עונת ימי ההולדת נפתחת מחר בביתנו בקול תרועה, לכבודה- סדרת רעיונות לחגיגות. ייפי היי.

נועה בכורתי ואני ישבנו לקשקש, והיא הביטה בי חולמנית וסיפרה לי איזו אמא נפלאה היא תהיה. לילדים שלה יהיה הכל. במיוחד שלושה דברים שלה לא היו אף פעם. טלויזיה, פלאפון וליצן ליום ההולדת.

בלעתי את הרוק ואת קרואסון השוקולד, וצחקתי בקול רם. דבר שאני תמיד עושה כשאני מרגישה חרדה. ובכל זאת, אני לא מצטערת על כלום. לא על זה שהיא ואחיה הם הדור שלא ידע את דורה, לא על זה שהיא והם משלימים עכשיו הכל בהפוכה דרך המחשב, לא על העדרו של מכשיר הביות הטלפוני, ולא על ימי ההולדת. האמת, בעיקר לא על ימי ההולדת. נכון שלא היה ליצן כמו לכולם, אבל היו דברים אחרים שאני אוספת כאן, מקווה שיתנו רעיונות לחגיגות ויצרפו להגנתי עוד גל נוסף של ילדים מוכי חסך.

לכל רעיון אני מצרפת את הטריק הפירוטכני המתאים לו. הטריק הזה לא היה אף פעם נחוץ לילדים שלי שהיו שבעי רצון מרגע שסופק להם הצירוף של פחמימות נחותות ועשרים מתנות, אבל הוא היה תמיד נחוץ לי. אם יש טריק שמדליק אותי באירוע אני מתרגשת לקראתו יותר וזה כמובן מביך את משפחתי למוות, אבל גם מדביק אותה בשמחה.

נתחיל! (בכל יום אעלה פוסט עם רעיון אחד. אם ימי הולדת לא מעניינים אתכם, אנא הצטרפו שוב בעוד שבוע.)

יום הולדת פיות

אני רוצה שהילדים שלי יאמינו באנשים שמאמינים בפיות. ולכן, למרות נדושותה של התימה, חגגנו יותר מפעם אחת יום הולדת שבו כיכבו המון כנפיים ורודות.

הכנות:

יום הולדת פיות, אפילו יותר מכל יום הולדת אחר, קם ונופל על תפאורה ראויה. ולכן, מבעוד מועד הכנו תלבושות לכל המשתתפים. רעיון גדול וזול לאיך תופרים חצאית יש בילדיסקו:

http://www.yeladisco.co.il/2010/02/no-sew-tutu-skirt.html

וגם: ברחוב מטלון בתל אביב יש ערכות פיות זולות ומקסימות.

למוזמנים הבנים הצענו גלימות ורודות או גלימות תכולות ושרביטים. את הגלימות הכנו מריבועי בד סאטן שעל קצותם הדבקנו בדבק חם את החוט לקשירת הגלימה. את השרביטים הכנו ממקלות קרטיב שבקצותם כוכב תכול.

החגיגה:

כשהאורחים הגיעו הלבשנו ואיפרנו אותם בנצנצים ובאיפור גוף, ואז התחלנו במסע לארץ הפיות. סיפרנו סיפורי פיות, ציירנו פיות, רקדנו ריקודי פיות. ככלל, כמו בכל יום הולדת, כל המשחקים הרגילים עברו הסבה לתימת העל. אם בפיות עסקינן, אז החבילה העוברת הכילה משימות שנתנה מלכת הפיות. הכסאות המוזיקליים היו כסאות מעוטרי נצנצים, ומשחקי הבלונים היו משחקים עם בלונים בצבע תכלת וכו'.

אחרי תום המשחקים:

צילמנו כל פיי ופיה, הכנו אלבום מזכרת שאפשר להביא לגן או לכיתה, אכלנו עוגות פיות ויצאנו אל העולם שמחים קצת יותר.


