פיית השיניים וסרט הפעולה בייצור ביתי

כשנכנסתי הביתה רצה אלי עופרי בעיניים זורחות: אמא, אמא. נפלה לי שן. יופי, אספר לפיית השיניים עניתי. את זאת פיית השיניים ואת פיית שיניים קמצנית, ענתה לי בתי. וממבטה היה ברור שתיכף באות הדרישות למתנות בסדר גודל של פליסטיישן עד רכב סטיישן.

אלא שהפעם, בניגוד לשאר הפעמים שבהן נפלו שיני החלב של ילדי, נכנסתי הביתה מותשת והעייפות רידדה אותי לעיקר. הפעם ראיתי לא רק את הילדה המחייכת ואת המשא ומתן על המתנה אלא שגם שמעתי את הזמן מתנשף מאחוריה ומאחורי.

הנה, אפילו הקטנה הזו שרק לפני כלום זמן הרסתי לה בכביסה את השמלה החמודה שהיא קיבלה לגיל חודשיים, הקטנה שרק לפני רגע שרה כוסי כלב קט וכולם נקרעו מצחוק סביבה מבלי שהיא הבינה למה, הקטנה הזו שלפני שנייה מילאה את הבית בורוד על ורוד על ורוד, אפילו הקטנה הזו כבר חוצה את הקו שבין החלב לבין שאינו חלב ובוודאי שאיננו רק דבש.

וכאן האובדן הוא כפול כי גם אני נכפית להפרד איתה מהמתיקות של ילדותה. שהרי הילדה מהלכת הקסם שהיא מציפה אותי בידיעה שהעולם יכול להיות מקום טוב כי הוא מקום טוב כבר עכשיו. היא נותנת לי את ההוכחה שהמשאלות הכי טהורות שלי הן לא מופרכות לגמרי. עוד מעט, כך מסמן שעון הזמן עם שנתות השיניים הקטנות, יהיה עלי להפרד מן היסוד הזה הנקי, לחצות את הגבול שבין ורוד לבין אדום.

ובכן, אם זה מה שנגזר אז שווה לי כבר לעשות את זה כמו שצריך. ללכת על דברים שעושים עם ילדים גדולים, נגיד, להפיק סרט פעולה לכבוד נפילת השן שלה. למסור לזמן שהוא אולי מתנשף מאחורינו, אבל אנחנו, עם כל החלליות בסלון והענקים הלבנים המשתוללים במטבח, אנחנו משנים ז'אנר אבל לא משנים את הסיפור. היינו ונשארנו ילדים קטנים שנהנים בטירוף מהמרדף.

אז: סרט פעולה בייצור ביתי

מורידים את האפליקציה הבאה: action movie fx

בקצרה: האפליקציה הזו מאפשרת לצלם קטע וידאו קצר ולשתול בתוכו, ממש בתוכו, איזשהו אפקט מסרט פעולה.

בהתאם לאפקטים שבוחרים חושבים על עלילה. עלילת הסרט שלנו למשל כללה את הילדים שמספרים לאמא על  היום שעבר עליהם. היום נפלו סלעים בסלון:

אבנים בסלון

היום האדמה פערה את פיה:

אדמה מבוקעת

היום ענק לבן השתולל על השטיח, חלליות טסו היום בשמי רחובות:

חלליות בשמי רחובות

מכונית עפו, רובוטים עתידניים קפצו לקפה, גלים הציפו את האמבטיה. אמא, את מאמינה שכל זה קרה היום? כן, אומרת אמא. נשמע לי יום רגיל. אז יש לנו גם עוד משהו לספר לך: נפלה לעופרי שן

נפלה לי שן היית מאמינה

לאאאאאא! צועקת אמא המתוסרטת נפלא ולגמרי טבעי, לזה אני לא מאמינה. מפה ואילך המסך מחשיך נועה עושה קולולו וקולות של חגיגיה כללית נשמעים לצד קול חיבוקים וזמירות. מופתי.

ומה אחרי שיש תסריט?

בוחרים אפקט: יש מלא חינמיים ויש כמה מדליקים שעולים 4 דולאר. אנחנו התפשרנו על קניית שני אפקטים ועבודה עם כל החינמיים, אבל אני עדיין רוצה בלב לבי לזכות שהחייזר שעליו התקמצנו יבקע לי מהבטן.

