יום הולדת קסמים

יום הולדת קסמים הוא שם כולל ליום הולדת שבו אפשר לעשות את כל הניסויים המדעיים שמתחשק, אגב כך שחובשים כובעי קוסם על הראש. בתפריט יש רק טריקים פירוטכניים רבים ומשמחים.

טריק פירוטכני ראשון- עשן לבן מתמר

קרח יבש שבא במגע עם מיים יוצר עשן לבן מהמם. אפשר לקנות בגוש מראש (חיפשתי בדפי זהב ומצאתי), או להתחנף למישהו במעבדה במכון ויצמן ולקבל קצת בצידנית. הילדים זורקים אל העשן נחשי גומי ומתחרים במי אמיץ מספיק לאכול אותם. נשמע דבילי ואכן באמת דבילי. להיט.

טריק פירוטכני שני- מים מחליפים צבע

שיקוי מכרוב אדום כפי שהסבירו לנו בילדותנו בנסה ודע שעשועי מדע (הוצאת דבר 1976) מאפשר ללהטט בין שלושה צבעים של שיקויים בכוח מזיגה אחת:

הולך טוב גם להעביר אחר צהריים רגיל בחברת חברים:

טריק פירוטכני שלישי: קול של מיקי מאוס

לשכור בלון של גז הליום, לשאוף ולעשות קול של מיקי מאוס. אם זה מסוכן תגידו לי ואמחק את ההצעה הזו בשאט נפש אגב כך שאני מגנה את האני שהציעה אותה. אצלנו זה החזיק בהצלחה שתי מסיבות שונות.

בלוני הליום שימושיים גם למסיבה של חברים לפני חתונה (רעיון שנגנב מאחינו האירופאים):

כל חבר מצמיד לבלון הליום גלויה מבויילת עם הבטחה למשהו שהוא יעשה בשביל הזוג הצעיר. ליד ההבטחה החברית הוא כותב את כתובת הזוג ומוסיף בקשה לשלוח אליהם את הבלון אם יימצא. כל בלוני ההבטחות מופרחים בבת אחת. אני יודעת על שלושה זוגות שניסו את זה ובינתיים איש עוד לא זכה למימוש ההבטחה בבלון, אבל אולי זה בגלל דואר ישראל ועוד כמה שנים צפויה לכולנו הפתעה.

אם כבר יש בלון הליום השמיים הם באמת לא הגבול. אפשר למשל לקשור זיקוק לבלון הליום, להדליק, ולעת ערב להעיף לשמיים בבת אחת את כל הזיקוקים כתצוגת זיקוקי חתונה מחנות הכל בשקל.

עוד שני רעיונות שאנחנו רוצים לנסות ביום ההולדת של עופרי שתיכף מגיע:

ציור בחלב בלינק הזה

ובועות זורחות. לא ברור לי אם זה אפשרי או שזו בדיחה שלא הבנתי, אבל אני בהחלט מתכוונת לנסות:

MIND IS SO BLOWN RIGHT NOW.THIS is a bit more technical, to give you an idea of how to do this shit. 

בתגובה לפוסט הקודם גם קיבלתי מאילת את הלינק לאתר הבא שבו אפשר לרכוש אבקת שלג אינסטנט שגם היא קסם מרגש. מצד אחד- איזה כיף לאמריקאים שיש להם את אבקת האינסטנט שלג הזה במרחק משלוח דואר מביתם. מצד שני- איזה מסכנים האמריקאים שיש להם שלג. באותו אתר יש גם הסבר על דביקי גאוני:

 http://www.stevespanglerscience.com/experiment/quicksand-goo

תיכף מנסים הכל ביום ההולדת הקרב ובא- אעדכן!

14 תגובות

מתויק תחת רעיונות לימי הולדת וחגיגות

14 תגובות ל-“יום הולדת קסמים

  1. פנינה

    מאמצת! ליורש הבכור יש אוטוטו יום הולדת והוא ישתגע מהתלהבות..
    עוד הצעה ל'משהו מגניב' ושימושי מחומרים פשוטים וזמינים – ממלאים גיגית במים ומרססים על פני המים ספריי צבעוני, אפשר בצבע אחד ואפשר לערבב כמה צבעים.
    לוקחים דף לבן ומניחים אותו על פני המים לשניה ואז הופכים אותו וגם כן טובלים לעוד שניה.
    תולים לייבוש ומקבלים דף עם עיצוב צבעוני מרהיב שאפשר להכין איתו כרטיסי ברכה או לעטוף מתנות.
    מזל טוב לעופרי ולאמא 🙂

