נונה חדשה נולדה!

כל המשפחות המאושרות מאושרות באותו אופן? איזה שטויות. המשפחה היצירתית של  איה, של היעליות יעל, ויעל ושלי, היתה מאושרת השבוע באופן שלא דומה לשום דבר אחר, כי נולדה לנו נונה חדשה:

נונה מפילה זיקוקים

נונה חדשה! נכון שאיה גורדון נוי היא בפשטות המאיירת הכי שמחה, שובבה ומוכשרת בעולם? נכון! איה, תעשי איתי (עוד) ילד.

אז על מה הספר?

על מחק האוויר של נונה, המחק שאיתו היא יכולה למחוק מילים שהיא מתחרטת שאמרה. למשל המילה 'שללינג', מילת ההתלהבות שכל הזמן בורחת לה מהפה ושהילי מהכיתה שלה אמרה לה שהיא מילה תינוקית. נונה מוחקת שללינג אחרי שללינג עד שהיא נשארת בין שלוליות של פרורי מחק, כשרק בועות שתיקה יוצאות לה מהפה.

עד שעובר שם גילי. גילי! שנונה כל כך רוצה בחברתו, וכשהם מתחילים לדבר בועות השתיקה של נונה מתכווצות ללב מרב הפתעה:

_ס_ץ___ץ_¬ _£_ס

הם מדברים וצוחקים ובעיקר לא מוחקים, והרבה גאולות קטנות קורות ביניהם עד שמגיע העמוד האחרון שבשבילו כתבתי את כל הספר:

הילי, מלכת הכיתה הלעגנית, עוברת באיזור ורואה את נונה וגילי. היא רואה את כל הנמשים קופצים, היא רואה את ההתרגשות שיש ביניהם, ומילה אחת נפלטת לה מהפה. מילה ארוכה ושמחה:

1_פ_ש_£_ש _נ_ץ___¿_¬ ___£_£_ש___ע

לקח לי שנה וחצי לכתוב את הספר הזה, אבל בעצם לקח לי ארבעים ושתיים שנים לגלות מה הסוף שלו.

כי עד לפני כמה שנים לו מישהו היה מציע לי מחק קסמים שמוחק זכרונות רעים, הייתי מוחקת את כל זכרונות הילדות שלי שבהם, כמו נונה, לא ידעתי להתלהב בלי להתלהב.

נגיד את הפעם ההיא מגיל שש עשרה שבה יצאתי לטיול סוסים לאורך הריו גראנד עם בני הקולג' שבו למדתי, ולא נהגתי באיפוק הראוי. אוי, איך הייתי מוחקת את צעקותי מעל הסוס 'וואו, זה מדהים, אתם חייבים לנסות את זה, וואו', והייתי מוחקת את פניהם הלועגים של בני כיתתי, והכי הייתי מוחקת את הערב של אותו יום, שבו נאלצתי לגרור את שק השינה שלי לצד ולא הוזמנתי למדורה.

אבל מה אם זה היה מצליח לי? מה אם הייתי מוחקת את הצהלות שלי, ואז כן הייתי מוזמנת למדורה, ואף אחד לא היה לועג לי ולשמחתי המוגזמת, והייתי יושבת מאופקת ורצויה ליד כולם, ומכבה בתוכי את האש.

הרי ברור שזה כשלעצמו יותר גרוע. מדהים לגלות את זה ומדהים שלקח לי כל כך הרבה שנים לגלות את זה, אבל טוב שהיה את הרע שהיה במקום את הרע שיכול היה להיות. במילים אחרות: טוב שבמשך שנים שילמתי את המחיר של החולשה שלי -התלהבות היתר, ולא שילמתי מעולם את המחיר של אי ההתלהבות בכלל.

ויש לזה עוד קומה- בסוף, כיוון שהתעקשתי על החולשה שלי, היא התהפכה לכח פעולה בעולם. וזה אגב משהו שהבלוג וקוראיו לימדו אותי, ואין לי מספיק מילים כדי להודות על זה. בתוך השותפות האינטרנטית שכאן השתכנעתי לאט שזה בסדר להיות קופצנית, וסופרלטיבית, וילדית, לקיים ביני ובין החוץ את כל התורה כולה- והתלהבת לרעך כמוך.