מצלמים: צריך לצלם קטעים שהם לפחות באורך חמש שניות ועדיף עשר שניות כי האפקטים עצמם ארוכים. יותר מזה, האפקט נשתל טוב במיוחד על משטחים ישרים. אז הפתרון שאנחנו מצאנו הוא לצלם למשל מישהו מדבר ואז להפנות את המצלמה למשטח ישר כמו רצפה או כביש, שרק עליו בשלב עיבוד הנתונים התוכנה תשתול את האפקט.

מחליטים איפה ישתל האפקט: מיד כשמסיימים את הצילום עולה ציר הזמן של הסרט, ואפשר להזיז את הסמן שעליו ולסמן איפה מתחיל האפקט. אם לא מרוצים מהתוצאה לא צריך לצלם את כל הסצינה שוב. אפשר להזיז שוב את הסמן על ציר הזמן ולבקש מהתוכנה לעבד את הנתונים מחדש.

שומרים: לוחצים על שתף ובוחרים באופציה שמירה על המצלמה. מכאן ואילך הסרט מתנהג כסרט רגיל שאפשר לייבא לתוכנת עריכת סרטים בטלפון או על המחשב.

את כל מקטעי הסרטים שמצלמים בתוכנה אנחנו ערכנו  במובי מייקר שאת שלבי העריכה בו כבר רוממתי בעבר. אבל שימו לב שהמקטעים בתוכנת האקשן נשמרים בפורמט mov. והמובי מייקר לא אלוף בלעבוד איתם, אז כדאי לא להתחכם. רק להניח את הקטעים לפי הסדר להוסיף כתוביות ולשמור לפני שהוא משתגע.

ואזהרת מסע ישראלית:

שווה לבחור אפקטים שלא מזכירים את העמוד הראשון של העיתון אלא את העמוד האחורי.

וזהו. לעופרי צפויות ליפול עוד 19 שיניים אז אנחנו מתכננים את הסיקוול. ובינתיים, אני הולכת לחפש פיסכיאטר תינוקות לענר שרואה יחד עם האחים שלו את הסרט מלא הפיצוצים בלופ, ולהתכונן לביקור המועצה לשלום הילד ששוקלת לשלוח אלינו מפקחים. שיבואו, נראה אותם מעיזים. אני כבר יודעת מי יפתח להם את הדלת:

ענק בסלון

10 תגובות

מתויק תחת בניית משחקי ילדים, פעילויות עם ילדים, רעיונות לימי הולדת וחגיגות

10 תגובות ל-“פיית השיניים וסרט הפעולה בייצור ביתי

  1. ענק.
    וגם כתיבה ענקית.
    עונג על הבוקר.

  2. adva

    זו אפליקציה נהדרת! לעתים כשהחבר שלי נוזף בי שלא תייקתי את החשבונות או ששוב השארתי נעליים בסלון אני מסריטה אותו נואם בלי שהוא שם לב ומעיפה עליו מכוניות בוערות.

  3. אלף

    פנטסטי!
    רק את יודעת על דברים מגניבים כאלה (-:

  4. ירון

    אלופת העולם!

  5. חן

    גאוני ביותר!!!
    רוצים עוד 🙂

  6. המממ… יש לי שלל שימושים גיקיים לאפקטים הללו… עכשיו אני צריכה רק שהחבר'ה שלי ישתפו פעולה יפה כמו שלך.

  7. שיריק

    הממ… רק לי חסר פה הלינק לסרט הסופי???

  8. ג-דול!
    שומרת לי בדלישס לעוד שנה, כשהתינוק יתחיל ללכת לגנון ויהיו לי כמה שעות בלעדיו עם הבנות..

  9. התחלת בלהרעיד לי את הלב והמשכת בלדגדג לי את כל האצבעות מאותגרות הטכנולוגיה שלי… נפלאה אמיתית את! (וגם עופרי ❤ )

  10. מאז הורדנו את האפליקציה הזו, הילדים לא מפסיקים "להרוג" אחד את השני, כשהם משכללים את התסריטים. אחר כך הראתי לבנות בעבודה, ומאז גם הילדים שלהם מתמוגגים. אכן ויראלי! תודה.

להשאיר תגובה

