ספרים קופצים- הגרסא הממש פשוטה

תעזבי אותך, אומרת חברה שלי, מפחידות אותי הוראות באנגלית ואין לי איך לקפל עכשיו ארמון נייר שלם. יש לי שתי ידיים שמאליות.

שמאל זה הצד של הלב אני אומרת לה.

שמאל זה הצד של הים היא עונה לי, אורזת מחצלת חוף, נעלמת ומשאירה אותי להתמודד עם ערבות החופש לבד.

טוב,

אז בשבילה. הנה הגרסא הקלה.

קפל בסיסי-

עם תמונות הדרכה מתוך האתר הנערץ של רוברט סבודה:

http://www.robertsabuda.com/popmake/basics/layer/popmake_layer-step1.asp

הקפל הבסיסי הוא פשוט. לוקחים דף ומקפלים לשתייים. מסמנים עליו שני קווים מקבילים וגוזרים.

אחר כך מקפלים הפוך מכייון הקפל של הנייר:

אחר כך הופכים את כל הדף כולו והופה:

עכשיו אפשר להיות יצירתיים. לחזור ולהדביק בספר שמכינים, להניח על הקפל תמונות של הילדים. במקרה שלנו השתמשנו גם בשיירים מתוך אריזות יפות של משחקי נייר יפים, במדבקות, בצבעים.

רעיון הקפל הפשוט יכול להתפתח לכמה קפלים פשוטים אחד ליד השני, או למדרגות של קפלים זה בתוך זה:

נכון פשוט?

נ.ב

אחרי שהספר הקופץ שלנו נכתב הילדים למדו את הסיפור שבו בעל פה. אפשר להסיק מכך שתי מסקנות. אחת, שזו יצירת מופת ספרותית. מסקנה, שלמרות תמיכתה הנמרצת של אמא שלי, אני חייבת לשלול. שתיים, שספרים קופצים קופצים ישר ללב.

וחברה שלי אומרת: כמה לבנבנה את כבר יכולה להיות כדי לכתוב פעמיים באותו פוסט את המילה 'לב'. בואי לים.

4 תגובות

מתויק תחת בניית משחקי ילדים, פעילויות עם ילדים

4 תגובות ל-“ספרים קופצים- הגרסא הממש פשוטה

  1. שרון

    אני נפעמת מהאתר המרגש שלך ולא יכולה להפסיק לקרוא עד השעות הקטנות של הלילה… תודה על ההשראה. דבר אחד לא ברור לי, בעניין היישום: איך מתאפשר לך להכין את כל זה ״תחת אש״ כלומר בזמן שהילדים ערים?? עם תינוק בבית קשה לי לדמיין אותי מתפנה לגזור, להדביק, לנקות, להאכיל, איך?! אם יש לך טיפים ליצירה עם זאטוטים שעדיין לא מבדרים את עצמם, בבקשה תחלקי יימנו. אמשיך לעקוב ולנסות ליישם. 

    • ברוכה הבאה ונעים מאד! לשאלתך:
      1. אני לא מתפנה לנקות. לא נורא.
      2. בכל שתי דקות של שקט הילד שלי הורס ציוד בשווי שקל. מרגע שמשלימים עם המשוואה הזו העולם מתמלא אפשרויות. חבילת מגבונים שעולה חמישה שקל שווה עשר דקות שקט וכו'
      3. כשאני יוצרת ליד הילדים הם מתפתים ליצור גם. זה נהדר כי אז במקום לעשות משהו כנגד התנועה שלהם נוצרת תנועה משותפת.
      4. עדיין לא התפניתי לנקות. לא נורא.

  2. גל

    איך עושים את המדרגות ??

  3. יעלל

    אני עם מספרים ודף מול המחשב, ועדיין לא מצליחה לעשות את המדרגות.
    אשמח אם תוכלי לעזור בהסבר .
    תודה

כתיבת תגובה