דגלונים, קישוטים ושנזכה

ובכן הנה הסטראט-אפ: מכינים שרשרת מדגלונים שמאייתיים את המילים: יום הולדת שמח עופרי, יום הולדת שמח נועה וכו'. הפלא הקישוטי הזה שמתאים עצמו לשם של כל של ילד מבוסס על כך שמראש מכינים סט של כל האותיות המופיעות בשמות בני הבית (לא צריך לחזור על אותיות פעמיים. ר' למשל משמשת אצלנו גם את ענר וגם את עופרי וכו'). בכל יום הולדת שולפים את האותיות הרלוונטיות, כותבים מה שרוצים, משחילים על חוט ותולים. הללויה.

בטח יש אלף הדרכות ברשת לשרשראות דגלונים, אני בכל זאת מציינת את הגרסא שלי כי יש בה קיצור דרך שעליו גאוותי:

בשלב הראשון גוזרים מבדים יפים את הדגלונים לפי התבנית הזו המוגדלת לגודל הרצוי:

לאחר מכן הופכים כל דגלון ומניחים עליו את המשולש הבא שמוגדל בפרופרוציות זהות לדגלון הקודם:

את הקצוות משלושת צידי המשולש מקפלים מעליו, מגהצים, ושולפים את המשולש.

את שני הקצוות המקופלים מימין ומשמאל מדביקים בדבק בד לדגלון. (כן כן דבק! זה גאוני. חוסך כל כך הרבה תפירה)

את הקצה העליון תופרים בתך ישר, אין ברירה, חייבים לתפור, כדי שאפשר יהיה להשחיל בתוך השרוול העליון שנוצר חוט או גומי לתליית השרשרת.

עכשיו מגיע שלב האותיות:

קונים אותיות עץ מהכל בדולאר כפר השעשועים וכו'. צובעים ואם רוצים גם מיישנים בקצוות בעזרת דיו.

מחשבים מראש שיש אותיות כדי לכתוב יום הולדת שמח וגם את שמות כל הילדים.

כשמסיימים מדביקים את האותיות על הדגלונים בדבק בד, משחילים את הדגלונים על חוט ומרגישים מלכי עולם, כי כרגע השקענו שלוש שעות אבל הכנו קישוט-עד למסיבות של כל הילדים מגיל שנה עד גיל שמונים. שווה.

ומה לגבי עוגות יום הולדת?

ובכן, בתחום הזה יש דיוות ענק ברשת שמעוררות בי השראת אמת, אבל כרגע אני עוד לא מיישמת כלום מעוגותיהן, אלא רק מכינה עוגת שוקולד באמצעים ביתיים ומפסלת ממנה מה שצריך פחות או יותר. אם הקהל הילדי ממש מתעקש אני מקשטת בורדים מבצק סוכר, כאלו שהוכנו בעזרת תבניות הסיליקון של הפימו, ורגע לפני ההגשה אני רצה לחטוף את הפרוסות מכל ילד אגב כך שאני צווחת: רעיל רעיל, תן לי להוריד לך קודם את הקישוט.

המלצות לנשים שעושות עוגות וכיבוד שבא למות:

מיספטל בלוג שאני מתה עליו, וכמובן גלית נמשים שהיא גאון בצק הסוכר שהכינה את נונה מבצק סוכר בפוסט הזה. אין לי מושג לאיזה ילד חצוף יש לב לאכול את העוגות המהממות שלה, אבל כנראה שהיא השיגה איזה איזון ביתי שמאפשר לה לעשות אמנות במסווה של הורות:

הבלוג שלה למשל גרם לי להחליט השבוע שהכיבוד בימי ההולדת שלי מכאן ועד גיל שמונים יהיה עוגיות הלו קיטי:

ולגבי קישוטים בכלל:

פה מצאתי רעיון לקישוט בסיסי שקל לעשות והוא צובע את המרחב כולו:

ופה מצאתי רעיון לקישוט שמספיק יפה כדי לתלות אחר כך בחדר הילדים:

DIY Yarn and Balloon Ball Chandelier Tutorial

כאן מצאתי את הרעיון המקסים של בלונים שיש בתוכם גולות ואז הם פונים כלפי מטה:

אני עובדת על להבין איך בונים פינייטה מקסיקנית, פרטים יבואו, ובינתיים, זהו.

