לוח המילים לחופש הגדול

אוקיי. החופש הגדול הגיע. הם כבר מצפים הרמטית את המחשב, תופסים את השירותים, רבים, משתעממים, תובעים לחם בשוקולד ושעשועים. תעזבו אותי באמא שלכם אני חושבת, אוי אני אמא שלכם, אני גם עונה, קמה מהכיסא ומרימה מבט אל ערבות האינקץ זמן שנפרש לפני . זמן כל כך רב שהוא הופך לזמן שצריך להרוג במקום לזמן שאפשר להתחיות ממנו.

רק מלכתוב את זה אני כבר מזדהה עם עצמי יותר מדי. אולי אמנסטי יקראו את מה שכתבתי בעזרת תוכנת התרגום של גוגל, אולי חברים יעשו לי או- פר הפתעה, אולי מישהו בעולם יקים קרן למען הורים, שהם חיות כל כך לא נכחדות כלפי חוץ, אבל משהו בתוכם בהחלט יכול להכחד במהלך חודשיים של התשה.

אז מה עושים? איך צולחים את החופש ונשארים עם מידה סבירה של שמחה? הטריק שמצאנו בשנים האחרונות הולך ככה:

עם פרוץ החופש עושים מסיבה משפחתית לפרוץ החופש, ובמהלכה כל ילד בוחר מילה אחת שתהיה המילה שלו לחודשיים הקרובים. מילה שמעניינת אותו, מצחיקה אותו, סתם הוגרלה מתוך ספר מזדמן, הכל הולך. העיקר למצוא מילה. כי מרגע שיש מילה אפשר להתחיל לבנות סביבה פעילויות לחופש ולהמריא מנמל הבית למקומות לא צפויים.

נניח, בשנה שעברה הלל בחר את המילה כוכב. בהתאם מצאנו את עצמנו עושים דברים שביום חופש רגיל בחיים לא היינו מתכננים לעשות. למשל:

מגלים סרטים ביוטיוב על מערכת השמש, מתכסים בהלם של המופלא, מגלים שיש מצפה כוכבים בגבעתיים ושיש בו אפילו טלסקופ פתוח לקהל, מגיעים למצפה באיחור ושואלים את המדריך בשעה שמונה בערב כשבחוץ חושך מוחלט מתי התצפית על השמש, נוסעים לנגב לראות כוכבים נופלים, ישנים בחוץ, מגרשים מיליון זבובים, נרדמים בדיוק כשכבר סוף סוף מישהו שאינו אנחנו צועק שראה כוכב נופל, מתעוררים בבוקר לעוד אלף זבובים, ולפעמים רואים לשניה קצרה, לא ליותר מזה, לא להגזים, שמאחורי החופש הגדול יכולה להיות הזדמנות גדולה.

——————————————–) הסרט המהמם על מערכת השמש

וזה רק ילד אחד.

כשנועה בחרה את המילה אופנה מצאנו את עצמנו בסטודיו של קום איל פו מתכננים קולקציות עם החברה שעשתה לנו סיור פרוטקציה, ובכלל לחברים שלנו יש פתאום עבודות נורא מעניינות ואיך לא ביקשנו שיקחו אותנו לראות קודם, כמה ניכור יש לנו בחיים, כשעופרי בחרה את המילה איפור הגעלנו את עצמנו באיפור סרט אימה, היה מצחיק.

בקיצור, נראה לי שהדרך היחידה לשרוד את החודשיים האלה בשבילי היא לא לשאול מה יעשה לילדים כיף, אלא לשאול מה יעשה לי כיף – איתם או בכלל. מה יגרוף אותי מכח ההפתעה וההרפתקה שבו הרחק מעמדת המבוגר האחראי לעמדת הילדה המתלהבת. זו שלעגו עליה מאז גיל שמונה שמה היא מתלהבת כל כך. עכשיו כבר מותר לה להתלהב וכדאי.

אז הנה התמונות של הלפני.  גיבורי העלילה ושלוש המילים שהם בחרו שלוש המילים לחופש הזה (מוזיקה, שיער וסין. הילדים דרשו שאכתוב עבור ענר שעוד לא נגמל את המילה ציצי, בסוף התפשרנו על המילה התרבותית חלב). הכל כדי שהמילה שאני בוחרת בשלהי אוגוסט לא תהיה המילה – הצילו.

נ.ב

ואחרי כל זה ולמרות כל האמור, אם אמנסטי עדיין מעדיפים לשלוח לי חילוץ מוטס אין לי בעיה. גם או-פר הפתעה זה ממש בסדר.

2 תגובות

מתויק תחת פעילויות עם ילדים

2 תגובות ל-“לוח המילים לחופש הגדול

  1. רעיון ממש מגניב, הדלקת אותי. נראה לך שאפשר ליישם אותו על גילאים בוגרים יותר?
    יש לי ילדה מתבגרת בת 11 וחצי?

  2. בת השתים עשרה שלי הודיעה שהיא "נשארת בבית. עדיף להיות טיפש במזגן מאשר חכם בשמש". אכן אתגר קשה. אבל אם מוצאים את המילה הנכונה, אפילו מתבגרים ישברו ויצאו מהחדר בדילוגים כדי (למשל) לבקר בסטודיו לעיצוב אופנה, בסט של סרט, במאחורי הקלעים של הופעה. וכו'

להשאיר תגובה

