אי בי אם

חבריו לעבודה של אבא שלי הניחו זר על הקבר של אמי. היה כתוב שם IBM, רק שזה היה כתוב בעברית: אי בי אם. וככה פתאום כמו שיחה פרטית ביני לביני בתוך כל כך הרבה אנשים, נכתבה מולי השאלה:

אי בי אם? איפה בתוכי האמא?

מכאן ואילך, נדמה היה לי, אצטרך למצוא את התשובה הלא ברורה מאליה.

והנה, עבר חופש גדול שהיה מלא מלא ילדים, ונדמה לי שאני יודעת יותר. לא שאני חושבת שההורות היא התרופה ליתמות אבל אני כן חושבת שהחיים הם הריפוי של הפצעים שהחיים עצמם גרמו. כל הבלגאן הזה של הבית, היצירה, הצבעים, השמחה – ההבל האיכותי הוא הגשר הכי משמעותי החוצה ופנימה מ ואל האבל.

אחרי השבעה לקחתי מארון האוצרות של אמא שלי כוס פורצלן שכבר מזמן תכננתי לגנוב. אני שותה בה קפה ובכל פעם, כשפני המשקה יורדים, אני מגלה מחדש את המילה הפנימית המוטבעת בה. אמהות מסתבר זה משהו שמתגלה מתוך הפעולה היומיומית בצדה ובתוכה.

אני אסירת תודה על כך שפעלו עלי את הפעולה הזו במשך עשרות שנים ונכונה לפעול אותה בתורי טוב ככל שאוכל.

בינתיים- שיר.

15 תגובות

מתויק תחת Uncategorized

15 תגובות ל-“אי בי אם

  1. אני חושבת שאת אישה של כן וכל מה שאת עושה, השירים, החיים, הילדים, האהבה, אפילו הכאב הגדול – הכל מלא ביופיו של הכן.

  2. ובאופן כללי, וגם בפרטי, את מהממת אותי.

  3. אורית יקרה,
    נתת לי בעיטה בבטן הרכה עם הרשומה הזאת . כל מילה בה כל כך בגודל , ברוחב, בעומק כמו שאני מרגישה מאז אמא שלי נפטרה. אני כל כך מזדהה. מחבקת אותך ומאחלת לך שתשאירי את חותמך על ילדיך כמו שאמא שלך השאירה בך.

  4. מירי

    יקרה שלי
    חיבוקים גדולים עוטפים ומפזרי נצנצים לכל עבר

  5. גליה

    "עד שנמות לא נמות אף פעם". מזמן לא קראתי שורה כל כך נפלאה. גרסייאס על הווידה וגרסיאס עליך, ועל המילים שלך שנוסכות כל מה שנוסכות. ואם כבר במשחקי מילים (אי בי אם? אי, באמת?), אז את בעצמך – כשחושבים על זה – אם-פי-ארבע נהדרת. נשיקות.

  6. אורית מדהימה, מישהי כתבה לך פעם איפשהו שגם אם תכתבי הוראות הפעלה למכונת כביסה (או משהו כזה) זה ישמע כמו שירה. אז על אחת כמה וכמה כשאת כותבת שירה!!!
    כל המילים הנהדרות , הנוגעות והאמיתיות שלך, ואיך שאת יודעת לאהוב. כיף לאהובייך.

  7. sharonlanda

    אני רוצה לכתוב בחזרה מה עוררת בי. לא מוצאת עדיין את המילים.. אבל מגיבה כדי שתדעי שהמילים שלך חדרו את המסך הכחלחל ועוד יצאו ממנו הלאה דרך כל השכבות, רכות וחדות אלי פנימה.

  8. נילי

    אין עליך!!! תמיד נוגעת בכל החושים

  9. אורית אני אוהבת אותך ומאחלת לך שתמיד תהיה מאושרת ואהובה ואוהבת
    אני חושבת שאת מתנה. ממש. מתנה

  10. בא לי לשיר לך משהו. תקשיבי בלב!

  11. עפרה

    אורית – באה לי הרשומה הזאת שלך בדיוק ברגע הנכון, בדרכי ללוויה של אבא של חברה יקרה,המשפטים על הריפוי של החיים ,ה"הבל האיכותי" ,האימהות ה"מתגלה" ו"עד שנמות לא נמות אף פעם",פשוט כל מילה סוכריה תודה עפרה

  12. רק אלת מילים כמוך יכולה לראות את השאלה שב "אי בי אם" וגם לענות לעצמך כפי שענית. עם כל הטלטלה והכאב שאת מתארת ברהיטות שכזאת אני עדיין נהנית מהדרך הנהדרת בה את טווה את הרגש למילה כתובה.

  13. כל התפרים נפגשים והפינות שוות והכול יושב במדויק. את לוקחת מילים ותופרת אותן במדויק לאריג שלם ומרהיב. גרסיאס.

  14. איילה.

    מרגשת כמו תמיד. בא לי לחבק אותך.
    איילה

כתיבת תגובה

