חול צבעוני

פיגמנט צבע שווה אושר

בבוקר התעוררתי עם הארה: כורכום. אם אערבב כורכום עם חול זה יצבע אותו. הערתי את עופרי ושתינו רצנו למטבח לערבב קצת חול מתובל. ובכן, כורכום לא צובע כלום.

בבוקר למחרת התעוררתי עם עוד הארה: קקאו. כשהילדים מכינים שוקו הקקאו עף מהשקית וצובע את כל המטבח. אז בחיאת, שיצבע גם את החול. ניסינו. ובכן, קקאו לא צובע כלום. חוץ כמובן מאת כל המטבח.

בבוקר למחרת זאת עופרי שאמרה: אולי עם ספריי. בשלב הזה נגמר לנו החול הדק לניסויים אז סחבנו קצת מהחול של ארגז החול בגן של ענר, מה, אלפיים שש מאות שקל לחודש, ורצנו הביתה. ספריי צובע נהדר. אבל רק את השכבה החיצונית. כל שאר השכבות נשארות בצבע חול שהוא באמת מאד אופנתי אבל אוף.

אז בדקנו באינטרנט. הם המליצו לצבוע חול בצבע ומים ולחכות עד שהחול יתייבש. רעיון יוצא מן הכלל שמעמיד את המטבח בסכנת מדבור. ממממ. המצב היה כל כך מופרך שלא היתה ברירה: התקשרנו לחנות שמשווקת פיגמנטים, הזמנו לנו כמה שקיות פיגמנטים במחיר ממש שווה לכל נפש ילדותית, וערבבנו. שום מים וכלום. רק פיגמנטים וחול.

כל השאר היסטריה. כי גיגיות החול הצבעוני האלו שערבבנו בהתחלה בקטן ואחר כך על החוף, הגיגיות האלו שנראות כמו ערימת תבלינים בהודו הן באמת מה שנותן טעם לכל חווית הים:

חול צבעוני בגיגיות

הן בצבעים משגעים, הן מרתקות אליהן את הילדים ואפשר לבנות מהן את כל מה שבונים מחול רגיל. ארמונות מדליי חול צבעוניים, וחרוזי חול צבעוניים לקישוטם, וציורי חול בתוך תוואי מוגבה של חול ושירי אהבה בחול עם שבלונות של אותיות ומנדלות חול למי שטיבטי  שאפשר לראות כאן את ההנחיות להכנתן וכאן למשל להוריד להן דוגמאות, ואלוהים. איזה כיף.

שווה לקנות גם את הפיגמנטים הורודים והטורקיזיים, הם טיפה יותר יקרים אבל צובעים ממש חזק. כן, אפשר לערבב צבעים, אפשר לעבוד עם חול רטוב או חול יבש הפיגמנטים מגיבים נפלא לכל סוגי התערובות, ובקיצור, אפשר לעשות דברים כל כך יפים שגם אחרי השקיעה הפרצוף עדיין זורח. ולראייה- אפילו אני, שלא מבינה למה צריך ללכת לים אחרי פעם אחת שהלכנו לים, כי הרי הסלון הפך לחוף מלא חול ואפשר פשוט לצאת אליו, אפילו אני מעודדת את הילדים להכנס לאוטו ורצה אל הגלים ראשונה.

נ.ב

נו באמת, אומרת יעלי חברתי שמתבוננת בי מערבבת צבעים ומקפצת מאושרת על החוף. ומה הדבר הבא שתמציאי? פיגמנט לנזלת? היא נאנחת ומנגבת לענר את האף.

ענרי עם צבע על הידיים

האמת. לא רעיון רע כל כך. בטוח יש לזה שוק ענק. אעדכן.

24 תגובות

מתויק תחת בניית משחקי ילדים, פעילויות עם ילדים, רעיונות לימי הולדת וחגיגות

24 תגובות ל-“חול צבעוני

  1. האם לא תגלי לנו איך צבעת את החול?

  2. סליחה, אני לא קראתי טוב. מה לגבי רעילות? כשלמדתי עיצוב טקסטיל בשנקר נגענו בפיגמנטים רק עם כפפות, כי הם מאוד רעילים. האם בדקת שהפיגמנטים האלה הם לא מסוכנים?

  3. כדאי אולי להשתמש בפיגמנטים של תעשיית המזון, הם גם רעילים (בריכוז גבוהה בטוח לא טובים), אבל אולי פחות רעילים מפגימנטים של תעשיית הצבע.

    • נשמע לי מופרך שהם רעילים, זה לא פיגמנטים לצביעת בד. בכל מקרה, עד שאוודא את זה סופית, דבר שייקח לי כמה שעות, נסכם שלא נאכל את החול אלא רק נפסל בו. יאללה, בוקר טוב רצה ליום שתיכף לילה. אורית

  4. מגניב! אפשר להפסיק לספר לבנות על זיכרונות הטיול השנתי לתמנע והגבעות הצבעוניות.
    אפרופו נזלת צבעונית, דמייני שדמעות היו פורצות בצבעים שונים בהתאם לסוג הרגש שהנביע אותן.

  5. תודה רבה!
    חוץ מזה, כשלחצתי על הקישור למנדלות הגעתי לעוגת גבינה פירורים….. 🙂

  6. רעיון מהמם! לא הצלחתי להיכנס למחירים של הפיגמנטים… מה היחס של הפיגמנט והחול? צריך הרבה?

  7. מירי

    יואו. הפוסט הזה בא בדיוק בזמן. רגע- איך צובעים את החול? כמה חול לכמה צבע? וזה לא נשטף במים?
    ומה עם המנדלות? לא הבנתי מהן.
    איך את מגיעה לדברים האלה? גאון..

  8. כרגיל, פעורת פה. מעריצה ושולחת פראמדיק.

  9. שרון

    מקסים ומעורר השראה. רק בבקשה בבקשה, תאספו את החול הצבעוני אחרי שאתם מסיימים, או אפילו תזרקו לים. תשאירו לבאים אחריכם חוף בצבע חול. תודה.

  10. רחלי

    הזמנתי. חייבים חול ים או אפשר עם חול של גינת משחקים?

  11. צוף

    העוגת גבינה בקישור- מומלצת (-: (אחרי הים).
    כרגיל, תודה גדולה.

  12. את הלינק אתקן בערב כשאגיע למחשב. פיגמנט עלה לי שמונה עד עשרים וחמישה שח לשקית. מספיק לגיגית חול. . די זול אם לא מחשבים עלות של פסיכולוגים לילד ואולי רופאים אם המגיבה הראשונה צודקת. כמות ערבוב לפי העין. לא חייבים מיים אבל נשאר גם במים. מה עוד? רצה. יום חול צבעוני לכולנו

  13. נילי

    רעיון מקסים! אבל הפיגמט לא רעיל או מזיק? ושגומרים להשתמש לא מזיק לדגים בים?

  14. מעולה! חייבת לנסות 🙂

  15. חן

    הרעיונות שלך הם הכי מקוריים בבלוגספרה!!! 🙂

  16. רעיון חמוד וממש מגניב

  17. אלף

    ביררתי בחנות – למעט כרום, צהוב וכתום – שאר הצבעים אינם רעילים ובטוחים לשימוש עם ילדים.
    אולי זה יעשה לי חשק ללכת לים (יש שם מלא חול…)

  18. פינגבק: צובעים חול | Internet Mom אמא אינטרנט

  19. פינגבק: Internet Mom אמא אינטרנט: המלצה מכל הלב

  20. פינגבק: Internet Mom אמא אינטרנט: צביעת חול בעזרת פיגמנטים

כתיבת תגובה