יום הולדת גיבורי-על

אתמול השלמנו שבת של יומולדת גיבורי-על לגיבורי העל הפרטיים שלנו:

כל כך נהנינו להכין את יום ההולדת (היו שבועות קשים בשאר תחומי החיים, והתאים לנו לגלות מה זורח בחושך), שלמדנו מלא דברים חדשים. אני מפרטת אותם כאן לטובת כל מי שטלפורטציה, קריאת מחשבות, כישורי היעלמות ויכולות שליטה באיתני הטבע יקרים ללבו.

כיצד הופכים ילד בכיתה ב' לגיבור-על מליגה א'?

כשהילדים נכנסים נותנים להם טבלה עם תכונות אפשריות לגיבורי העל, וחבילה של שטרות כסף מהכל בשקל. הם צריכים לחלק  ולהדביק את הכסף שלהם על תכונות שהכי חשובות להם, והכי כיף- להמציא תכונת-על אחת שתאפיין אותם ו'לקנות' גם אותה בין שאר התכונות. קיבלנו מיפוי של מיהו כל גיבור ומה הכוחות החשובים לו? קיבלנו.

עכשיו מזמינים את הילדים לצייר על הגלימה שלהם (ריבוע בד שחור) סמל שמאפיין אותם (הם מציירים על פיסת לבד ואת זה מדביקים על הגלימה בדבק בד). כל גיבור על מקבל גם חולצה עם שמו, כזו שהוכנה מבעוד מועד בעזרת נייר פריזר, לפי ההדרכה שכאן.

כל גיבור-על מוזמן גם למצוא את הקול המתכתי הייחודי לו: לא היה גבול לאושרי כשגיליתי חנות אפקטים בהרצליה שאפשר לקנות ממנה מעוות-קול. הכנסתי את המכשיר לתקציב הוצאות המשפחה תחת הסעיף: "השקעה בתשתיות".

איפור פנים נותן עוד טאצ': לקראת פורים יש חומרי איפור נפלאים בארץ, ומי שבחו"ל יכול לקנות פה. (השקעה בתשתיות, השקעה בתשתיות). אפשר גם לקנות שעווה לאיפור וגם דם מזויף ואז למרוח פס שעווה על הפנים, לנעוץ בו משולש גזור משקף, ולטפטף עלק-דם מעל. זה עוזר למשל ליצור אפקט של גיבורי על שעברו דרך חלון וחילצו חתול לכוד ומסכן שכבר ראה את כל שבעת חייו חולפים לפניו:

מה לא עבד לנו?

יריקת אש

באינטרנט אמרו שכשיורקים קורנפלור על להבה של אש (עיתון מגולגל שמציתים ללפיד) נראה כאילו יורקים אש, וזה בטיחותי לגמרי כי קורנפלור עולה באש רק כשהוא מפוזר לחלקיקים קטנים ולא כשהוא מונח על החלקיק הגדול- פרצוף. הנה הלינק.

מה שקרה בפועל:

מירי חברתי ואני ניסינו ניסוי מקדים של האפקט הזה למצהלותיהם של ארבעה מילדינו ואחר כך עשרים מילדי הפארק ואחר כך עשרה מהוריהם ודי הרבה זרים שאנחנו לא מכירות שנעמדו לראות איך אני שוב ושוב יורקת על מירי קורנפלור מגעיל וכלום לא קורה. מילא המוניטין שלי בשכונה, שגם ככה לקוי וסובל מיותר מדי אמת, אבל המוניטין של מירי שהוא מהמשובחים באיזור, כוסה בשכבה לבנבנה ואוורירית, ובהחלט לא דליקה. אם מישהו מצליח לגרום ליריקת האש הזו לקרות, אנא אמרו לי כיצד לבצעה ואפצה את חברתי סוף סוף בכך שאבעיר אותה כראוי.

אחרי שהיו לנו גיבורי-על מאופרים מאובזרים ולא יורקי אש, בנינו להם מערת קסמים שבה הם שותים את שיקוי הכח.

מערת קסמים זורחת- הכיצד?

