתי לפאבלאב, שם הוריתי לאידה לעזור לי במלחמתי המוצדקת בחומרים הנחותים. הכנסנו לצורב הלייזר סביבונים מעץ איכותי שכל מגע בהם מחבר את הילדים לשורשיהם המשפחתיים, כן גם המשפחה של סבתא שלי ברחה ביערות, ועל ארבע פיאות הסביבונים צרבנו את פניהם של כל ארבעת הילדים. יצא מהמם, אבל מאאאמם.

סביבונים חמודים

 

להדלקת הנרות השנייה הגעתי עם פרצוף שלו ונינוח. סביבוני העץ יעיפו את הסביבונים של אלכס בסיבוב (פחחח, בסיבוב). אחסוך את כל תיאורי ההשפלה, אבל הילדים חשבו שסביבוני העץ נחמדים מאד, ובכל שארית הדלקת הנרות עפו על הסביבונים המנגנים ואף התחרו ביניהם איזה סביבון מחזיק עם המוזיקה הדבילית שלו יותר.

כמעט נשברתי, כמעט שהודיתי שאי אפשר לנצח במלחמה נגד צעצוע עם קול וצבע. אבל אז הבנתי מה היתה הטעות. ניסיתי לייצר העדפה טבעית לאיכות, אבל אני, אני עצמי לגמרי לא איכותית וזה בדיוק הקלף שלי. אני לא מחויבת לאיכות, לא מחויבת למוסר, לא מחויבת שלא לדרוך בטעות ולרוצץ ולמעוך בקפיצה את כל עשרת הפלסטיקים המנגנים הקטנים בדרכי בלילה לשירותים.

בבוקר למחרת קמתי עם מבט המרוצה, שזה מבט שעולה על פני כשאני מרוצה. שמרתי את סודי עד הערב ואז, כשהילדים חיפשו את מיטב תוצרתה של סין, רק אז סיפרתי להם שקרתה תאונה קטנה ונשארנו רק עם סביבוני העץ.

הסתובבתי לאלכס במבט מנצח, אלא שהוא כבר הסתובב לתיק שלו. אה, זה לא בעיה, הוא אמר. קניתי עוד מלא.

טו-שה!

הלוחם הרוסי שלי חייך אלי בניבים נוצצים בעת שאני ניסיתי להבין מה קרה פה מול עיני. הרצתי בראש את הכל אחורה. רגע, הבוקר הוא התעורר עם מבט ההעירו אותי בלילה שזה מבט שיש לו כשמעירים אותו בלילה. סביבוני פלסטיק דפוקים, לך תהרוס אותם כשיש להם אזעקה בילט אין.

סביבונים מציצים

 

ג'ינגל בלס שמח לכולנו!

8 תגובות

מתויק תחת בניית משחקי ילדים, פעילויות עם ילדים, רעיונות לימי הולדת וחגיגות

8 תגובות ל-“סביבונים מנגנים, או: מעטה נגד רבים

  1. זה גאוני! חייבת לנסות את זה עם צילומי זירוקס של המשפחה וטינר!

  2. אורנה

    אני עם המבט המחוייך, שזה המבט שתמיד עולה על פני כשאני קוראת פוסט שלך שמתוייק ב'בניית משחקי ילדים' או ב'פעילויות עם ילדים'. תודה!

  3. נגה

    אני איתך! יוחזרו לאלתר הסביבונים הקטנטנים מעופרת יצוקה.
    חוץ מזה, אין מצב שאת מראה סביבונים כאלו מאממים ולא מגלה איך ואיפה????

  4. צוף

    מאמם לגמרי ! העם יודה על פרטים.

  5. טוב, זה מתחיל כשהם קטנטנים, ואת מביאה להם משחק עץ מגולף ידנית משוודיה בעל יכולת לפיתוח אוריינות מתקדמת, וכל מה שהם רוצים זה לדחוף לפה את השלט של הטלויוזיה. אבל תמיד שווה לנסות, אולי משהו יחלחל. רעיון מקסים הסביבון, ובגלל שכל אחד מהם כולל ארבע תמונות, אפילו אפשר להמר איתו!

  6. שימחתן אותי מאד. את הסביבונים הכנתי במעבדה של הפאבלאב בצורב הלייזר. פאבלאב: http://www.fablabil.org/
    זו מעבדה לשירות הציבור הלא מקצועי, כלומר מקום מושלם לביצוע כל שטות בעלויות זניחות . גם הרעיון של נעמה לזירוקס וטינר או לזירוקס וטוש בלנדר עובד אם כי דוהה כעבור שנה. דרך אחרונה שאני יודעת עליה: נייר שעווה שמדפיסים עליו ומגהצים על העץ

  7. מיכליקה

    לקרוא פוסט עם חיוך.. שווה הכל. תודה!

  8. פינגבק: בנאדם-מקצוע |

כתיבת תגובה