קצפות חתולים ועקרונות להלאמת משחקי קופסא

לא תמיד צריך להמציא את הגלגל אני לוחשת לעצמי, צריך להתאזן עליו בתנופה. ובהתאם, אני עובדת עם משחקים קיימים אבל אורזת אותם מחדש בעזרת העקרונות של הלאמת משחקים לכדי גרסא ביתית. למשל עם סולמות וחבלים, שאיתם אפשר:

לשנות את קנה-המידה

לשרטט את לוח המשחק על בריסטול גדול או פוליגל, מדהים איך השינוי בקנה מידה עושה כל כך הרבה התרגשות. פורשים את הלוח על הדשא בגינה, מתחילים לשחק, הילדים מתקבצים ו-הופ. איוונט.

לשבץ תמונות של בני המשפחה

כשזה שלנו זה חם ואמיתי ועושה חשק. ככה זה.

לשבץ תמונות של בני המשפחה

אני יודעת שאני חוזרת על עצמי, אבל התרגלתי להגיד דברים חשובים לפחות פעמיים. יותר מדי ילדים, יותר מדי חופש. אפשר גם:

לשמור על המשחק העקרוני אבל לשנות לו את התימה העיצובית

נניח, לעשות קצפות וחתולים במקום סולמות וחבלים:

בהתאם לתימה לעצב את חיילי המשחק:

והכי חשוב, ה- ה- דבר שעושה את מלאכת הפיתוי, לעצב:

קופסא שווה שקוראת לילדים להושיט את היד ולפתוח

קונים קופסת עץ פשוטה, צובעים ומדביקים קישוטי פימו (מדביקים בדבק חם. ברורררררררר, ואת קישוטי האוכל פה עשיתי לפי ההנחיות בפוסטים על המיניאטורות אהובות נפשי, יש בסרגל משמאל הפנייה לכולן) או סתם צובעים, או מדביקים מפיות, או חורטים במפתח לא אכפת לי מה- שיצא יפה. מניחים בנונשלאנט ומחכים שהילדים יבחינו במסיבת ההפתעה על המדף.

נ.ב

נכון. לקח לי לפחות שעתיים של ביביסיטר להכין והרווחתי לילדים רק חצי שעה של משחק, אבל לא תמיד אני צריכה להבין את חיי דרך הפריזמה של המתמטיקה. הפריזמה של הספרות כל כך הרבה יותר משמעותית. יצא פיוטי. יצא שלנו. היה שווה.

4 תגובות

מתויק תחת בניית משחקי ילדים

4 תגובות ל-“קצפות חתולים ועקרונות להלאמת משחקי קופסא

  1. נדיה מניו יורק

    אז ככה, להלן הבלאגן שאת עושה לי:
    1. אי אפשר לעמוד בקצב שלך, לא שלא ניסיתי.
    2. יה מעוררת השראה שכמותך, הרי כל פוסט שלך שווה תיוג (או נעיצה, כמקובל בימינו), אבל אז מתחילה הדילמה של בני ה-OCD, תחת איזו קטגוריה לתייג, כדי שגם נחזור אליו.
    3. איך היא מספיקה, זותי? ועוד יש לה זמן להיות משוררת אינטילגנטית וכל זה.
    ואם אני אמשיך, לא יישאר לי זמן לקטלג את הפוסטים האחרונים שלך. בעיה.

    • נדיה יקרה, כמו שאומרת אגי משעול אני קוראת מהר מהר דברים שכתבתי לאט לאט. קיבצתי את המשחקים להצגה דחוסה בבלוג כדי לייצר לעצמי שמחה וירטואלית לימים אלו. הם כמובן לא הוכנו כולם בקצב שבו הם מוצגים, אז בבקשה לא להלחץ או לייחס לי תכונות שרחוקות ממני מאד. יהיה לך זמן להכל, אני מבטיחה. החיים ארוכים והילדים מתארכים. נשיקות!

  2. כל מה שאת מוציאה תחת ידיך הוא יפה כלכך…

    כשאנחנו עמדנו לצאת לטיול של כמה חדשים בקופסת גפרורים, הכנתי גרס בד לשני משחקים: מנקלה וסולמות-חבלים. מנקלה אני אוהבת, סולמות וחבלים משעמם לי את העכוז אבל בכל מקרה זה היה בשביל הילדות (ובכל מקרה בסופו של יום היינו כלכך עייפים אחד מהשני שלא היה לנו כח למשחקי קופסא וכלאחד הצטנף בפינתו).
    בכל מקרה, מה שעשיתי היה לשרטט את הלוח ללא הסולמות והחבלים ותחת זאת הכנתי שרוכים שנגמרו בכפתורים גדולים (על תקן משקולות) ובראשית כל משחק היה צורך להציב אותם. על הלוח היו מפוזרים פרפרים ומי שנחתה על פרפר היתה יכולה להזיז כפתור אחד. מה שנקרא – סולמות וחבלים דינאמיים.

להשאיר תגובה

