יום הולדת קסמים- חלק 2

אנחנו סוגרים שבת של יום הולדת קסמים לעופרי, ורגע לפני הקסם הגדול – כל הילדים ישנים, יש לי עדכונים על עוד קסמים שניסינו והלכו מצוין:

מגדל צבעים:

Pin This

בונים מגדל של תמיסות לפי הלינק הזה. עובד! (השכבה היחידה שלא ניסינו היא סירופ התירס, אבל בטח אפשר להשיג אותו בקונדיטוריות מתמחות)

שריפת שטר כסף שנשאר שלם:

טובלים שטר של דולאר באלכוהול ואז מעלים באש לפי הלינק הזה. השטר נשאר שלם. אגב, זה נכון לגבי שטרות אמריקאים, ניסינו את זה במקור עם עשרים שקלים עבריים והשטר הפך לשרינקי ירקרק. כחחחחח. רק בשביל לראות שוב את המבט ההמום של הילדים הייתי משלמת עוד עשרים שקל.

ביצה גמישה:

Pin This

משאירים ביצה בחומץ במשך יומיים, שולפים בזהירות ומגלים שהקליפה שלה הפכה גמישה כגומי. זהירות לא ללחוץ חזק מדי כדי שהביצה לא תהפוך דביקה כביצה.

מכתב קסמים:

כותבים מסר בעט כדורי רגיל ומקשקשים מעליו קשקושים ואותיות בעט מחיק. (נניח, עט פיילוט פריקשיון באותו צבע). כשמחממים מעל להבה של נר, העט המחיק נעלם. המסר המקורי מתגלה. אדיר. טוב גם למכתבי אהבה ולריגול.

פינייטה:

כל ההנחיות שהתקבלו בתגובות שלכם היו זהב. הפינייטה נוצרה והושמדה בהצלחה. אני מסכמת כאן את הכל במהירות:

כיצד להכין פינייטה מקסיקנית ישראלית?

להדביק בלון במסקנטייפ לכוס או לכל בסיס יציב אחר.

לכסות את הבלון ברצועות עיתון טבולות בקמח מעורב במים ביחס של 2:1 (למרות המלצות בבלוגים שונים, אל תבשלו את העיסה הזו כדי להרביך אותה לכדי דבק, זה יהפוך את הפיניייטה לקשה מדי. רק לערבב ולטבול). עם שתי הרצועות הראשונות כדאי ליצור איקס בראש הבלון כי זו הנקודה שיופעל עליה בסופו של דבר המון לחץ מבפנים.

לחכות לייבוש מלא. ממש מלא.

לחזור על התהליך עוד פעמיים. סך הכל שלוש פעמים ולא יותר, גם אם נדמה שצריך.

לפוצץ את הבלון, לצבוע את הפסל שנוצר, ולקשט. אנחנו צבענו בגואש, יש המקשטים בנייר קרפ מתנופף שמודבק בעיסת הקמח והמים.

למלא בסוכריות. על כל חופן סוכריות להכניס חופן של נייר קרפ כדי לחלק את המשקל.

לחורר שני חורים משני צידי הפתח של הבלון, להשחיל חוטים ולתלות.

בזמן המסיבה, לעצום לכל ילד בתורו את העיניים, לתת לו מקל קצר, לסובב אותו ולבקש ממנו להכות את הפינייטה.

כשאחד הילדים מצליח סוף סוף, (רמז: נועה בת השתים עשרה הצליחה היום לאחר שכל הילדים ניסו ללא הצלחה. בסוף איבדנו סבלנות וסגרנו איתה דיל שהיא מציצה מתחת לכיסוי העיניים העיקר שהקוסם המעצבן כבר יישבר ונתפנה לאכול בשקט) גשם של ממתקים יורד על הילדים הנרגשים.

לגבי קרח יבש

אין על הקדרה המבעבעת ורוחשת עשן לבן. אין. אבל גילינו סייג חשוב: צריך לקנות את הקרח היבש ביום של המסיבה כי מסתבר שהוא מאבד מנפחו תוך 24 שעות. ניצלנו מפיאסקו גדול בזכות ריבי המהממת שלקחה את גוש החומר הלבן שלנו והגנה עליו במעבדה שלה במשך יומיים במקרר של מינוס שבעים מעלות. פעולה כל כך חמה של חברות שהתבטאה בפעולה כל כך קרה. ואו.

תוספות שהשאירו קוראי הבלוג ונוסו בהצלחה: כשזורקים לתוך הקדרה המבעבעת של הקרח היבש מי סבון (מים רגילים שפוררנו בתוכם סבון), הקדרה מתחילה לבעבע בועות. כשמפריחים בועות מעל, הבועות מנתרות מעל העשן באלגנטיות.

ו…זהו!

מיד אעביר את הפוסט  למקומו בסדרת ימי הולדת, אז תמצמצו רגע, וקסם- הוא יעלם מפה. שבוע טוב!

