כשחשבת להכין פצצות אמבטיה, האם שמת לב למילה פצצות?

בסודה קאוסטית משתמשים לפתיחת סתימות בצנרת, אמר לי אבא שלי. בסודה קאוסטית משתמשים לבניית פצצות אמר לי גיסי. אז מה, אמרתי להם. ככה היה כתוב במתכון באינטרנט והאינטרנט תמיד צודק.

וכך מצאנו את עצמנו, חברתי יעלי ואני, מושיבות את ילדינו לאחר צהריים של הכנת פצצות אמבטיה. כבר תוך כדי תהליך ההכנה עקצצו ידיהם הבוחשות של הילדים אבל דבר לא עצר את הנשים האמיצות שאנחנו. המשיכו לבחוש! הורינו להם בתקיפות.

בבוקר שאחרי ההכנה התקשרתי ליעלי. יעלי, אמרתי לה. אני מפחדת. פצצות האמבטיה כבר עיכלו את השולחן.

מה מסתבר? שהפקידה במקום שקונים כימיקלים לא כל כך היתה בעניינים ואמרה לי שסודה לשתייה זה אותו דבר כמו סודה קאוסטית. זה שאני מאותגרת קוגניטיבית- ניחא. אבל גם החברות שאני בוחרת, אלוהים ישמור. כמה שעות אחר כך יעלי התקשרה אלי שוב כדי לומר: את כזאת רכרוכית. הילדים שלי התקלחו עם זה. קצת שרף אבל חוץ מזה היה ממש נהדר.

ובכן, הגיעה העת לחוויה מתקנת. הפעם המתכון הנורמאלי לאיך מכינים פצצות אמבטיה. יעלי, לצערי, כבר לא מאמינה לי, אז הילדים ואני נאלצנו להכין לבד: הפעם הלכנו על חומר מקשר טבעי להפליא. קבלו: הממליס. משיגים בחנויות טבע ובחנות הפלא זיו כימיקלים. צריך להכין את גוף פצצות האמבטיה בנפרד ואת הקצף בנפרד ואז לארוז ולהתרגש. (*בניגוד לאמונתי העצלה שאני מוכנה לעבוד רק עם מוצרים שאפשר להשיג במרחק מטר מהבית, הקניות של מוצרי היסוד לסבונים כן כוללות שתי נסיעות לפחות לצורך הצטיידות: אחת לחנות הכימיקלים ואחת לחנות מוצרי האפייה. אבל הפעילות הזו כל כך משמחת את הילדים ששווה. תמיד אפשר לעשות משלוח ותמיד אפשר לא לעשות ילדים).

המתכון לגוף הקאפקייק הוא:

כוס חומצת לימון (זיו כימיקלים, נו)/ שתי כוסות סודה לשתיה/ כמה טיפות של שמן אתרי/ כף שמן זית.

את כל זה מערבבים ומסננים דרך מסננת כדי שלא יהיו גושים, ואז מוסיפים בהשפרצה דרך שפריצר (השתמשנו במיכל ריק של חומר ניקוי חלונות) – הממליס. לא להוסיף יותר מדי, רק עד שמתקרש. אם רוצים אפשר להוסיף צבע מאכל אבל חשוב שהוא לא יהיה מיימי כי אז המים יפעילו את התערובת ויגרמו לה לאבד מנפלאותה. את התערובת המוכנה דוחסים לתוך מנג'טים שהונחו מראש בחורי תבנית של קפאקקייקס. דוחסים היטב, מעגלים את החלק העליון לכיפה מקומרת כדי שאחר כך יהיה קל לשים עליה את הציפוי, ומחכים להתקרשות. אפשר כמובן גם לכפור בכל העניין הזה של קאפקייקס ולהכין פצצות אמבטיה בצורת לב כוכב או כל צורה שיש לתבנית הקרח מסיליקון שפעם קניתם באיקאה. יוצא מקסים. לייבוש מחכים רשמית שמונה שעות. לא רשמית- מחכים רק את הזמן שלוקח להתקשר ליעלי ולהגיד לה שהפעם היא באמת הפסידה.

