התפריט לסדרת הפסח שתיכף באה

חופש פסח הוא הזמן שבו אני מפסיקה להרגיש אשמה על שאני לא עושה חינוך ביתי, ומתחילה לחוש גאווה על שאני לא שולחת את כל ילדי לפנימיה סגורה לצוערים החל מגיל חמש. באמת כל הכבוד לי. מישהו אחר במקומי כבר היה נשבר מזמן.

והחופש הזה בכלל. עצבי רופפים, תינוקותי יחפים, ואלכס, הגבר היחיד שממש חייב לחבק אותי גם במצבי הרכיכתי והמודאג, טס עם נוני בכורתנו לטיול בת מצווה. הם באירופה, אני עוד אוכלת הדף מיציאת מצריים, ומה יהיה, מה.

ובכן, זה מה שיהיה: אחפף באוכל. שנים הסברתי לילדי שארוחת ילדים זו ארוחה שבאמת אוכלת להם את הגוף, שנים טחנתי להם כמה נורא סבלן של החיות. נו באמת, אני לא בעלת חיים? אני לא סובלת בטירוף? סובלת. קדימה. אוכל מתועש תמורת שקט תעשייתי.

אחרי החיפוף באוכל אמשיך בתכניתי ואחפף גם בחזית המקלחות, חזית הנקיונות וחזית החינוך האיכותי מכל סוג שהוא.

מה ישאר? משחקים. כל היום אושיב אותם לשחק משחקי קופסא וכך ינעם לילדי שרב הזמן מתנהגים כילידי בעת שאני מחכה לחמישה עשר לחודש.

אם שאלתם מה קורה בחמשה עשר לחודש הפסיקו מיד לקרוא את הבלוג הזה. מיד. אתם אנשים מעוררי זעם שיש להם חיים וזה עצוב ולא הוגן. בי.

נ.ב

מה?

אה!

פסח בבלוג יוקדש להכנת:

סדרת משחקי קופסא בוריאציה ביתית

מה העקרון? לוקחים משחקי קופסא מוכרים ושווים, ומכינים אותם בגרסא שמכילה תמונות של בני הבית ועשויה על ידם. דבר שמשכנע לפחות חלק מהילדים למשך חלק מהזמן שלשחק זה כיף, וכדאי להם להתיישב על השטיח למשך רגע אחד של שקט בתוך ים הסוף הזה של החרות היתרה. כל יום יומיים אעלה פוסט עד שיגמר לי הכוח או חדוות החיים שקצת מגמגמת בימים אלו. מה שנספיק נספיק.

בתפריט:

קצפות חתולים ועקרונות להלאמת משחקי קופסא

תופסת לב

תפוס ביצה

אוצרות נייר

קוונדל

גפרוריה

טאבו ביתי (כולל משחק משובב לב לפסח)

ואזכור הלינק החביב על רביעיות משפחה

הכנות הנדרשות מקוראי הבלוג הנמרצים בעל כורחם: איסוף קופסאות נעליים יפות, קניית קופסאות עץ זולות והכנת אקדח הדבק החם, נו מה. נתראה מחר!

6 תגובות

מתויק תחת בניית משחקי ילדים

6 תגובות ל-“התפריט לסדרת הפסח שתיכף באה

  1. אלף

    א. סבלם של בני ישראל 40 שנה במדבר הוא כאין וכאפס לסבלך המתואר כאן
    ב. אין ספק שאת אִמת-על! אמנם באוכל אני לא מסוגלת לחפף (שריטה כזו) אבל כשכלים כוחותי, סבלנותי ושפיותי מתפרמת אט אט אני שולחת את הטף, אוי געוואלד, לראות טלוויזיה לאיזה חצי יום… או שניים…

    נב במקרה הכינונו מראש קופסאות נעליים נאות (ותודה לסבתא על הסנדלים לפסח!), אקדח דבק חם (שקנינו כשניסינו לבנות רהיטים לברבי משלל קופסאות ע"פ הדרכה שראינו ביו טיוב… לצערי לא יצא משהו) וגם קופסאות עץ ליצירה יש בבית (בלאגור חומרי יצירה אני ממש טובה!)

  2. את נהדרת את
    אנחנו לגמרי בעניין של משחקי לוח ומשחקי קופסה
    מחכה בשקיקה

  3. שירה

    מעולה לנו! יש פה אחת שאוהבת להכין לאחותה משחקים אישיים (כן, כן, אני שכללתי את ההזנחה ואני נותנת לאחת לדאוג לתעסוקה של השניה)

  4. יש עוד אופציות למניעת טרוף אימהי… קוראים לזה בו נגייס חברה ונעביר זמן כך שהטרוף מתחלק לשתיים. שווה לנסות. 🙂

  5. גם אני ,כמו שירה, שכללתי את ההזנחה, וגם אני נותנת לאחים הגדולים להכין אמצעי תעסוקה או משחקים לאחים שלהם.(בגלל זה כדאי ללדת הרבה ילדים, רואים?)
    חוץ מזה, אצלנו בבית המשחק הכי רב שימושי הוא קלפים. רגילים. אנחנו מקבלים את כל אלה שלסבתא כבר לא נאה לשחק בהם רמי או ברידג' עם החברות שלה , אבל אפשר כמובן גם לקנות חדשים..שתי חבילות קלפים מכילות בתוכן עשרות משחקים- מלחמה, רמי, טינד דו פאנץ', ספידי, טאץ' זבל,(כן, באמת, יש משחק כזה, נשבעת לכם…) נסיך שבע, חולדה מצרית ועוד מליונים כאלה- אל תשאלו אותי איך משחקים אותם- בשביל זה יש להם אחים תודה לאל. (ואז בנחת אני יכולה לרחוץ כלים או להכין איזה בובה). קלפים גם לא תופסים הרבה מקום, וגם קל לקחת אותם לאן שהולכים- ותמיד ימצא מישהו שרוצה לשחק ולא לפתור סודוקו. .אבל ברור שאם אורית תקנה או תקבל קלפים, אז במקום של המלך מלכה נסיך וג'וקר- היא תדביק תמונות של הילדים שלה ושל אבא שלהם, ומאחורה היא תצייר או תדביק תמונות של פיות ואבירים, כדי שהקלפים יהיו יותר שווים. אין עליך , אורית. מחר , בהשראתך, אשתמש בקופסאות הנעליים הריקות שלי למשהו . תודה.

  6. איזה כיף לקבל כאלו רעיונות, עכשיו רק צריך זמן למצוא כדי להכין אותם:).

להשאיר תגובה

