קומיקס עולמי

אני מתה על ימי הולדת עגולים. איזו דרך הרמונית להפסיד לזמן: מלא מתנות, מלא קצפות, מלא סיכומי אמצע נרגשים. 

כלומר, אני מתה על ימי הולדת עגולים של עצמי. את אלה של אלכס אני לא סובלת. כמה חודשים לפני אני כבר מתחילה להתנשם בכבדות רק מלחשוב על האירוע המוטל על כתפי והדבר היחיד שמרגיע אותי זה לדמיין איך נוציא המון כסף או המון קלוריות ויהיה בסדר.

אלא שהפעם, לקראת יומולדת ארבעים שלו, ניצלתי בנס. זה קרה כי התחלתי מהברכה. כתבתי לעצמי: העולם הוא מקום טוב יותר בזכות זה שאלכס בתוכו, ושטגדם. הרעיון למתנה כבר הציע את עצמו.

העולם, העולם יאחל לו מזל טוב. זו האצלת סמכויות גלובאלית. התקה של מוקד הלחץ שלי אל עשרות זרים שלעולם לא אפגוש שוב ולכן זה בסדר גמור לסנג'ר אותם. אנשים ממדינות שונות יצטלמו עם ברכה לאלכס בשפת אמם, ואת כל העסק אערוך לספר שי. פשוט.

פשוט. לנשום, אורית. פשוט. נסעתי לשדה התעופה והתחלתי לבקש מאנשים בדיוטי פרי שיעזרו לי ויצטלמו ביעד שאליו הם נוסעים. אני אחסוך מכם את הסירובים אבל בואו נאמר שעל לפחות שבעה אנשים הטלתי בלבי קללה, שניים מתוכם אכן איבדו את המזוודות שלהם בעת הנחיתה. כחחח. אני גדולה באופל. אבא שלי שטס באותו היום התבונן עלי מתרוצצת בכל השדה וכעבור שעתיים שאל אותי בעדינות: תגידי חמודה, למה בעצם את מטרידה זרים? סיפרתי לו על הפרויקט והוא נאנח וחייך. ככה זה אצל המשפחה שלנו, אי אפשר רק להאנח ואי אפשר רק לחייך. אוקיי, הוא אמר. עלי.

וזהו. מכאן ואילך האיש הנערץ הזה הפעיל זיליון מעבדות בינלאומיות של מקום עבודתו, הטריח קרובי משפחה שלעולם שוב לא ירצו להיות קרובים, תקתק תמונות מאלף זוגות חברים שלו שמטיילים ברחבי העולם והזרים בגדולתו עוד ועוד תמונות שבהם אנשים בשפות משונות מאחלים לאלכס מזל טוב. את כל שאר התמונות השלימו בני משפחה חברים ותלמידים שהטרדתי מספיק פעמים כדי שיזכרו לקחת במזוודה פתק ברכה, כמה זרים מהדיוטי פרי שבכל זאת מתוך רחמים החליטו לשתף פעולה, מכרים בארצות נידחות של חברתי לריצה שלוגיסטיקה עולמית קטנה עליה, ואפילו תמונה מהשותף שלי שהוא גאון בכללי אבל אהבל טכנולוגי ובכל זאת הצליח להביא ממסעותיו תמונה חשוכה ממקום שהוא טוען שהוא סין. יחד נוצר ספר עם ארבעים ברכות מארבעים מדינות לכבוד יומולדת ארבעים. בהתחלה קומיקס עולמי שצולם בכמה וכמה יבשות:

העולם הוא מקום טוב יותר בזכות זה שאתה בו אלכס

אחר כך היו מלא ברכות מכל העולם, אין לי מקום לכולן אבל זה מבחר משמח. בכל הפתקים כתוב בוריאציה זו או אחרת משהו משהו אלכס משהו משהו ארבעים:

קולאז' של חלק מהארצות בפרויקט.

את כל ארבעים המדינות והערים ערכתי בבלגאן הגיוני, והוספתי פשוט כי זה יפה עד תדהמה את כתבי היד של הברכות שהתקבלו. כאן למשל יש מזל טוב אלכס ביפנית קוריאנית ואורדו בניב פקיסטני. אני יכולה כמובן להרחיב ולספר איך התקבלה בדיוק הברכה מפקיסטן אבל אז אאלץ להרוג אותי:

יפנית קוריאנית ואורדו

הסקופ שסגר את הספר היה פוטג' נדיר של נאסא:

עד הירח

moonshep

וזהו. המתנה היתה מוכנה. הגשנו אותה לאלכס לקול מצהלות. חיבקנו אותו וסגרנו עניין.