כדי ליצור את המערה קנינו גליל רץ של מפת ניילון חד פעמית חומה, ותלינו אותה סביב קירותיו של חדר הילדים הקטן. במקום נורת התקרה הרגילה הברגנו נורה אולטרה סגולה. (ראו עדכונים בתגובות כאן איפה אפשר להשיג את נורת האולטרה סגול. תודה ענקית לציפי שעטתה מעיל גשם והשיגה לנו נורה כזו כבר לפני שבועיים). האחות הגדולה נועה התנדבה להתחפש למכשפה הטובה ואכן ביצעה את תפקידה בוירטואוזיות, ועכשיו נשאר רק לעצב שולחן שיקויי קסם זורח:

לפני יום ההולדת הכנסנו טוש זרחני (הייליטר, נו, אלה שמשמשים להדגשה- ראו את התמיסה בידיה של עופרי בתמונה שלמעלה לשם המחשה) לתוך מים- ותוך כמה ימים נוצרה לנו מכח הפעפוע תמיסה זרחנית צהובה. כשהיא מוארת באור אולטרה סגול התמיסה זורחת באור יקרות.

מה עוד אפשר לעשות?

למלא כוסות בצבע מאכל ומים, ולשים מתחתיהן צמידים זורחים. אפשר גם למלא בקבוקים במים וצבע מאכל ולזרוק פנימה סטיקליט. ברחוב מטלון אהוב לבי בתל אביב יש חמישים צמידים זורחים בעשרה שקלים, ובכל חנות הכל בשקל יש כאלה בדולאר.

עוד עובדה מרגשת שגילינו ברשת:

כל דבר שמכינים אותו עם מי טוניק כולל ג'לי על בסיס מי טוניק, זורח במגע עם אור אולטרה סגול. בהתאם, ערבבנו ג'לי עם מי טוניק, והכנו אוכל זורח דוחה ומיימי שאותו למרות הפצרותינו אף גיבור על לא העיז לטעום.

את המערה אפשר גם להאיר בבלונים זורחים, בלון שבתוכו סטיקלייט, לפי הלינק הזה:

פעילות גיבורי- על הכיצד?

הלכנו על הכנת סרט שעלילת המופת שלו כוללת הצלת שישה מטילי זהב:

תכננו עלילה לפי כוחות העל של כל ילד, עשינו חזרות ואז צילמנו אגב שימוש בנפלאות המצלמה (יש פה חדר ריק, הופ, יש פה גיבורי על שהופיעו משומקום מתחת לשולחן. היצ'קוק- מאחוריך).

להכין סרט נשמע מסובך, אבל בעצם זה המון דאווין בלי יותר מדי זיעה. בימים הקרובים, ברגע שענר יסיים את האבעבועות שנחתו עליו, אני מתכוונת להעלות הדרכה על איך להכין סרט ביתי בתוכנת המובי מייקר. שלוש דקות ומי שלא יודע לומד.

מה לעשות עם הילדים בזמן שעורכים את הסרט?

קונפטי ביצים:

מרוקנים ביצים וממלאים בקונפטי– לפי הלינק הזה, שרונית סיפרה עליו בפוסט המשגע הזה. מקשטים בעיטורים רלוונטיים לאירוע, מחביאים את הביצים בגן שליד הבית, ושולחים את הילדים למצוא את הביצים ולנפץ זה על זו בחדווה בעת שבבית עורכים במהירות את הסרט. (הלל וקבוצת חבריו התלוננו אגב שזה כואב מדי לנפץ על הגוף. איזו הקלה לשמוע את זה. כל חמשת החתיכים האלו יסתדרו נהדר בקרייה).

{הערה קשורה- זה הדבר היחיד מכל דברי המסיבה שאני ממליצה עליו רק בחצי לב. זמן ההכנה של ביצי הקונפטי ארוך, במיוחד שהילדים שוברים חלק מהביצים אגב מילויין. תוך כדי ההכנות נשבעתי שלא אעשה את זה שוב, אבל מצד שני ככה גם נשבעתי אחרי הפעם הראשונה שילדתי, אז אין לדעת.}

{הערה לא קשורה- הביצים שפה מצולמות בתוך קערה שהצלתי מפח האשפה של חברתי המוכשרת שזה לא חוקי יעל הקיפודה שזורקת כל כלי שלא יוצא לה מושלם מושלם, ואז הולכת לסדנאות קרמיקאים בצפון הארץ כדי שיסבירו לה איך לפגום בכלים שלה בכוונה ולהפוך אותם לואבי סאבי. כל עוד יוצאים לי מזה כלים עוצרי נשימה, אני בסבאבי.}

כשהילדים חוזרים מפעילות החוץ שורפת הזמן, הסרט מוכן ומוקרן לקול מצהלותיהם. אחר-כך מוציאים את העוגה ואת הפחמימות, שוברים את הפינייטה:

ומסתכלים על הקטנים האלו, שהם יפים כל כך כשהם שמחים, עד שאפשר לוותר על הכל.