הטריק הפירוטכני שהוא הוא שהניף את יום ההולדת מעל הרף הבנאלי:

נורה אולטרה סגולה. זו נורה שאפשר לקנות באחד עשר שקל (אני מקווה שעדיין אפשר עם תקנות הנורות החדשות, אם לא – כדאי לרוץ לקנות מהר שיהיה לעשרים השנים הבאות) ולהבריג בתוך בית הנורה הרגיל. מראש ביקשנו מכל המוזמנים לבוא לבושים בלבן, ואז כשכיבינו את האור והדלקנו רק את הנורה כל הבגדים זרחו מבעד לחצאיות ולגלימות ואפשר היה לרקוד את ריקוד הפיות המהמם של כל הזמנים.  גם על קירות הסלון היו תלויים בדים לבנים, אז האפקט בכלל היה חזק. באמת עושה חשק להצמיח כנפיים.

הטריק הזה הולך נפלא גם למסיבת-רווקות.

מבקשים מכל הקרואות לבוא לבושות בלבן, ובשלב הברכות לכלה מכבים את האור הרגיל, מדליקים את הנורה האולטרה-סגולה ורואים שכינה מהי.

נכון שהטריק הפירוטכני עושה את העניין? אמרתי לכם. מחר יש עוד.

26 תגובות

מתויק תחת רעיונות לימי הולדת וחגיגות

26 תגובות ל-“עונת ימי ההולדת נפתחת מחר בביתנו בקול תרועה, לכבודה- סדרת רעיונות לחגיגות. ייפי היי.

  1. יופי של מסיבה 🙂
    ואגב, אם כבר רעיונות למסיבה – את מוזמנת לפינטרסט שלי כדי לשזוף עינייך בכמה רעיונות מופלאים, מתוכם המוצלחים ביותר (בעיניי) הם מסיבת דינוזאורים ומסיבת המדען המטורף (גם שם יש פירוטכניקה מרשימה)

  2. זוהר

    מקסים מקסים מקסים. אגב, לאיזה גיל עשית את הפעלת הפיות?
    בתך צודקת בכך שהיא אומרת שהיא תהיה אמא נפלאה.
    יש לה ממי ללמוד, גם אם עכשיו היא לא לגמרי יודעת את זה.

    • הפעלת הפיות נוסתה פעם אחת לילדה בכיתה ב' ופעם אחת לילדה בת ארבע. והבת שלי באמת תהיה אמא נפלאה מכל כך הרבה סיבות, אם כי אני מקווה שהיא תתחיל מאוחר. אלכס ואני בונים על כמה שנות כתיבה שקטות לפני גל התינוקות הבא…

  3. tsuf

    אם לא היית היו צריכים להמציא אותך !!!
    תודה !

  4. אלף

    איפה מצאת נורת אולטרא-סגול רגילה? כשביררתי לפני כמה חודשים אמרו לי שאין בארץ (ביררתי בכ-5 חנויות שונות, כולל חנות סיטונאית אחת שמוכרת לחשמלאים ומשפצים) אלא רק נורות פלואורסנט שגם יקרות (כ-90 ש"ח לנורה) וגם לא ממש ניידות (בניגוד לנורות הברגה רגילות).

    שקלתי להזמין נורות אולטרא סגול רגילות ב-ebay (פעם אחרונה שבדקתי כ-15 ליש"ט כולל משלוח ל-2) אבל זה מוצר עדין ומה אם יישבר בדרך? או לא יתאים להברגה בארץ?

    • איזה תסכול! אני מצאתי אחת בחנות החשמל הכי פושטית ברחובות. וזו לא פעם ראשונה שאני קונה את הנורה הזו בחנויות רגילות לחלוטין. אם אמצא אחת בקרוב פשוט אקנה ואכתוב לך.

      • עדכון:
        נכון! מסתבר שממש מסובך להשיג את הנורות האלו מאז העידן החדש שפרץ עלינו. מצאתי נורות בכפר סבא (תודה לציפי שטרחה והתעקשה עם בעל החנות שבאמת יש לו במלאי…) בחנות קל וחומר ברחוב ויצמן, ושמעתי שיש גם נורות כאלו באמפרל, שדרות ירושלים 168 בחולון.