המתכון לחלק הקצפתי:

3 כפות של אלבומין ביצה (יש בחנויות לחומרי אפייה) אפשר גם להשתמש באבקת מרנג ולהוסיף פחות חצי כוס מים/ 450 גרם אבקת סוכר/ רבע כפית קרם טרטר/ חצי כוס ועוד 6 כפות מים (לכמות הזו הגענו אגב הוספת מיים למיקסר. דיוקים יתקבלו בברכה)/ צבע מאכל.

את כל טוב העולם הזה מכניסים למיקסר ומחכים שיהפוך לקצף קשה. מזלפים מעל בסיס העוגות שכבר הוכנו. למחרת בבוקר אורזים, מכינים תוויות ולא מתקלחים עם זה אף פעם כדי שלא לבזבז.

נ.ב זה עתה כתבתי פוסט שהמליץ מכל לב על אותה חברת כימיקלים שגרמה לי לקנות סודה קאוסטית במקום סודה לשתייה. אני המאותגרת קוגניטיבית הכי מאותגרת קוגניטיבית מבין כל המאותגרים קוגניטיבית שיש ביקום המאותגר קוגניטיבית. בטוח.

נ.ב.ב מה?

12 תגובות

מתויק תחת פעילויות עם ילדים

12 תגובות ל-“כשחשבת להכין פצצות אמבטיה, האם שמת לב למילה פצצות?

  1. טוב, דבר ראשון את מקסימה באופן שאין לתאר, אבל לא נראה שיש להם באתר חומצת לימון, אז אני הולכת לנסות עם מלח לימון ולראות איך יצא 🙂
    מחכה לעוד פוסטים בסדרה !

  2. אבל אבל אבל…מה זה עושה? מלבד להיראות מהמם להצחיק לאורך הקריאה!?

  3. מצחיק ומקסים,
    מגיע לנו אתנחתת פצצות כייפיות עם כל דיבורי הפצצות הלא כייפיות שיש סביב. ואצלך בבלוג מקסים כמו תמיד .

  4. הילה

    כמאותגרת קוגניטיבית אחת לרעותה, זה כאילו נמס לו באמבטיה? כמו סוכרזית בכוס תה?
    אז אפשר להוסיף הפתעות בקאפקייק, שיתגלו רק בהנמסה…..
    טוב. אשקול בכובד…
    אני אגב מצאתי עצמי כמה וכמה פעמים אומרת לאישי, תקנה גם סודה קאוסטית לעוגה לשבת.
    מזל שהוא בהכרה…..

  5. Naama

    בדיוק אני לוקחת קורס סבונים במכללת יוטיוב וכל הזמן מדברים שם על כפפות ומשקפי מגן כי סודב קאוסטיק זה נורא חריף וכו'. אשכרה בחשתם בזה. וואו. נשארו לכם טביעות אצבעות?

    תודה על המתכון. בדיוק רציתי כזה 🙂

  6. חן

    רעיון מגניב,
    אין תמונות/ סרטון של איך זה מתפוצץ?

  7. אהמממ, אני אדלג על העניין עם הסודה הקאוסטית. זה טוב לדעת שכל האזהרות שהם כותבים על האריזה (בחיים לא לגעת בזה בלי כפפות וכדו') הן סתם לתפארת המליצה וילדים קשוחים באמת יכולים להתקלח בזה. אבל שאלה: החלק של בסיס העוגה עושה אפקטים במים, אבל לא הבנתי מה תפקידו של החלק הקציפתי? ולא הבנתי למה לקנות אלבומין ביצה (שזה למיטב הבנתי חלבון ביצה מיובש) במקום להכין קצף מחלבוני ביצים עם סוכר וצבע מאכל? ולמה סוכר? אוכלים את זה? או שזה רק לייצוב הקצף? לא מספיק קרם טרטר לצורך זה?

  8. מאותגרת קוגניטיבית? לא יקירתי את מאותגרת מדעית… מה שאני לא מבינה זה למה לא לנצל חברים שימושיים עם ידע בתחום. צקצוקי לשון ונשיקות.

  9. פינגבק: פצצות אמבט – דינוזאורים בוקעים מביצה – פעילות כייפית (ותוססת) עם ילדים | הזמנה ליצירה

  10. פינגבק: יום הולדת האגם הקסום- החלק עם הפלמינגו |

כתיבת תגובה