13 תגובות

מתויק תחת רעיונות לימי הולדת וחגיגות

13 תגובות ל-“יום הולדת קסמים- חלק 2

  1. זהו, הפכת להיות האמא המגניבה ביותר שאני מכירה

  2. אכן קסום ומקסים. אני נורא מתלבטת אם זה לא איום ונורא מצידי להוריד את הפוסט הפיוטי הזה ארצה ולפגוע אנושות בקסמיו, אבל כאמא הרבה פחות מאגניבה, חסר לי החלק הארצי והפרקטי בהוראות: מה עושים עם הקסמים האלה ביומולדת? איך בדיוק משלבים אותם בהפעלת הילדים?
    בעניין הפיניאטה: יצאה לך יפהפייה! איזה דמיון – אני עם צורה של בלון לא הצלחתי לחשוב על שום שכלול יצירתי :(… היות ואנחנו לא מקסיקנים אדוקים, אצלנו כשיש ילדים מתחת לגיל 5 בקהל (ולמעשה, גם ביום ההולדת של בת השמונה – לפי בחירתה), לא קושרים להם את העיניים. מסדרים את הילדים בשורה לפי הגובה – נמוכים תחילה (יש לזה סיבה טובה כשנותנים להם ממש לפגוע), כל אחד מקבל 2 חבטות ועובר לסוף התור, וכך הלאה עד שהפיניאטה הופכת לקונפטי… יש כזה אושר ברשות לפוצץ משהו במכות – זה מדליק אור בעיניים של טובי הילדים. אולי אם מערבבים טווח גילים גדול מאד אפשר לקשור לגדולים את העיניים, אבל היות והם בלאו הכי יציצו… נו – האמת שכזה היה רלוונטי פשוט לא חשבתי על זה מרוב הרגל עם הקטנים.
    ובעניין השטר – האם ניסיתם גם עם שטר ישראלי וגם עם אמריקאי ורק האמריקאי שרד או שפשוט לא ערבבתם במים? ראיתי בתגובות שעם שטרות אוסטרליים זה לא עובד – אולי הישראלים דומים להם.

  3. לשאלתך- בניתי את התכנית כך שיש קסם שהילדים מבצעים (ציור בחלב, ערבוב שיקויים, כתיבת שמם על מכתב הקסם וקשקוש מעליו בעט שבדיעבד נמחק) וקסם שהם צופים בו אגב השתתפות מינורית יותר (בניית מגדל שכבות של צבע, ואז הילדים זורקים לתוכו דברים ואז מערבבים אותו לתמיסה אפורה וכו', כישוף קדרת הקרח היבש ואז העפה של בלוני סבון לתוכה). גיליתי שסיפור מסגרת רופף יכול לעזור גם הוא לאיחוד העלילה בתודעה של המשתתפים הצעירים.

  4. חן

    איזה מגניבבבבבבבבבבבבב,
    יש לי עוד איזה 4 שנים לפחות עד שיהיה רלוונטי, אבל אשמור את הקישור 🙂

  5. אפשר גם לספר את הסיפור המתוק של שלומית כהן אסיף- איורים הילה חבקין (הוצאת הקיבוץ המאוחד)- "הגמד גמדן והקוסם תותן".
    וכרגיל, אורית, את מקלקלת לי את כל מה שחשבתי על עצמי בתור אמא מגניבה.בעיקר שמהיומולדת הראשון של הבת הראשונה שלי הודעתי לה שהעוגות יומולדת צריכות להיות
    ט ע י מ ו ת ולא משנה איך הן נראות, שלא לדבר על חגיגות היום עצמן.
    ועוכשיו תתחילי בבקשה לספר לנו על התחפושות לפורים . לפני פורים ולא אחרי. למרות שלי זה לא משנה, הילדים שלי שוברים לעצמם את הראש לבד כי הם כבר גדולים ויש להם אחים שיבצעו כל שיגעון, אבל לכל שאר קוראי וקוראות הבלוג שלך. (איך אני בשבילכן, חברות?)
    וכבר אמרתי לך שאני מאוהבת בך?

  6. אוי ואבוי, פורים. מתי זה קרה. אני עונה למסר האהבה שלך בחיוך ענק שמתחתיו שפה רועדת. פורים. אוי ואבוי מתי זה קרה.

  7. גל קטן

    אדושם שבשמיים… איזה מגניב. עכשיו צריכה רק למצוא את הצאצא(ית) המגניב(ה) שיסכימו לי לכזאת יומולדת במקום יומולדת נסיכות/פיות/ בובבנאי/סמיכבאי…
    פפפחחחחח

  8. רעיונות נהדרים, יומולדת מהאגדות! נכנס למאגר הרעיונות לא רק לימי הולדת, אלא בכלל כדי להלהיב ילדים…שזו משימתי העיקרית בחיי היומיום…כתבתי תיאור קצר של פעילות שהעברתי עם נונה (הבנתי שריבי המדענית כבר סיפרה לך על זה…)- את מוזמנת לבקר ולקרוא, תודה רבה על ההשראה!
    http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?entryid=2253864

  9. יעלל

    תודה על הרעיונות,
    איפה קונים קרח יבש?

    • בעקרון- דפי זהב, ויש רשימה של ספקים. אבל גם: יש לי טלפון סודי של הספק לספקים שאני לא רוצה לשים בבלוג מתוך חשש להכרית את פרנסתו של הספק שנתן לי את הטלפון כשהוא לא יכול היה לספק לי. אני ברורה? חבל. לא התכוונתי להיות ברורה. בקיצור: שלחי לי מייל ואשלח לך טלפון סודי.

    • מירה

      שלום ORRIT
      אמנם עבר המון זמן מאז הפוסט, יש מצב לקבל ממך את הטלפון של הספק של הספק? תודה מראש, המייל שלי: yopido@gmail.com

  10. יעלל

    תודה מאד,
    אשמח לקבל תטלפון של הספק
    המייל שלי
    verner41@gmail.com

  11. אורית שלום!
    אנחנו הולכים בהחלט לישם את הרעיונות המעולים שרשמת פה! תודה רבה!
    אשמח רק לייעוץ לגבי הקרח היבש- תחרות האומץ להוצאת נחשים מהקערה נשמעת מגניבה- האם אין חשש מכוויות קור או פגיעה בכלל?
    תודה
    שרון

כתיבת תגובה