לא צריך כוחות על וגיבורי-על ולעוף. צריך רק את זה. את הגמד שמסתובב פה כבר שמונה שנים, את האחים שלו, כמה חברים טובים מהכיתה. כל האנשים הקטנים האלו שבזכותם גם לנו מותר לרגע להיות ילדים צוהלים במסיבה צבעונית.

30 תגובות

מתויק תחת פעילויות עם ילדים, רעיונות לימי הולדת וחגיגות

30 תגובות ל-“יום הולדת גיבורי-על

  1. רעיונות ממש מגניבים.

  2. מירי

    מותק את כל כך מוכשרת, וכל כך מהממת ואיזה יופי של פוסט
    (מי זה הילד החתיך הזה שבתמונה מימין…., אה – כן – זה הילד שלי !!!)
    מתי שתרצי לירוק אש אני מתייצבת….
    }{

    וכמעט שכחתי – מזל טוב להלל הענקי ולכל המשפחה המוכשרת מאוד שלו

  3. yama

    מדהים, רעיונות פיצוץ, מסיבת גיבורי העל שלנו תהיה באווירת המחזור ואיכות הסביבה, ואת הגלימות שלהם הילדים יכינו משקיות גדולות. כל אחד יקבל כוכב עם כוח מיוחד שימציא, ואי אפשר בלי להיות דידקטים אז גם נעשה להם שיחה על כוחות מיוחדים ואיך אפשר להשתמש בהם לטובה 🙂
    אורית – אשמח להשאיל ממך את לוחות הצילום המשגעים שהכנתם, אם למישהו יש רעיונות נוספים לבני ארבע לכתוב לכתוב עוד חודש היומולדת 🙂

    • בואי בשמחה לקחת את כל התפאורה. אני בבית היום עם כל חבורת הגמדים, וכולנו נשמח לגלות שגיבורי העל שלנו שכמובן חיים לנצח, לא צריכים לחיות לנצח בפח.

  4. גדול!!! איזה יופי, כמה כיף, אני אנסה בקיץ

  5. חמש דקות! לפני חמש דקות העליתי את הפוסט וכבר תגובות מפרגנות. ואו. אני מתבוננת בעצמי בחשש מעבר לזכוכית, ואז מסתובבת לדוקטור ולוחשת לו: היא תתמכר.

  6. שירה

    נראה מהמם, והשמועות אומרות שהבן של האמיצה נהנה נורא אז בטח גם היה מהמם

  7. תשמעי, את לא נורמלית. שזה סוג של דבר טוב, האמת. לי היה לוקח שמונה שנים להכין את זה. יומיים עבודה רק השלטים של היומולדת שמח, חודש הפיניאטה, וכן הלאה…. אבל נראה לי שכשהבת שלי תהיה בת 16 יהיו פה רעיונות טובים למסיבות עם דברים שזורחים בחושך. תגידי – את השיקוי עם מיץ ההיילייטר הילדים היו אמורים לשתות? לפני או אחרי שהם זוכים בכבד-על? או שזה היה על תקן הקריפטונייט שמנטרל אותם? (זה סוג של רעיון ג"כ – בסוף המסיבה לכבות את כולם עם קצת קריפטונייט שירדים את כולם. צריך לחשוב על זה… טוב, היה לי סופ"ש קשה, יותר מידי הפעלות, תינוק יותר מידי דביק, יותר מידי בלגן לסדר עכשיו שכולם במיטות והרבה פחות מידי חשק. אני צריכה איזה כוח על קטן כרגע)
    אני לא אגיד איזה כיף לילדים שלך – אל תעלבי – כמובן שכיף להם, אבל לדעתי היה להם כיף באותה מידה גם אם היית עושה להם מסיבת כדורגל בעזרת מגרש דשא גדול וכדור, עם עוגת שוקולד וארטיקים בסוף, אבל אני חושבת שממש כיף לך שיש לך מסיבות כאלה בחיים (ושהן גם מצליחות לך ולא נחרבות בפרצוף), אז בהחלט תמשיכי ככה. לנו לפחות זה מאד כיף לקרוא (במקום לסדר את חורבות הסלון…)

    • חס וחלילה לא לשתות הילייטר! הילדים הורשו לשתות רק מים עם צבע מאכל, וגם זה בכאילו ורק לצורך האפקטים בסרט.
      לגבי הערתך, ברור שהילדים שלי היו שמחים מכדור ודשא בדיוק באותה מידה, אבל אני הייתי פחות זורחת. אני עושה איתם מה שעושה אותי מאושרת בין השאר בשביל לזכות להיות מאושרת.
      ולגבי ההכנות- זה העניין עצמו. כי בלאו הכי מעבירים שעות ביחד בבית, אז כשזה מגויס לטובת איזה אירוע זה יותר מרגש. כולם מדביקים מציירים רבים צווחים, יש משהו חי באוויר.

