יום הולדת ארבעים דקות או: מסיבת ים

זה התחיל כזכור מלרוץ שלוש דקות. לרוץ שלוש דקות זה אומר להזמין ביביסיטר, להאלץ לספר לה שאני יורדת לריצה של שלוש דקות, לעמוד בתגובה הראשונית שלה, והכי נורא- לחזור באמת תוך שלוש דקות, לגלות מהבעת פניה שלבלוע גיחוך קשה כמו לבלוע פיהוק, וללכת להתקלח.

אבל אחר כך זה היה ארבע דקות וחמש ושש. כל שבוע עוד דקה עד שאפילו הילדים שלי שראו בי חומר מצוין לבדיחות לא מצוינות קצת נבהלו כשהצעתי להם להצטרף לאימון.

וכשהתקרבנו אילנה, שותפתי לריצה, ואני לקו ארבעים הדקות שהיו היעד הגדול היה ברור שעושים מסיבת שיואוו. כי לשתינו, שלא נולדנו עם סטופר מובנה בקרקפת, זו חתיכת הישג לקנות נעליים זרחניות בחנות של אדידס. לשתינו, המכונות בפי עצמנו הצבה והדוביבה, זה נצחון קטן לרוץ ולרוץ ולרוץ בבקרים בגשם ובשמש ובביביסיטר ובסוף לראות על צג השעון את המספרים העולים שהם עברית ל- הגענו.

אז בשיוואו כמו בשיוואו. בני משפחתנו וגם גבי- מרתוניסטית משגעת שפתחה לנו את הלב כשרצה איתנו מתוך אהבת הדבר בכמה מהאימונים-  זומנו לחוף הים למסיבת הריצה והחול, כדי לחגוג את היעד שאני מכנה בגיל שלושים ותשע וחצי:

ארבעים לפני ארבעים

התכנית היתה פשוטה: אנחנו רצות ארבעים דקות בים שזה לא אנושי לכל מי שאינו גבי, ובזמן הזה בני משפחתנו בונים טירות בחול מחול צבעוני שערבבנו מראש, ומכינים את השער שמסמן את קו הסיום.

צובעות חול צבעוני

בשתי הדקות האחרונות כשאנחנו מגיחות אדומות כתפוח ומתנשפות כמפוח, הבעלים האבא והילדים מצטרפים אלינו לריצה, ובעזרת כפכפים שהודבקו עליהם אותיות, מטביעים בחול אגב ריצה מילים שמחות. היו שם שלושים כפות רגליים אז כל החוף התכסה במילים: ריצה ים כיף חגיגה ארבעים ויש יש יש:

יש יש בחול

אוף, זה היה כל כך יפה, כמו כתוביות בחול שמתרגמות את השמחה. שלא לדבר על זוג הכפכפים החשוב ביותר רגל ימין- אמא רגל שמאל- מלכה שהכנו מראש לכמה מילדינו. אין כמו מסרים חינוכיים סמויים.

מילים מוטבעות על החוף, טירות צבעוניות בחול, כל הילדים מתרגשים מהספירה לאחור, אנשים זרים וקצת שיכורים על החוף שנשאבו לשמחה שלנו, כל זה גרם ללב שלי להחסיר פעימה. אה, רגע זה לא היה מזה, זה היה מזה שלא היה לי חמצן בשיט, תודה לאל שנשארו חמש ארבע שלוש שתיים אחת שניות-

רצנו אל קו הסיום, קפצנו מעליו ונאנחנו שאיזה סיוט היה ואיזה חלום היה, אכלנו שני דליים של עוגות גבינה כי מה, מגיע לנו, ונשבענו שלא עושים את זה שוב בחיים לפני שבוע הבא.

אדומות כתפוח מתנשפות כמפוח

אז

לכבוד יום הים החגיגי, האבטיחים, הבלגאן, הזאטוטים שניצלו מטביעה פעמיים בשעה, הרחמנות של השמש לפנות שקיעה, חדוות ההישג של אלו שמתעקשות, והשמחה שהעולם הוא גם לצבות ולדוביבות,

לכבוד כל זה וגם לכבוד זה שהחופש הגדול מביא איתו כל כך הרבה חופש שעדיף כבר שיהיה גם חג כדי להצדיק את הכל, אעלה החל ממחר סדרת פוסטים על:

ים- דברים שמחים שאפשר לעשות בו

בתפריט:

איך להכין חול צבעוני. אני בהיי מזה

טירות בחול ופיסול בחול

כפכפי- מילים

אוכל-ים

משחקי-ים

בריכה מיניאטורית לבובות כדי לשכנע את הילדים שגם להשאר במזגן ממש בסדר

וקעקוע שמש

תיכף מתחילים

ביי!

