עיצוב הסטודיו: שירים מתחבאים

רצינו: שהסטודיו יימשח בשירה, ינשום וינשוף את הרוח הגדולה של כותבים שכתבו בתוך העברית ואליה.

לא רצינו: להפוך את המרחב כולו לנגוע בצטטת.

הפתרון: לפזר חפצים שמדברים בשקט שירה ועל שירה, הערות שוליים שמתסתתרות במרחב ומחייכות אל הטקסט עצמו.

שורה של זלדה

shlomi

כמה מעט נחוץ כדי לומר כל כך הרבה: חוט בין שלומי לשלומך. בכל רגע יכול להקרע, בכל רגע יכול להתגלות.

שלומי

אני לא בטוחה כמה מהמבקרים בסטודיו רואים את המחברת הקטנה הזו עם שתי דמויות מיניאטוריות שמודבקות עליה וכותרת זהב על העטיפה, אבל זה כל העניין. ששורה דקה כזו מתחבאת ומתגלה פתאום, חושפת את מוטו העומק ומדנדנת לרגע בחוטים העדינים המשוכים בין אנשים.

שורה של צבי מרמלשטיין

שיר הסוכר שכבר הזכרתי בעבר, הוא מהיקרים לי בעולם. גם הוא עוסק בחסד שבין שניים. באיך אפשר למשוך מתוך החולין חוט של סוכר שבחום היחסים הופך לקרמל:

צבי מרמלשטיין שיר הסוכר

כאן מתחבא (עדיין בתוך הארון שלי, תיכף יגיע גם לסטודיו) על מיכל שבתוכו סוכר. מתגלה רק למי ששותה את התה שלו בלי להתקמצן על המתוק.

המצלמה שלי, אגב, מקולקלת, אז התמונות שפה הן מהטלפון. במציאות זהו לא סוכר זרחני אבל אלו כן שורות שמאירות בשקט.

 

sugar

כריות משוררים

כל העניין הוא להשעין את ראשנו על כותבים שמילים שלהם מתרוצצות בתוכנו, מכאן- כריות המשוררים:

קולאז כריות משוררים

ופה כבר על ספת הסטודיו:

כריות על ספת הסטודיו

שיחה מצחיקה בתהליך ההכנה- השיחה עם התופרת שעזרה לי עם הריצ'רצ'ים:

-מי על הכריות?

-מה זאת אומרת? נתן זך דליה רביקוביץ יהודה עמיחי ולאה גולדברג

-ומי אלו? המשפחה שלך?

 

אז כן. המשפחה שלי.

 

ואחרונה: מנורת האישה הקוראת- במקום שיר של עמיחי

זה ניסיון לחקות חיתוך נייר יפה שמצאתי ברשת ולחתוך אותו מעץ. במהלך העבודה בפאבלאב ניסינו לכתוב בתוך הספר (זה שבידיים של האישה) שורה של עמיחי, אבל בכל פעם האותיות היו קטנות ועלו באש קרן הלייזר, והיה צריך לחתוך שוב עץ חדש. בסוף ויתרנו. כתוב שם רק 'שירה' ועל אנשי הסטודיו המלאכה לגמור. לברוא שורות שיעלו באש בתורן. להדליק עוד גפרור במדורה של העברית:

קולאז מנורת שירה

 

מנורת שירה copy

ויש עוד. עוד שירים שמוצפנים במרחב ומחכים להתגלות, עוד טקסטים שמציצים מכל מיני פינות. אספר עליהם לאט לאורך השנה, אבל בינתיים אני רק רוצה לחגוג את הרגע שקרה אתמול. הלבשתי את הציפות על הכריות ואז נשענתי אחורה ואמרתי לאשכול: אני חושבת שזהו. זה מרגיש כמו בית.

נ.ב.ב. איך?

את כל הטקסטים ופני המשוררים (כריות משוררים, מיניאטורת זלדה, מיכל סוכר) צבענו דרך שבלונה שנחתכה ממדבקה. את חיתוך העץ (מנורת האישה הקוראת) עשינו במכונת הלייזר.

נ.ב.ב.ב

מחדשות הסטודיו: ביום שישי אנחנו משתפים פעולה עם מוזיאון תל אביב, ואיילת גונדר-גושן הנפלאה תעביר שם סדנת כתיבה במחיר כניסה למוזיאון. כל הפרטים אצלנו באתר. ובמוצאי שבת אנחנו מביאים לראשונה הצגה לחלל הבית- הצגה מצחיקה מצחיקה מצחיקה של בועז פינקוביץ: מופע ההשקה הגרוע ביותר בתולדות הספרות הישראלית, כאן גם הראיון לרדיו.

15 תגובות

מתויק תחת עיצוב הבית, שונות

15 תגובות ל-“עיצוב הסטודיו: שירים מתחבאים

  1. הילה

    כל הסטודיו הזה מהם ברמות שגורמות לי לבכות כשאני נזכרת בכשרון הכתיבה הדל עד בלתי קיים שלי. פשוט מושלם ולירי ומרגש.
    ושאלה קטנה- מהיכן הדמויות המיניאטוריות? מחפשת כאלה כבר הרבה זמן

  2. חן

    זה מדהים איך חשבת על כל הפרטים הקטנים ואיך הכל מתחבר יחד…
    ממש בא לי לבקר , למרות שאני לא כותבת ולגלות את כל הסודות… (אני גרה בשוויץ, אז לא רלוונטי כרגע 😦 )

  3. ליאור

    מצד אחד אני מתנדב לעזור בפעם הבאה שתצטרכי לתפור ריצ'רצ'ים לכריות, אבל מצד שני זה נשמע שיש לתופרת הזו פוטנציאל לעוד פנינים רבות שחבל לבזבז…

    ולמקרה שלא אמרתי עדיין: המקום מדהים. באמת.

  4. אתם מקסימים ותודה. חן- יש בסטודיו מפגשי סופר אז לא חייבים לדעת לכתוב אפשר לדעת לקרוא, ובלי קשר: שוויץ! קיבלנו ד"ש משוויץ! עשית לי את הבוקר! וליאור- עזרה עם ריצ'רצ'ים תתקבל בצהלות. הם יצורים אכזריים מאד. חיבוק.

  5. מקסים וקסום.
    נשארתי חסרת מילים (וזה, נדמה לי, ההפך מכוונת המשורר….:-)

  6. תהילה בשן

    מקסים! קודם כל הרעיונות, כל אחד בפני עצמו וכמובן גם הביצוע המדויק.
    מצאתי את עצמי חייבת להגיב אחרי שקראתי וראיתי את התמונות ובדרך כלל אני נמנעת…

  7. נועלו

    את פלא עולם

  8. נהדר! ככה אני רוצה בבית שלי. שירה מוחבאת, מתחבאת ומציצה מפינות נידחות, כי במשהו זה הקסם שלה, שהיא מתגנבת בלי שידענו.

  9. כיף לדעת שאתם שם, יוצאת להדוף את העולם ויש יד מונחת על גבי. תודה.

  10. אורנה

    אני לא יודעת אם זה מכוון, אבל הכריות מסודרות על הספה (בזמן הצילום) כך שהאותיות הראשונות של השמות יוצרות "דילן", שזה גם משורר על (תומאס) וגם פרפורמר עולמי (בוב).

  11. SHIRI

    סטודיו משגע מחכה בקוצר להזדמנות לבקר 🙂
    יש גם\ יהיו כריות למכירה? אשמח ללאה אחת .. אשמח ביותר!!

  12. פינגבק: בנאדם-מקצוע |

כתיבת תגובה

