חמש המלצות

מכל הדברים שאני ממליצה עליהם אני הכי ממליצה להתחיל דחוף עם חברה חדשה, ומכל החברות החדשות שאפשר להתחיל איתן אני ממליצה להתחיל עם מישהי שהיא מלבישה ומעצבת תלבושות. בדוק. כלומר, בדקתי – כי יש לי את קרן. שבכלל הכרתי אותה סביב זה שהיא אישה כותבת אבל הופ הופ הופ מסם לשפיגל היא פתאום נהייתה מלבישה עטורת פרסים של האקדמיה לקולנוע, וממישהי עם ארון הורס היא נהייתה מישהי עם מחסן. מחסן תלבושות.

זהו. אושר שמיימי. זה כאילו מתתי והגעתי לגן עדן ובגן עדן יש קליטה לווי-פיי והתיקייה שלי על אופנה בפינטרסט לא נמחקה. נגיד הז'קט השחור. אמרתי לקרן שאני מחפשת ז'קט וכעבור שבוע היא דפקה לי על הדלת עם ארבעה שקי ענק של ז'קטים. לקח לנו שלוש שעות לעבור אותם אחד אחד, קרן אמרה שאני הלקוחה הכי קשה שהיתה לה ואני אפילו לא משלמת, אבל אז הגיע הז'קט האחרון. אני יודעת שיש לי נטייה אינסופית להגזמות, אבל אני גם נשבעת שככה זה היה- זה היה הז'קט האחרון אחרי ארבעה שקי ענק של ז'קטים. והוא היה מושלם. משהו שקרן מצאה בגמ"ח בבני ברק והיה לו הכל. אמרות תחרה, גזירה מדוייקת, היסטוריה של אמונה מוצדקת.

מאז לבשתי אותו לכל אירוע כולל לאירועים בגן של הילדים שלי שבהם בהחלט נחוץ ז'קט מחוייט, והתחלתי להפציץ את קרן בבקשות לתלבושות. אני יכולה לספר עליהן שעות, אבל יש פה המלצה שאני מוליכה אליה, אז בואו נגמור איתה ונחזור לדבר על הז'קט הנהדר שלי:

בשבת בעוד שבועיים קרן, שהיא כאמור גם כותבת נפלאה, עושה בסטודיו של סדנאות הבית סדנא להורים וילדים לכתיבת ספר יחד. זו סדנא שנחלמה לפני שנים: הזימון של הורים וילדים לברוא להם סיפור משלהם שילך איתם כטקסט לפני השינה ובתוך הערות, אבל קרן הביאה גם את הברק של הבגדים. המון תלבושות ואביזרים שיונחו בלב החדר ויפתו את הילדים לברוא סיפור מתוך חדווה של משחק. להיות מישהו אחר כדי להיות יותר אתה. הקסם של הספרות שפוגש את הקסם של ההורה והילד שפוגש את הקסם של ה- טוב, די. אני באה. הודעתי כבר לעופרי.

kids workshop 1

 

אז זו ההמלצה הראשונה שהיא כל כך לא אובייקטיבית שהמחשב שלי תיכף נוטה ימינה ומתרסק לתוך הים: להרשם לשבת של חמישה עשר לנובמבר בסדנאות הבית. מצד שני זו המלצה מעולה והבלוג הזה עוסק בהורים וילדים אז בינגו בינגו, וחוצמזה עוד ארבע המלצות אובייקטיביות לחלוטין שכבר הרבה זמן רציתי להמליץ אבל לא היה לזה הקשר:

1. להקליט שיר באולפן של בואי אמא. האולפן שבו סבים או הורים, מקליטים לילד שלהם שיר ערש. איזו דרך חמה ומרגשת לערסל ילד אהוב בידיים של הפה.

2. להוריד פודקסטים (יש גם אפליקצית טלפון) של תכנית הרדיו הניו-יורקית רדיולאב ולשמוע פרק בכל פקק ובכל נסיעת רכבת. מופת של איך מוצאים סיפור ואז איך מספרים אותו. כשהם עושים תכנית על גלפאגוס אכפת לי מצבי ים. ניד איי סיי מור. דווקא התכנית האחרונה שלהם על תרגום חלשה, אז שווה להתאהב נגיד מפה: black box.