  8. נקרעתי מצחוק מתיאור נסיונות יריקת האש (-:
    מזל טוב לאמא (לילד שיש לו כזו אמא משקיענית כבר יש מזל טוב)

  9. בחיי, אין עלייך! אני עשיתי פעילות גיבורי על לבקשת בתי, כשארחנו 5 ילדים לבית פתוח. היה מאוד נחמד ועשה רושם שכולם נהנו , אבל אין מה לעשות זה היתרון והחסרון של בלוגים של אחרים. אני נהנית ושואבת השראה אך בו זמנית לעיתים מתקנא על היצירתיות והיכולות של אחרים…..

    • לא לקנא טפו. גם אנחנו עשינו פעילות גיבורי על כשארחנו בית פתוח, התארגנו חמש דקות קודם והילדים בעיקר התחפשו אגב שימוש בארגז התחפושות הביתי שכולל קשתות שבורות וגרביים בודדים, חצאי מכשירי פלסטיק ותחפושות מגיל שלוש שכבר לא עולות על אף אחד. בלי קשר לכל זה הילדים נהנו בטירוף. הכל בסדר. לא צריך זיקוקים.
      הפקות גדולות עושים בעיני רק כדי להתמלא בשמחה, וכדי לשכנע את תת המודע שלי ושל הילדים שהעולם הוא (למרות הזקנה, הגסות, האיראנים, בריאותו של סבא שלי, האנשים האלימים שמקיפים אותי במעגלי ההיכרות הרחבים יותר וכו') צבעוני וראוי לאהבה.

  10. וואו! השקעה מדהימה!
    שמרתי אצלי ליתר בטחון- הילד שלי גדל מהר מידי…

  11. יעלל

    הכל משגע!
    מאיפה משיגים אור אולטרה סגול?

    • יש בפוסט עצמו לינק לשתי חנויות בכפר סבא (קל וחומר, ראי את ההנחיות של ציפי פה למטה לפירוט) ובחולון. ברחובות איש החשמל הביא נורות כאלה לבקשתי, קצת מאוחר כי יום ההולדת כבר היה, אבל הנה הטלפון שלו לטובת הדורות הבאים: 08-9475083 אורות העיר רחובות.

  12. אורית, אני נכנסת ללחץ ומתעייפת רק מלראות את התמונות. את מוכנה להיות גם אמא שלי?

  13. תגובה לקוראת שרה.
    שרה, בבקשה ממך, אל תתני לאורית רעיונות איך לעשות מסיבת יומולדת עם כדור ועוגת שוקולד וקרטיב. ברור שזה אפשרי והילדים מאד יהנו (רק שלא יהיה להם על מה לקטר לפסיכולוג בבגרותם- כי כשהאמא נורמלית אתה צריך למצוא תירוצים אחרים ללמה אתה מתוסבך…), בכל אופן, אם אורית תקשיב לך ותתחיל לעשות סתם חפשו את המטמון כזה, מי תצחיק אותנו בסיפוריה על איך היא מנסה להצית את חברתה האמיצה וכל השכונה מתעלפת מפליאה, מי? ומי ילמד אותנו איך לקנות כל מיני שמונצס שלא צריכים אותם תחת הכותרת החכמה: השקעה בתשתיות, מי? ומתי יהיה לנו תירוץ יותר מוצדק לקחת הפסקת עבודה או סידור הסלון או מה שלא יהיה אם אורית לא תכתוב לנו את כל עלילות ימי ההולדת האלה?
    ואורית, את יכולה להגיד לחברתך שזורקת כלי קרמיקה לא מושלמים שתזרוק כמה כאלה גם אלי?

  14. כ.

    מה שיפה, זה שאתם עושים מסיבת גיבורי על, ומארגנים תחפושות וסטיקלייטים ושואבים זרחן ממרקר, כאילו אתם חושבים שכל ההתחפשות המסיבית הזאת תצליח להסוות את העובדה שאתם באמת גיבורי על ויש לכם מספיק קריפטונייט נגד כל כוחות השחור.