סדרת ימי ההולדת שלנו הושלמה לעת עתה:

יום הולדת פיות

יום הולדת טירות

יום הולדת קסמים

יום הולדת קסמים חלק 2 

יום הולדת לגו

יום הולדת גיבורי-על

יום הולדת לתינוק בן יומו

יום הולדת קשת

יום הולדת גמדים ופטריות 

יום הולדת רובוטים

יום הולדת טיול וקומזיץ

יום הולדת חורף

ועוד רעיונות לימי הולדת שטרם ניסנו

השבוע חגגנו יום הולדת ראשון, בשבת הבאה יום ההולדת של עופרי, אחר כך הלל, ובאופק נועה. ברגע שיצטרפו רעיונות חדשים אצרף אותם לסדרה. בינתיים אזמזם לעצמי את השיר שנזכה לשנה הבאה, אקשיב למילים שזה עתה שרתי, ואחשוב לעצמי שרק המוח היהודי יכול להמציא מילות שירים שרק הלב היהודי מבין. טפו, שנזכה.

16 תגובות

מתויק תחת רעיונות לימי הולדת וחגיגות

16 תגובות ל-“דגלונים, קישוטים ושנזכה

  1. מקסים! מחכה כבר ליום ההולדת הבאה של ילדי 🙂

  2. יש פינייטות, שמכינים על בסיס קרטון, שעליו מדביקים נייר וקישוטים. זה מאפשר ליצור מבנים מגוונים. אולם, אנחנו מכינים תמיד גרסה קלה אך מרשימה של פינייטה. אין לי תמונות, אבל נראה לי שמפאת פשטותה, אוכל להעביר את התמונה במילים:
    מנפחים בלון לגודל שיכול להכיל ערימה של ממתקים. מכינים דבק ביתי מקמח ומים. מצפים את הבלון בשכבות של עיתונים, והשכבה האחרונה היא קישוטים. אנחנו תמיד מדביקים רצועות קרפ, שאת קצותיהם גוזרים כך שיתנפנפו. את הבלון מפוצצים, ולא שוכחים להכניס ממתקים ופרסים קטנים, ובסוף לסגור. את החוט משחילים במחט, או שיוצרים חור קטן במספריים.

    מניסיון: מספיק שלוש שכבות של עיתונים. יותר מזה, היה קשה לילדים לפרק במכות מקל, עד שלסבא נמאס והוא היכה בפינייטה עד שהתפרקה. אבל זה מן הסתם תלוי בגיל הילדים ובשעה…

    לגבי קישוטים, הנה הדרכה לפונפון יפה מנייר עטיפה דק:

    קישוט נוסף שאני אוהבת הוא לחורר רצועות של נייר קרפ לכל האורך בעזרת חותכן ניירות (שיוצר חורים בצורות יפות), ולתלות אותו באופן מרושל על חוט צמר צבעוני (רצוי בצבעים מתחלפים, אם יש), שאותו מותחים לאורך הקיר (אופקית). אולי אחרי יום ראשון יהיו לי תמונות לספק, אם נצליח בבלגאן של שלושים ילדים והוריהם.

    • סידרת אותי עם הפינייטה, שכבה ראשונה תוכן כבר היום. אנא ספקי תמונות!

      • שרה

        מצטרפת להמלצת הפינייאטה-בלון-קמח-מים. רק כמה הערות: 1. אכן 3 שכבות זה די והותר למרות שבשעת ההכנה בטוחים שצריך יותר. 2. להכין שפע זמן מראש – צריך ליבש בין השכבות – חצי יום עד יום כל שכבה. אני מניחה את הבלון על קערה בשעת ההכנה, כך הוא עומד בשקט. 3. מנסיוני – נקודת התורפה היא הקשירה – לדאוג שהחורים לא יהיו קרובים מידי לקצה, ושהחבל יהיה חזק והקצה מחוזק, אחרת הפיניאטה "נושרת" לפני שהיא מתבקעת. 4. הממתקים בד"כ לא תופסים המון נפח, אז כשמקשטים, את שאריות נייר הקרפ דוחסים פנימה, או אפילו סתם עיתונים, ורק אז ממלאים בממתקים. 5. לא לשכוח להכין גם מקל. אני ציפיתי ענף עבה שמצאנו בפארק בנייר קרפ דומה לפיניאטה. בעלי עשה פרצוף (רמת הגימור שלי קצת נמוכה מזו של ילדים של אמהות יצירתיות, אני פשוט חושבת שלצורך העניין – ילדים, יומולדת, ממתקים ולפרק משהו במכות – זה ממש לא משנה) ותרם מיד חרב-טאי-צ'י יפהפייה מעץ שהוא הכין פעם בעצמו. החרב נשברה לפני הפיניאטה. תסיקי בעצמך את המסקנות… הענף עמד יפה במשימה פעמיים ואפילו לו נשבר – לא היה נשבר איתו אף לב.
        בשיטה דומה הכנתי פיניאטה-סביבון למסיבת חנוכה (עם מטבעות שוקולד בפנים) – שלד רופס מקרטון וצלוטייפ – רק לצורה הכללית, וציפוי עיתונים-קמח-מים (זה טיפונת התעוות מהרטיבות. לדעתי הפתרון הוא להכין או לפחות לקשט עם הילדים ואז מבינים שזה ממש לא משנה וגם אף אחד לא מצפה שזה יהיה מושלם). אני מניחה שבשיטה זו אפשר לייצר כל צורה רצוייה.