      • אלף

        שוב נזכרתי מאוחר מדי (המסיבה בשישי הקרוב) – והפעם גם בחנויות שרשמתן למעלה וגם בחנויות חשמל ברחבי הארץ שמפרסמות באינטרנט שיש להן נורות UV אין נורות כאלה ולא ידוע מתי יהיו, אם בכלל. באסה לי.

    • יש לי נורה. אני ברחובות. ברביעי מלמדת בתל אביב. בואי לקחת.

      • אלף

        את נפלאה, אך לצערי ראיתי רק עכשיו.
        לא נורא – אני אתארגן בזמן לקראת שנה הבאה (אשים לי תזכורת ביומן גוגל כבר ביוני לטפל בזה)

  5. יונת

    באת לי בדיוק בזמן 🙂

  6. יפעת ע

    אויש, את מקסימה פלוס!

  7. אין על הפירוטכניקה כדי להפוך "עוד יום הולדת" ל "ה-יום הולדת"!
    ובכלל רעיונות מקסימים(-:

  8. ושכחתי להוסיף קישור ליום הולדת בנושא יום שישי ה-13 שגם בו מצאנו שימוש מצוין לתאורה אולטרא-סגולה:
    http://rachelgazit.blogspot.com/2010/09/blog-post.html

  9. מירי

    זה שאת נהדרת אני יודעת כבר מזמן
    וזה שבכורתך נהדרת אני גם יודעת
    כל שנותר לי זה להמליץ על ספר נפלא שנקרא "אמא מושלמת" שהולם את תחילת הפוסט שלך
    (וחצאית הפיות שלך נמצאת אצלנו בשימוש יומיומי)

  10. אני כ"כ הולכת להכין את החצאית הזאת לבת שלי…
    אגב, כל הכבוד על הקבלה של ההצהרה של הבת שלך – עם כל החרדות. אני גדלתי בעוני קשה מאוד וכשאני הכרזתי שלילדים שלי יהיה כל מה שלי לא היה אמא שלי מיד קפצה: מה לא היה לך?!…………….

  11. אין לי קרואסון שוקולד לבלוע אבל גם אני צחקתי בקול רם…. מפני שכנראה אין ילדה ואמא שלא מנהלות את השיחה הזאת (בשינוי נושאים כמובן כל ילדה והשריטות שלה…) ובכל פעם אני מודה (לא יודעת למי בעיקר לעצמי אני חושבת…) שאני יכולה לצחוק על זה ובעיקר לדעת שזה בסדר גמור ויותר מזה. אנחנו כבר עברנו את גיל ההפקות אבל הרמנו כמה וכמה בזמננו שהיו שוות להפליא-שיתופים בהקדם.

  12. טל

    יומהולדת שמייח!! לי היה אתמול 🙂 גם אצלנו גדל הדור שלא ידע את דורה, וזה מרגיע כל עצב בגופי. איזה יופי זה חגיגה בלי עוגה!

  13. אילו תגובות משמחות! אני כרגע עם חום במיטה, אז אין כמו קצת חום אמיתי כדי לשגע לגמרי את הנורופן…

  14. הפקת הפיות נראית קסומה, הישר מהאגדות.
    תרגישי טוב ומהר. אסור להיות חולים ביום ההולדת.

  15. רביד

    החלמה מהירה ושלמה… ימי הולדת הם זמן נפלא להגשמת חלומות בדמות אולטרא סגול:-) איזה רעיון נפלא וקסום. מזל טוב!

  16. פינגבק: יום הולדת גיבורי-על |

  17. צמרת

    מקסים, מקסים !!!!
    אשמח לדעת האם היה סיפור מסגרת, אם כן מהו?

  18. נוי כהן

    אפשר לדעת איך עיצבת את התמונות פולארויד??
    ששמת תמונה וכתבת מתחת

  19. פינגבק: יום הולדת חורף |

כתיבת תגובה