דגלונים

19 תגובות

מתויק תחת פעילויות עם ילדים, רעיונות לימי הולדת וחגיגות

19 תגובות ל-“יום הולדת ארבעים דקות או: מסיבת ים

  1. פנינה

    אורית, עשית לי חשק לנטוש את המחשב ולדלג בכפכפים אל החוף. איך עושים את כפכפי המילים? התאהבתי קשות

  2. נטאלי

    את פשוט מדהימה (כל פעם מחדש) ומעוררת השראה!

  3. santa

    אפשר להצטרף למשפחה? אם אתם רוצים לאמץ צבה-דוביבה, בת 33, אימא לשלושה במצב לא רע – אני מציעה את עצמי כמועמדת לאימוץ! (את הילדים שלי לא חייבים לאמץ, הם יכולים להישאר עם אבא שלהם בינתיים, רק אלמד כמה פרקטיקות משפחתיות מגניבות, ואחזור אליהם כדי ליישם)

  4. מהמם!!! אני מזמינה מסיבת ארבעים סיבות מופלאות למה אני אוהבת אותך לפני ארבעים

  5. מלכה. אני כבר ארבעים ושנה ואחד עשר ועשרים ימים אחרי…. ולא מצאתי עצמי מצליחה להבין או להתחבר לדחף לרוץ. אנטי פורסט גמפ אני…. ובאמת איך מכפכפים את המילים ? גלי לנו….. נשיקות
    הילה

  6. שלום נשים אהובות. כל ההרצאות יעלו לפי הסדר השבוע כולל כפכפים וכולל צביעת חול שהיא באמת דבר גדול ויאללה, שנשרוד גם את החופש הזה.

  7. תמר

    מקסימה … איך עשית את זה? הריצה זה מדהים מדהים אבל עוד לארגן מסיבת חוף בנוסף… וואו … אולי תפתחי חברת הפקות למסיבות.

  8. ירון

    יש אנשים שמאירים את החדר כשהם נכנסים.
    את מאירה לי את המחשב 🙂
    יותר מהכל, אני מוצא את עצמי חושב כמה מקוריות וכיף סופגים הילדים שלך,
    נשאר לי רק לקנא ולקבל השראה.
    מלא הערצה, ירון.

  9. ורדה

    איננו מכירות, אך רציתי לומר לך שאת ראויה להערצה! להציב מטרה, להשיג אותה ולהבין שיש מה לחגוג, ועוד איך…
    כל הכבוד!

  10. עדנה

    מקסים ב-י-ו-ת-ר ובמקרה אני מכירה את גבי ויכולה להעיד שהפרסונה הנ"ל נצמדה אליי במירוץ לילה שנערך ברחובות בשנה שעברה, ודאגה שלא אשבר ואראה שזה אפשרי ובקיצור אין מילים (למרות שלך דווקא יש. מילים.) קסם צרוף 🙂

  11. רונן

    נפלא! כולי קנאה על הישגכן! יישר כח, וקיץ כייפי וקל.

  12. חן

    פשוט מקור להשראה!!! אני לא זזה מהכסא מול המחשב 🙂

  13. אור שרגאי

    מזל טוב ושמח ומלא בחוויות של אושר ואהבה!

  14. צוף

    כמו שהגברים נוהגים לומר : כבוד !!!

  15. פינגבק: עקבות בחול/ציור בסוליות הנעליים -החתמה והטבעה – יצירה ופעילות עם ילדים | הזמנה ליצירה

  16. יעל

    את מקסימה!

  17. פינגבק: עקבות בחול/ החתמה בסוליות הנעליים -החתמה והטבעה – יצירה ופעילות עם ילדים | הזמנה ליצירה

  18. אני לא מרגישה כל כך טוב עכשיו… קשה לי לכתוב… אין לי אויר כאילו אני רצתי 40 דקות (והאמיני לי שאפילו 3 דקות ריצה נשמעות לי כמו מבצע בלתי אפשרי) 😀
    אולי, אולי אם יבטיחו לי כזו מסיבת חוף אדירה אעשה מאמץ ספורטיבי ואצעד את כללללללללל הדרך מהאוטו עד החוף : ƪ(˘⌣˘)┐ ƪ(˘⌣˘)ʃ ┌(˘⌣˘)ʃ

להשאיר תגובה