3. לרשום ביומן שב– 27 לדצמבר הפסנתרן הבינלאומי קיריל גרשטיין עושה רסיטל לכבוד סדרת כבר. החנק בתחום הוצאת ספרי שירה הוא כל כך טוטאלי שמדובר פה בנס ממש. אירוע נוצץ שיתן חמצן לעוד ספרי שירה בתוך התרבות. יש מעט לוחמי יחיד בארץ שאשכרה מצילים את השירה מתוך התמסרות חסרת סיכוי, ליאת קפלן היא אחת מהם וזו דרך נפלאה להודות לה.

4. ואם כבר בענייני שירה- מאיה בזליצמן ומתן אפרת במופע משירי משוררים. שכינה, עוצמה, יופי. להזמין כרטיסים מהר ולקנא בעצמכם.

4.5 ואחרון- לאסוף את כל המשפחה סביב המחשב כדי לראות דברים שלמדתי היום. פסלים מגרגרי אבק, ציורים בשדות אורז, חידושים במדע וברפואה, רובוט שמניף מכוניות באוויר. כל מה שרציתי לדעת ולא ידעתי שאני רוצה לדעת.

ו-זהו. יש כמובן עוד המון פכים קטנים והמלצות קטנות אבל בחרתי את אלו שהם התגלות בעיני. ומאחורי הכל- נהמה של גרגור לא מילולי: העולם מלא בדברים טובים. כלומר, גם בדברים טובים. מזל.

9 תגובות

מתויק תחת פעילויות עם ילדים

9 תגובות ל-“חמש המלצות

  1. שרה

    ואוו, עד שהחלטתי לקחת חופש ולנסוע עם הילדה שלי לתל אביב לסדנת כתיבת הסיפור המופלא- למה בשבת? 😦 אולי תקבעו עוד סדנה לשומרי דת ומסורת ביום ו'? גם אנחנו רוצים להתחפש ולהמציא סיפורים…

  2. אלף

    לאילו גילאים מכוונת סדנת הכתיבה עם הילדים? לפי התחפושות אני מבינה שקטנים למדי ובכל זאת אשמח לטווח רצוי/מועדף/ מנובא. תודה!

  3. מה, לא אהבת את התוכנית על התרגום, עם דגלס הופשטטר שמקריא את השיר הצרפתי החמוד?
    הספר עב הכרס שהוא כתב על תרגום השיר הקטנטן הזה הוא אחד האוצרות שלי.
    על כל השאר – תודה.

    • האמת שלא.. הרגשתי שזו תכנית של אנשים שמגלים בתדהמה דברים שכל מי שאינו דובר אנגלית יודע מזמן. אבל כל שאר התכניות שלהם הן פשוט פצצה. וכמה תשוקה, וכמה שמחה לעשות את מה שהם עושים. איזה כיף זה.

  4. הי אורית, הגעתי לבלוג שלך במקרה, והוא מקסים. למדתי אצלך בסדנאות כתיבה לפני שנים רבות, במתא"ן… נפלא לראות את כל הדברים הנוספים שאת עושה חוץ משירה, ובכשרון רב. היום גם אני אמא לקטנצ'יק, שלמרות גילו הצעיר משתתף איתי בשמחה בהפעלות יצירתיות מכל הסוגים, ואספתי לי פה לא מעט רעיונות מקסימים שנוכל לנסות יחד. חוץ מזה וגם אני עושה כלמיני עבודות יצירה וגם כותבת בלוג. נעים להיפגש כאן 🙂

  5. Naama

    אני קצת מאחור עם פודקאסטים כי אני מסנכרנת את הנגנן שלי רק אחת לחודש, אז לא יודעת כמה תוכניות אחורה זה, אבל השתיים האחרונות ששמעתי מרדיולאב, שתיהן לפני אותה שינה, היו אחת על שיעמומון של איזה ספר שהגיס שלו כתב ובלה בלה בלה, באמת כמעט שהלכתי ומחקתי אותם מהפיד שלי מרב שהתבעסתי שבזבזו לי ככה זמן יקר ואז היתה השניה שהיתה על אוטיזם ובגללה הלכתי לישון מאוד מאוד מאוחר, מטולטלת ומרוגשת ולמחרת שמעתי אותה שוב עם אבאשלהן.

    (ואם רדיולאב אז כמובן, גם This American Life)

להשאיר תגובה

