תפוס ביצה

כל משחק שבנוי על זה שאנשים מבוגרים רצים מסביב לשולחן ומקרקרים כתרנגולות הוא משחק לרוחי.

המטרה: לאגור כמה שיותר ביצי עץ ולהחזיק אותן אגב ביצוע משימות מתחת לבית השחי, בין הצוואר לכתף, בפה וכו'.

מה להכין:

8 ביצי עץ (עובד מצוין גם עם כדורי גומי מהכל בשקל)

ביצה בצבע זהב (כדור גומי מהכל בשקל)

ביצה בצבע אדום (כן, גם זה בשקל. האמת, הכל בשקל צריכים לפתוח לכבודי מועדון-לקוחת-הכבוד עם בר של טרופית, כיבוד של חיקוי במבה ותפאורה של כדורי דביקי נוצצים. בעל הרשת יבוא במו עצמו ללחוץ את ידי וללחוש לי: חשבתי עליך כל הבוקר לקוחה נאמנה שלי. אני אסתכל בעיניו עטורות הדולארים ואלחש לו: גם אני חשבתי עליך, צביקי. הרשת שלך שולטטטטתת, רק מתי תביאו את הגרינלדות הנוצצות. אל תגיד לי שצריך לחכות עד סוכות.  ו– טוב, נו,די, איפה הייתי )

קוביית משימות שחורה שעל כל פאה שלה כתוב איפה מחזיקים את הביצה: מתחת לבית שחי ימין, מתחת לבית שחי שמאל, בפה, בין הברכיים, במרפק או בין הצוואר לכתף.

קוביית משימות לבנה שעל כל פאה שלה כתוב איזה משימה צריך לבצע: לקחת ביצה (כלומר, לקחת ביצה ולקרוא קוקוריקו) לזרוק ביצה (כלומר, להטיל ביצה מגובה 50 ס"מ מעל השולחן. הראשון מבין המשתתפים שתופס אותה זוכה) גנב ביצים (כלומר, הראשון שתופס ביצה- זוכה בה) ציור של תרנגול קורא (כלומר, הראשון מבין המשתתפים שקורא קוקוריקו מקבל ביצה) ציור של תרנגול שותק, עם איקס על הפה (כלומר, הראשון שקורא מפסיד ביצה) והמשימה השווה מכל- ריקוד הביצים (כולם קמים ורצים סביב לשולחן. הראשון שחוזר למקומו זוכה בביצה).

איך משחקים? כל שחקן מטיל את הקוביה הלבנה ומבצע עם המשתתפים את המשימה. מי שזכה בביצה בסיבוב מטיל את הקוביה השחורה כדי לגלות איפה להחזיק את הביצה שקיבל.

כשנופלת ביצה למישהו המשחק מסתיים וסופרים נקודות. כל ביצה שווה נקודה אחת וביצים צבעוניות, צהובות או אדומות מזכות בשתי נקודות.

האם זה כיף? שיואו

לאיזה גיל זה מתאים? לא יודעת, לאיזה גיל אני מתאימה. נראה לי מגיל קריאה עד גיל שבו לא בא יותר לקרוא אלא רק לשחק ולתפוס את הרגע של השמחה, זה שכל הזמן חומק ומאיים ליפול, וצריך להחזיק אותו בלהטוטנות בין הראש לכתף אגב קפיצות וריצות, כל כך הרבה ריצות.

תיהנו!

נ.ב

הלינק למשחק המקורי של הבה באמזון. אמרו לי שיש גם בארץ בחנויות השוות האלו שבא לגור בהן.

6 תגובות

מתויק תחת בניית משחקי ילדים

6 תגובות ל-“תפוס ביצה

  1. אחת שיודעת

    מקסים כרגיל, אבל התרנגולות לא יהיו יותר מאושרות אם הביצים יהיו ביצי חופש? 😉

  2. אלף

    hacking למשחק של Haba נשמע לי מצויין. נראה לי שיאומץ אם אכן גם בחנות ההו-כה-שווה של הכל בשקל שלנו נמצא ביצים מעץ.

  3. נראה לי שאנחנו הולכים על המשחק המדליק הזה. כולם לקום מהשטיח ומהקלפים שלכם. מי שמפסיד מכין חביתות לכולם.
    נ.ב.באמת בהכל בשקל יש ביצים מעץ?

  4. schlezi

    יש את המשחק בחפציבה! שיחקנו אותו ביום המשחקים בהנאה מרובה…
    תודה על הפוסט המקסים…

  5. אני עומדת להכניס את הפוסט הזה לדלישס שלי תחת תג "פסחא". באמת תהיתי מה עוד אפשר לעשות עם תועפות הביצים-לקישוט. בשנה הבאה לא רק נתחזר אלא גם נשתטה.
    תודה 🙂

  6. ירון

    אני הולך לנסות את המשחק, אבל לא מבין כמה דברים:
    1. איך מחליטים איזו ביצה לקחת אדומה צהובה או רגילה?
    2. לא ממש הבנתי את התרנגול השותק – מי שמדבר ראשון מפסיד ביצה?

    אני מאוד אוהב את הרעיונות שלך 🙂

להשאיר תגובה

