מה שעוד יצא ממה שלא יצא

דפנה- זו שהתחילה את כל הרמונט סלון שלנו– אז יש לה שולחן. ולשולחן הזה יש סיפור, ולסיפור הזה יש שורה תחתונה שאני מתה עליה.

אבל נתחיל מהשורה הראשונה: דפנה ובן זוגה הם מעצבים. כלומר, הם הרבה דברים ואת כל ההרבה דברים הם עושים בכשרון עצום, אבל הם גם ממיטב בצלאלינו. אני מתעקשת על הנקודה הזו כדי להדגיש כמה אהבלים הם יצאו:

היה להם שולחן ישן עם לכה והם צבעו עליו ישר בצבע שמנת. שום צבע יסוד מתחת, שום כלום. נו, באמת. תוך פחות מחצי שנה השולחן התחיל להתקלף.

עכשיו זו בדיוק הצומת שמעניינת אותי. כי כל זוג מעצבים שפוי היה נפרד בו במקום. זה היה מתחיל מהלצות הדדיות חינניות: "נו, ממוש, אמרתי לך לצבוע ביסוד או לא אמרתי לך?" "נו דפנוש, לא אמרת לי", ממשיך באותו טקסט בדיוק רק בלי החינניות ונגמר ברבנות. אבל דפנה ובן זוגה לקחו סכין ליד והתחילו לעבוד. בסבלנות הם גילפו עוד ועוד ציורים מתוך הצבע ויצרו שולחן שאי אפשר להפסיק להסתכל עליו.

בואו נבין על איזו רמה של פרטים אנחנו מדברים. זה באמת קסום. מצד אחד יש פנים של כלב ומן הצד האחר גוף של מכשפה. מצד אחד פיה ומצד שני יער:

אמנים גדולים, ובזה אני נוכחת שוב ושוב, הם אנשים שמזהים בטעויות את היסוד הכאוטי שיהפוך לא רק את היצירה שלהם אלא גם את התודעה של עצמם. כמו במקרה הזה כשדפנה נאלצה לעבוד עם החסרה במקום עם הוספה והנה- נהיתה הלימונדה שעושים מהלימונים של אלוהים, והשולחן היפהפה שעליו היא יכולה לנוח.

הסיפור הזה עשה לי חשק להתחיל בבלוג את הסדרה שכבר מזמן אני מתכננת:

סדרה של תיקונים

אני מודה שאת מרבית הפישולים שלי אי אפשר לתקן וגם אי אפשר למנף. נניח את הפעם ההיא שבה יחד עם עוד כמה הורי גן התגייסתי לבנות פסל של מפלצת בטון זקופת צוואר. כשהגננת באה לראות מה יצא היא שאלה אם צריך לקרוא למוהל. ניסינו אז לטשטש את הצורה הזקורה משהו שפיסלנו הוספנו למפלצת קצת גבשושים. הגננת שאלה אם צריך לקרוא לאורולוג. זה מבטון. אי אפשר לפרק את פאלוס הענק האכן מפלצתי הזה, והילדה שלי והוא באותו גן כבר שנה שלישית ברציפות.

והיתה גם את הפעם ההיא שבה סיפרתי חבר שלי ושכחתי להוסיף את הסכין שמרחיקה את המכונה מהשיער, וגם את הפעם ההיא שבה כינסתי חמישה עשר מחברי בקולג' לצילום עירום ענק. כולם התפשטו וישבו על פי הנחיותי כשגבם אלי ורק חברתי היפנית שרצתה להשתתף אבל לא הסכימה להתפשט ישבה כשפניה אלי. צילמתי שלושה סרטים ופיתחתי אותם כל הלילה. רק תמונה אחת הצליחה. קלוז אפ של חברתי היפנית מחייכת.

יש עוד אלף שאי אפשר להחזיר אחורה וליפיף או לקחת סכין ולגלף או סתם לעשות כמו שצריך, אבל יש גם את האחרים שכן אפשר לנסות ולעשות שוב, הפעם יותר טוב. ובהתאם הסדרה הקרובה תמנה טעויות ונפילות שיקבלו סיכוי שני. ההנחה היא שלכל שבת יש מוצאי שבת, אבל לכל ראשון יש שבת באופק, ואז יהיה לי זמן לתקן.

מה בתפריט?

סבונים ופצצות אמבטיה

מתנות חתונה ומתנה סתם

תסרוקות הורסות במקום תספורות הרוסות

וצילומים קבוצתיים שהפעם כן יצליחו

מחר מתחילים. על כל נושא יהיה פוסט אחד או שניים, ואולי התפריט בכלל ישתנה או יעלם או שתשאר ממנו רק יפנית מחייכת. נשתמע!

11 תגובות

מתויק תחת שונות

11 תגובות ל-“מה שעוד יצא ממה שלא יצא

  1. צוף

    יש למה לצפות (-:

  2. פנינה

    ועל השולחן נאמר – make the defect an effect

  3. את הקהל (או המבקר…) שכל אמן מקווה לו.

  4. נדיה מניו יורק

    סבבה של רעיון לסדרה אבל אני מתעכבת על הפנינים: "אבל הם גם ממיטב בצלאלינו"

  5. השולחן יפהפה, והסיפור מאחוריו הופך אותו למעניין עוד יותר, ואת החברים שלך למוכשרים במיוחד. הנושא של תיקונים שהופכים את היצירה לפעמים למוצלחת עוד יותר קרוב מאוד לליבי, כתבתי עליו כמה פעמים בעבר, ובחודש שעבר גם הצעתי אתגר בנושא הזה. אני שמה פה קישור לאתגר, ובתוך הפוסט יש גם קישורים לפוסטים קודמים שלי בנושא הזה:
    http://www.yomanihayakar.co.il/?p=484
    מחכה לקרוא את הסדרה שלך!

  6. סיריא

    יש אנשים שאתה קורא את השירים שלהם (גם אם הם כתובים כפוסט בבלוג) כי אתה יודע שתמצא שם בין הסיפורים הקטנים תובנות גדולות שידעת אבל לא הכרת.
    "אנשים שמזהים בטעויות את היסוד הכאוטי שיהפוך לא רק את היצירה שלהם אלא גם את התודעה של עצמם". איזו הגדרה נפלאה. ואפילו מאוד.
    (תודה שאת כותבת כבר אמרתי?)

  7. חן

    מחכה כבר בקוצר רוח!!!

  8. דנה

    וואו. מעורר השראה.

  9. נועה

    ברוכה השבה. התגעגענו…

  10. גמרת אותי עם הפסל בגן -בכיתי פשוט מצחוק ולגבי התספורת בלי החלק המרחיק זה קרה עם הבן שלי בגיל שנתיים בערך הוא פשוט נראה כמו פליט עם מחלת עור,איזה מזל ששיער צומח, בקיצור תענוג לקרוא אותך, עפרה .

להשאיר תגובה