במוצאי יום ההולדת של אלכס עברתי במטבח. ציפיתי למצוא שם גבר מאושר ומלא הכרת תודה שנשבע שכל בוקר לפני עיתון הספורט הוא יעיין בספר שהכנו לו. במקום זה מצאתי גבר שראשו אחוז בין שתי ידיו. יום הולדת ארבעים שלך הוא אמר הוא בעוד פחות מחצי שנה. מה דעתך שנתגרש?

31 תגובות

מתויק תחת רעיונות לימי הולדת וחגיגות, שונות

31 תגובות ל-“קומיקס עולמי

  1. מיכל

    אדיר ונפלא 🙂
    פור אלכס , בפני אלו אתגרים הוא צריך לעמוד.

  2. אלף

    תבורכי מנשים את: בריאות, אהבה, אושר ומזוודות שתמיד מגיעות בזמן ולמקום הנכון.
    לאיש האהוב שלי יש עוד חודש וחצי יומולדת לא עגול אבל מספר-חשוב-טיפולוגית בלור הביתי ושברתי את הראש מה לעשות שיראה מקסימום אהבה במינימום כסף (כי לצערי אנחנו מהחודש רק עם משכורת אחת וזה ימשך ככה לפחות חצי שנה) – הרעיון שלך פנטסטי ואני הולכת לארגן איזו וריאציה עליו (-:

  3. yaelila

    גדול ומזיז עולמות בקטן 🙂 אנחנו (אני והילדים) היינו מסכימים להצטלם.

  4. Shinshin

    אוף אורית,
    זה לא פייר שאת גורמת לאנשים לחשוב שאפשר למצוא אהבה כמו שלכם.

    • אני כל כך כל כך מאמינה שזה הולך הפוך. שאתה מאמין שאפשר שתהיה אהבה טובה ורק אז מזהה אותה בתוך ים הלא ראוי. יש בזה המון אחוזי מזל אבל החלק שהוא לא מזל הוא קריטי: לשמור במשך כל שנות החיפוש על הלב שלא יהיה חמוץ זה מה שעוזר ללב לא להחמיץ בסוף את הבחירה הנכונה. בקיצור, אני בעד האמונה הזו בכל נימי נימי. הלוואי שאני לא טועה.

  5. פשוט ענק. יותר נכון ענקית. תמסרי לו מזל טוב גם מאלכס :). עוד 3 שנים אני שם , אולי בזכותכם אוכל להתכונן לזה יותר טוב 🙂

  6. אני לא מצליחה להפסיק לצחוק אחרי שהזלתי דמעות התרגשות לאורך כל הפוסט 🙂
    את אחת ויחידה ומופלאה !
    אני כל כך שמחה שיש לך את אלכס ושלו יש אותך – יום הולדת שמח אלכס

    תענוג צרוף – תודה !
    מוריה

  7. אורית יקרה,
    כשמישהו גאון – זה עד הסוף, ואת עונה להגדרה. כשמישהו משוגע – זה עד הסוף, ואת עונה גם על זה אבל במובן הטוב של המילה. אז חוץ מלאחל לכם לחיות ביחד עוד הרבה שנים בבריאות ובאהבה , לא אוכל להוסיף.

  8. איזה תגובות משמחות ומהירות. מתה עליכם. הולכת לעבוד ולא להציץ במחשב אני נשבעת עד הערב. טוב, אולי רק מבטיחה.

  9. ימיק

    איזו נהדרת את!!!! ואיזה פוסט מצויין ומלא באהבה.
    חצי הכוס המלאה: אני עדיין יכולה למצוא איש שתהיה לי איתו אהבה יפה וגדולה כמו שלכם. עכשיו אני יותר רגועה…..

  10. ענת ג

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    לא יאמן. באמת.
    גם אנחנו מתקרבים לתאריך וחשבתי להזמין אותו לצימר. אלוהים.

  11. טוב, תתגרשו ותתחתני איתי.
    (אני כותבת את זה כי ענת ג כתבה מה שאני רציתי לכתוב). צימר. באמת.
    ותמסרי לאלכס שלא ידאג. חצי שנה זה הרבה זמן להספיק לטוס עד מאדים , לכתוב משהו בחול, עם אבנים וסלעים וכאלה, ולחזור.(לא לשכוח לצלם)

  12. ירוקה

    את איומה!!! את גורמת לכולם סביבך להיות כאלו אהבלים עם מתנות מעפנות כמו סופ"ש בצימר…
    וואו, את פשוט 100ממת!!! אין דברים כמוך!