      • רינת

        הכנתי פיניאטה (לראשונה) בצורת מכונית ליומולדת בשבוע שעבר. כל העצות שלהן נכונות. אני אדגיש את החשיבות של הייבוש בין שכבה לשכבה. למרות שהשארתי ללילה, השכבה הראשונה לא התייבשה ב 100% (זה היה נראה יבש, אבל מה שהיה קרוב לבלונים עדיין היה לח). לאחר שפוצצנו את הבלונים זה קיבל קצת עובש, הסריח והביא יתושים מעצבנים. אמנם המשכתי לייבש עם פן, אבל עדיין טיפה מהריח נשאר. לא הורגש בממתקים (כמובן כולם ממתקים עטופים). מקל מטאטא מקושט – אין סיכוי שיתפרק, רק להרחיק את הילדים ולעשות תורות של מכות. אני עשיתי 3 שכבות, אבל כנראה הייתי יסודית, לא הצליחו לפרק בלי עזרת מבוגר.
        בעיני לא חייבים למלא בשאריות קרפ, ממתקים וקונפטי עושים את העבודה, גם ככה זה יצא כבד.
        אה, ואם יש חתולים בבית, להרחיק מקערת הקמח והמים, מסתבר שזה להיט אצלם..

  3. מירי

    מקסים מקסים מקסים
    ויש לי עוד טריק עם בלונים, שהמליצה עליו דנה המאוד מוכשרת. להדביק את הבלונים לתקרה עם נייר דבק מגולגל בקשר של הבלון, זה נותן אשליה של בלוני הליום ומאוד נחמד

  4. שירה

    מקסים מאד כמו שאר הסדרה.
    (רק לי הקישור הראשון בנושא הקישוטים מביא ליצירת אנשי שלג מדונאטס וגזר גמדי? )

  5. שוס גדול מאד שרשרת הדיגלונים שלך!אנחנו בעד שרשראות משני צבעים של נייר קרפ ובלונים על חוט דנטלי כך שהם נראים תלויים באויר…חבל רק שאין לי על מי לישם את כל הרעיונות הנהדרים שלך.

  6. תודה, תודה תודה! שיהיה לנו שבוע עם שמחה מתנופפת.

  7. הפוסטים שלך עושים נעים בעיניים ושמח בלב (-:
    הרסת אותי עם המשפט על השירים והמח היהודי (-:

    • שרה

      כן, כשחושבים על זה – היות ובשנים האחרונות אני נאלצת לתרגם את כל שירי היומולדת ומנהגיו לאנגלית – תמיד אני נתקעת בלמה אצלנו שמים נר אחד יותר מידי על העוגה (שלא לומר בעניין ההרמות על הכסא – על זה כבר קצת וויתרנו). יפה ניסחת (כתמיד – בשביל זה אנחנו פה…)

  8. מהממת!
    ואין, אין על דבק בד! פרס נובל לממציא.
    לו רק היית יודעת אילו דברים הדבקתי איתו במקום לתפור… 😉
    אני אספר לך בסוד 😛
    בואי תראי מה עשיתי איתו פה: http://blingbling.co.il/?p=12689

  9. אוהו… אני כל כך הולכת לשים קישור אלייך בפוסטים שאני כותבת עכשיו על פרוייקט יום ההולדת לבן שלי.
    סדרה נהדרת ושימושית ביותר!
    כל הכבוד לך!

  10. העלית לכאן רעיונות נפלאים לקישוטים, אבל אני חושבת שמה שהכי אקח מכאן זו התובנה שצריך להכין מראש את הכל (נכתב ע"י אחת שתמיד מתכננת להשקיע בקישוטים ומרוב התרוצצויות וארגונים, אף פעם לא מגיעה לזה)

כתיבת תגובה