    יומולדת שמח לכולכם.

  15. אני רואה שעלי להבהיר את עצמי, למרות שאם תחזורנה ותקראנה את התגובה המקורית שלי תראינה שאנחנו מסכימות לגמרי כבר מההתחלה.
    חלילה וחס אין בכוונתי לשכנע את אורית לעשות מסיבות כדורגל. ואם היא היתה נורמלית – כמה משעמם היה פה בבלוג. מי כמוני נהנית לקרוא את עלילותיה המופלאות (כולנו-כולכן, אני יודעת). תגובתי היתה יותר אפרופו סגנון התגובות המקובל של "שיואו למה אני לא יכולה להיות כזאת אמא מושלמת" (ושאף אחת בבקשה לא תיקח את זה באופן אישי, כי זה לא), שכן ברור לי שהסיבה שאני מקנאת באורית היא לא שהיא אמא טובה ממני. היא אמא נהדרת ומושלמת, וגם אני, וזה בכלל לא קשור לאיכות האימהות כל המסיבות האלה, וגם ברור לי שההשקעה הבלתי יאומנת הזאת היא לא בשביל הילדים אלא בשביל שהאמא תוכל לזרוח (ותמשיכי בבקשה לזרוח לנו אורית ולהאיר גם לנו את אפילת היום יום).
    הסיבה ש*אני* מקנאת (טפו, ימותו הקנאים) היא שגם אני קראתי דבורה עומר כשהייתי קטנה, וגם אני תמיד רציתי ועדיין רוצה לארגן פעילויות קסומות כאלה עם ועבור קבוצת ילדים כלשהיא, ושגם יצליח לי, אבל מסיבות שהן פרוזאיות וארציות מידי לבלוג פיוטי-שמיימי זה (כנרת רוזנבלום – אני מאחורייך! ולמרות שלא הספקתי להגיב בפוסט ההוא – תודה שהכרת לי עוד בלוג מדהים) – ברור לי שלילדיי לא אארגן מסיבות-גידלי שכאלה בעתיד הנראה לעין, וגם לא לילדים אחרים, למרות שבשנים האחרונות אירגנתי ומידי פעם אני עדיין מאגרנת מסיבות – הן לא תהיינה כאלה. אז אני מנסה לשמור לי את התמונות האלה, אחרי שצחקתי ונהניתי מכל הפיספוסים שתמיד יש פה בטוב טעם, אבל לא מספיק כדי לקלקל, ולחשוב בליבי מתי אשתמש בהן. אולי פעם כשאהיה גדולה אעשה לי מסיבת יומולדת מדהימה עם דברים שזוהרים באפילה. זה כבר אוטוטו, כי היום למשל אני בת 42 בדיוק, אז אני כבר כמעט גדולה. את היומולדת הזה נראה לי אחגוג במסיבת הפתעה שמארגנים שני ילדים בני 4 ו-8 (בן השנה זוכר מה אמרת על ההיפוקמפוס שלו, אורית, והוא לא מוכן להשתתף באירגון), ואף אהנה ממנה מאד, אבל לא סביר שיהיו בה פעלולי מצלמה כמו שלך, אורית.
    ואני דווקא זוכרת ומשננת את מצוות הבלוג – לחגוג עכשיו את מה שאפשר ולא לדחות, ומשתדלת בדרכי, אבל היות וכרגע הנסיבות מרשות לי רק חגיגות מסוג שונה – עד גיל 45 אני מקווה שיהיו לי חברים להזמין ליומולדת כזה שווה, ואפשרות לארגן, ותמיכה זוגית או אחרת בכל עניין החגיגה והחגיגיות. ובינתיים אני אומרת שוב (לא בפולנית אלא באמת ומכל הלב): אשרייך וכיף לך, אורית, שיש לך בחיים מסיבות כאלה, תמשיכי לזרוח, ואני מקווה שגם שאר ההיבטים והצדדים של החיים שלך ייצבעו קצת באולטרה-סגול. וכמובן תמשיכי גם לספר לחבר'ה, כי זה לא רק מעורר השראה, זה גם מצחיק ויפה וכיף לקרוא.