  13. שירה

    מקסים ומצוין ומצחיק

  14. נועלו

    מה שיפה ספציפית בפרוייקט האדיר הזה, הוא שרואים איך את וכמובן האהבה שלך, ליטרלי יכולות להניע את כל העולם. ושאת אולי היחידה שאפשר להדביק לה את מילות התואר מהממת ומדהימה, מבלי לחטוא במילימטר לאמת.
    ז'ה טם פור אבר.

  15. galia

    יומולדת שמח לבחור….כזה צעיר….
    והמון אהבה לך, לו, לעצמך, לעצמו ,לעצמכם ולכולנו אמן!
    Wild Geese

    You do not have to be good.
    You do not have to walk on your knees
    for a hundred miles through the desert, repenting.
    You only have to let the soft animal of your body love what it loves.
    Tell me about despair, yours, and I will tell you mine.
    Meanwhile the world goes on.
    Meanwhile the sun and the clear pebbles of the rain
    are moving across the landscapes,
    over the prairies and the deep trees,
    the mountains and the rivers.
    Meanwhile the wild geese, high in the clean blue air,
    are heading home again.
    Whoever you are, no matter how lonely,
    the world offers itself to your imagination,
    calls to you like the wild geese, harsh and exciting-
    over and over announcing your place
    in the family of things.
    Mary Oliver, Dream Work, Grove Atlantic Inc., 1986 & New and Selected Poems, Beacon Press,
    לא יכלתי להתאפק…החא פשוט הגיעה ונדחפה אז הסכמתי להכניס אותה גם…

    • אני לא מאמינה שנתת לי את השיר הזה במתנה. הוא ה- שיר שטיפס אצלי לראש המצעד בלב והתחיל סחרור מארי אוליבר שבמסגרתו אני קוראת את כתביה כבר חודשיים. זהו. זה גורל. נועדנו. רק שלפני שאני מתמסרת סופית רציתי לברר. לשירים שיש איתם מערכות יחסים רציניות לא צריך לחגוג ימי הולדת, נכון?

      • Galia

        כמה שיותר לחגוג זה יותר טוב
        גם אם מדובר על ימי הולדת עם
        משוררים או שירים או מה שבא…
        העיקר לחגוג.
        היא גדולה המארי אוליבר הזאת…

  16. חברים וחברות תודה שאתם חברים וחברות שלי. התגובות שלכם שימחו אותי! תודה

  17. רחלה

    אויש, להתעלף מהיצירתיות ומהראש המשוגע-עד-גאוני שלך… (כפי שכתבו לפני).

    התוצרים שלך מקוריים ומעוררי השראה/קנאה (חיובית, כמובן)!

    תודה בשם כל הבעלים שיקבלו משהו קצת יותר מקורי השנה :-), ומזל טוב לאלכס בר-המזל עד מאד!!!

  18. וואו!
    דמעות וחיוך גדול בעת ובעונה אחת.
    לדעתי הגירושין זה מהקארמה של אלה שאיבדו את המזוודות ואולי גם חזקים באופל משלהם…?
    😉

  19. תגידי לאלכס שאין לו מה לדאוג… ושידבר איתי. את כל השאר אני אומר לך באופן פרטי פה לא המקום לפרט. אוהבת אותך.

  20. יעל

    אני מבינה שכולם פה חברים שלך. אני סתם קוראת של הבלוג והוא פשוט נוגע לליבי כל פעם, במיוחד הפעם הזו. אז הרגשתי צורך להגיד לך את זה. תודה

  21. שרון

    יווו, איזה מלחיץ! רק עכשיו אני מבינה שיום הולדת 40 של בעלי מגיע השנה, אולי יש לך רעיונות שמחים ומלאי השראה, אבל עם קצת פחות מאמץ…? מקוראת שמחכה בקוצר רוח לכל פוסט 🙂

  22. חן

    רק רציתי להגיד שלדעתי הקעקוע שמש שלכם ממש מגניב והגישה שלך לחיים היא הכי נכונה ומדהימה שיש . הלוואי והייתי יכולה להיות עם רבע מהאנרגיות החיוביות שלך.
    ובעלי עשה לי משהו ממש דומה ליום הולדת 30 רק עם ברכות וידאו מצולמות מכל העולם… הכי מרגש שיש

  23. את יצור מופלא. ואני מתגעגעת!

  24. שי אח של לירון.

    יושב לו יהודי עייף, טרוד במליון ואחת משימות. בחוץ שלג. במקום להתחיל ולהיות יעיל, הוא פותח מיילים שלא נקראו עדיין. נשמה גדולה ומבהיקה מאירה את הלילה.
    אין כמוך בעולם כלל.

  25. בזכות התגובה הזו האחרונה חזרתי לקרוא כאן כמה דברים טובים וחשובים.. 🙂

כתיבת תגובה