ואם מותר לי משאלה, ומותר לי כי אני מורטת ריסים מאז שנונה הודפסה, אני רוצה שיהיו ילד אחד או ילדה אחת לפחות, שיעבירו את זה הלאה. שנונה תשכנע אותם שלהתלהב זה בסדר. שמותר להם להיות הם עצמם עד הסוף בכל התנופה המתמסרת. אולי בגיל מבוגר הם יכתבו על זה ספר, ואולי יקרה להם משהו אפילו יותר טוב מזה. הם יסגרו את הספר בטריקה ויקחו את הילדים שלהם לדהור על סוסים. וכשהילדים שלהם יצעקו: 'וואו, זה מדהים, אתם ממש חייבים לנסות את זה, וואו' הם יוכלו להסתכל עליהם בחיוך ולענות- כן. זה מדהים הדבר הזה,
שללינגנ.ב

החל מלפני כמה הקשות מקשים  יש לנונה עמוד בפייס. יעודכנו שם מפגשי קריאה ושטויות שמחות כמו- נונה חופשת בהודו, תגובת אוליביה לנונה, והכי- מתנה מהממת שקיבלתי מאלכס לכבוד הספר. בואו לבקר ושרשרו, בבקשה שרשרו, כדי להפיץ את שמעה של הג'ינג'ית החדשה בעולם. יש!

14 תגובות

מתויק תחת נונה ומחק האוויר, נונה קוראת מחשבות, ספרי ילדים

14 תגובות ל-“נונה חדשה נולדה!

  1. דפי ויטלה בן בסט

    כה מקסים

    נשלח מה-iPhone שלי

  2. אביטל

    מזל טוב אורית היקרה על הספר החדש!!!
    בטוחה שהוא יהיה מקסים לפחות כמו הקודם אם לא יותר…
    אני והילדים ממתינים בציפייה דרוכה…..

  3. ש ל ל נ י ג!!! איזה כייף. המון בהצלחה!

  4. תחיה

    מזלשלינגגגטוב

  5. שני

    מזל טוב!!
    ואני מקווה שהיום גם ברור לך שאותם ילדים לעגו לך על ההתלהבות מהסוסים… כי… נו… הם בעצמם לא היה להם ביצים לעשות את זה 🙂

  6. אורנה

    מזל טוב מאוד מאוד!

  7. Efrat Fink

    איזה יופי! מזל טוב! אני מתלהבת! 🙂

  8. אור שרגאי

    מזל טוב לכל האמהות הטריות. התינוק נראה מדהים!!!!
    שבת שלום ושפע…
    אור

    באיחולים של שלווה ושפע
    אור

  9. יותם שווימר

    מזל טוב וברכות רבות 🙂

  10. שירה

    אורית המדהימה! מזל טוב על הבייבי החדש, מרגש 💕
    רצה לקנות…הבן שלי ואני מאוד אוהבים את נונה ובטוחה שנתאהב גם ביצירה החדשה.
    בהצלחה!

  11. "והתלהבת לרעך כמוך" – את גאון! פשוט ככה 🙂
    תודה על התובנות וההתלהבות, הולכת לקנות את הספר לעצמי 🙂

  12. מזלטובבבב ויחי כל ההתלהבויות-עד- השמיים שמאפיינות אותך כל כך!

  13. ykipodim

    מתרגשת ומתלהבת… שללינג! 🙂

  14. התלהבתי כשקראתי את הפוסט הזה, כי הילד שלי, שיש לו עיכוב התפתחותי, הוא בדיוק כזה – מתלהב בלי להבין שילדים בגילו (כמעט 5) כבר אמורים להיות יותר מאופקים ומנומסים ומתוחמנים ומתוחכמים. הוא פשוט לא מכיר מילים כאלה, מבחינה התנהגותית ודקדוקית גם יחד. וזה נוגע ללב לראות את ההתלהבות שלו, שלא תמיד מובנת לילדים אחרים.
    הוא אגב מאוד אוהב את "נונה קוראת מחשבות", ולמרות שלא חשבתי שיבין, הוא מבין מצויין את העניין עם הבועות והמחשבות האמיתיות.
    אז תודה, ובהצלחה רבה!

להשאיר תגובה