  16. ציפי

    אורית יקרה,
    בבקשה בבקשה! שמחתי לעזור ולחרף נפשי בגשם להשיג את נורות האולטרה סגול היקרות מפז. יש מצב שפיטרו מישהו באותו בוקר שישי גשום, באותה חנות קל וחומר בכפר סבא. אבל איך אמרת – לראות את הקטנים האלה, שווה הכל.
    אבל רק למקרה שלא פיטרו והשאירו את המחדל בעינו – כנסו לחנות, רדו קומה למחלקת חשמל, ודברו עם האיש הקרח, רק עם הקרח, לא עם אף אחד אחר וכך תשיגו נורת אולטרה סגול ופיסת חיי נצח זורחים באור יקרות.

  17. yama

    אהההה עכשיו ראיתי, אם יש לך בוקר בית שבוע הבא אשמח להגיע לקחת, שמרי שמרי מבטיחה להעניק חיי נצח לתפאורה הקסומה ולהעביר הלאה 🙂

  18. איזה יומולדת שווה היה לכם! לי היו ספקות מדעיים לגבי הקורנפלור ואני מבינה שהם הוכיחו את עצמם אבל גם ללא יריקת אש זה פשוט מהמם! ממש מתחשק לי לארגן אחד כזה לעצמי-בתור חננה נראה לי שזה גם לגיטימי…

  19. כתבו עלי בבלוג של אורית גידלי!
    כתבו עלי בבלוג של אורית גידלי!
    כתבו עלי בבלוג של אורית גידלי!
    הצחקת אותי נורא עם התיאור…

    איזה מזל שלא הכרתי אותך כשהילדים שלי היו קטנים, שאז הייתי כולי מתמלאה ברגשי נחיתות על הפקות ימי ההולדת שלהם… מצד שני – בשביל להציל את כבודי האבוד הייתי מספרת לך בגאווה שעברתי אבעבועות עם שלושה במקביל (וחיבוקים לענר ממני!).

    ולו הייתי חילזון גינה רחובותי, יכולתי לצפות במחזה ולא רק לדמיין אותו 🙂

  20. חן

    כיף לראות… ממש אהבתי
    יש לי עוד איזה 7 שנים עד שנגיע לגיל שאפשר להתחיל בכאלו מסיבות מגניבות, אבל מעכשיו אני כבר מתלהבת 🙂
    תמשיכי לספר לנו….
    (ואהבתי את האנקדוטה על יעל קיפודים- אני מוכנה גם להיות פח )

  21. נמשים

    אז אחרי שהתלהבתי קשות (מהבלוג בכלל ומהפוסט הזה בפרט), אני חייבת להודות ששאלה אחת מטרידה אותי: הרי אי אפשר לארגן ימי הולדת מטורפים ומהממים כמו שאת מארגנת לקבוצה של 30 ילדים (פלוס), אלא אם יש לך כמה זוגות ידיים וצוות הפקה וחשבון בנק מנופח במיוחד (ואין לי אף אחד מהם, נדמה לי שגם לך לא). ומצד שני, לא יעלה על הדעת – מבחינתי – להזמין רק חלק מהילדים. אני יודעת שזה קורה, אני מבינה שרוב האנשים לא ערוכים לאירוח של המוני ילדים, אבל אישית אני מעדיפה לא לעשות יום-הולדת בכלל (כלומר לעשות רק למשפחה, נגיד, או לחברים לא מהגן) מאשר להזמין קבוצה מתוך הגן. הזמנה סלקטיבית של חלק מהילדים לא תעלה על הדעת מבחינתי.
    והשאלה הנשאלת היא: כמה ילדים אתם מארחים בימי ההולדת המופלאים שלכם? והאם הם מהגן/בי"ס או ממעגלים אחרים? (וסליחה שאני נטפלת לפרט טכני שכזה בתוך הבלוג המופלא שלך שכולו קסם אחד גדול. אבל זה באמת מעניין אותי, במיוחד לאור העובדה שחשבתי להיות אמיצה ולנסות חלק מהרעיונות שלך).

    • ממש מעט ילדים. בכל מקרה רק חמישה שישה הם חברים טובים של הילדים שבאים הביתה והם חלק מהחיים השוטפים, אז אותם אנחנו מזמינים ומשקיעים מאד. גג גג גג שנים עשר ילדים. גג

      • ארנבת

        הווו… זה נשמע כל כך יותר נעים מיומולדת לכל הכיתה. מיד בודקת את האפשרות להזמין רק את החברים הטובים של הילדים (כאלה שבאים הביתה וכו׳) בלי להפוך לסוציופתית השכבה…

  22. מקסים ויצירתי!!! כיף לראות.
    גם אצלנו בבית מככבים גיבורי העל…
    🙂

כתיבת תגובה