  2. מירי

    את הטריק של החלב עשינו פעם וזה אכן מאוד מגניב 🙂

  3. יקירתי
    שמחתי למצוא עוד חוט מקשר ביננו…
    אחד הספרים האהובים עלי בילדותי היה נסה ודע שעשועי מדע
    את כל עבודות האומנות הראשונות שלי כסטודנט עשיתי מתוך דפי הקסם שלו

    שיהיה לך יום הולדת שמח מלא בפלאי טבע וכמה כאלו בלי הסבר

  4. קולם כל (ביטוי שאימצתי מבני הצעיר), אוהבת לקרוא את כתבייך ותודה עליהם.
    * לגבי הליום – גז אנרטי, ז"א שאינו עושה דבר. מאידך, כשאנחנו נושמים אותו, אנחנו מכניסים לריאות פחות חמצן מהרצוי. אם שמים לב לא לשאוף רק הליום אלא לסרוגין עם אויר רגיל ולא יותר מדי, לא צריכה להיות בעיה.
    * בענין הבועות – החומר הזרחתי שבתוך האמפולה הזרחנית הוא כן רעיל אז כדאי להשתדל שלא יבוא במגע עם העור. אני וחבריי שננגענו ממנו במינון נמוך, לא קרה לנו שום נזק גלוי. לא מוכיח כלום כמובן.
    * שלג זה קסם בפני עצמו. במיוחד כשהוא יורד עלייך ולא בזמן סופה. מפעים!

    יופי של רעיונות. תודה 🙂

  5. איזה רעיונות מפתיעים! בהחלט הולכת לנסות
    את חליטת הכרוב הסגול.

  6. גדול! רעיונות מעולים! לגזור ולשמור 🙂

  7. אלף

    אהבתי מאוד את הרעיונות! אבקת שלג להיט גדול גם אצלנו (בעיקר בקיץ, במזגן…) ובאתר שקישרת יש דברים נהדרים – קצת יקרים אבל בהחלט עושים חשק (ותודה ענקית על ההצעה בפוסט הקודם!)

  8. רעיונות מעולים!!!
    מחכה לשמוע איך היתה מסיבת יום ההולדת 🙂

  9. מקסים. שעשועי מדע מתאימים לכל גיל ומין. אנחנו בטח אמץ חלק. באחד מימי ההולדת האחרונים חילקנו לכולם כוסות שתיה שקופות עם קרח, אולם כאשר מזגנו להם מים- המים שינו את צבעם ובכל כוס התקבל צבע אחר…
    מראש מרחתי בתחתית כל כוס טיפה אחת של צבע מאכל בג'ל. רגע לפני חלוקת הכוסות הכנסתי את קוביות הקרח שהסתירו את צבע המאכל וכאשר מזגנו מים- ההמשך ידוע (-:
    איזה פוסט כיפי (-:

  10. ליה

    הי
    עוד ארבעה רעיונות מגניבים לקרח יבש:
    1. אפשר להוסיף אותו לכוסות של המי כרוב, ואז זה בכלל נראה כמו שיקוי של מכשפות ואם אני לא טועה גם משנה צבע , כי המים נהיים חומציים שוב , בגלל השיחרור של הגז.
    2. לשים חתיכה של קרח יבש בתוך כפפת לטקס ולקשור. הכפפה מתנפחת מעצמה! לחילופין אפשר עם בלון, אבל הפתח קטן מדי בשביל להכניס את הקרח.
    3. שמים חתיכת קרח יבש בכוסית קטנה עם מים וסבון, הגז שמשתחרר יוצר בועות, שנוזלות על כל היד.
    4. קצת מסוכן – לשים את חתיכה קטנה של קרח יבש במבחנה או בפלסטיק של ביצת הפתעה או משהו דומה. הלחץ של הגז דוחף את הפקק כמו בקבוק שמפניה
    ליה, רוטרדאם

  11. עוד עם קרח יבש: להוסיף למים סבון כלים. בועות מתחילות לבעבע ולהישפך מתוך הכלי, וכשמפוצצים את הבועות, עולים מתוכן אדים כמו עשן קסמים…

  12. תודה על כך תוספות הידע המדעי ובכלל, זה יהיה שימושי להפליא בגל ימי ההולדת הבא לקראתנו. איזה מזל שיש לי ילדים כדי שזה יהיה לגיטימי להתעסק בכל הדברים הכובשים האלה, שיואו.

  13. חן

    רעיונות מדליקים!!!
    הסטיק לייט הוא עם זרחן שהינו חומר רעיל- לא מומלץ…

כתיבת תגובה