ספרים בייצור ביתי- הקובץ לשימושכם

אני מצרפת כאן סיפור שאפשר לשתול בו את שם הילד/ה, אבל הכי הכי הכי כיף להמציא לבד סיפור משלכם. שלא תגידו שלא אמרתי.

מה עושים?

  • מקלידים את שם הילד/ה שלכם בקובץ הזה. במקומות שהחרוז מתאים רק לבן מצורף באותיות אדומות גם בית אלטרנטיבי לבת
  • מדפיסים את הקובץ
  • מחלקים כרצונכם לדפים, ובכל דף מוסיפים תמונה של ילד וציור. לצורך הדמונסטרציה אני מצרפת את הסיפור המקורי שעשיתי להלל כשרציתי שהוא יקרא ואני אוכל סוף סוף לישון בצהריים.
  • עושים למינציה וכריכת ספירלה בחנות משרדית
  • קוראים
  • קוראים
  • עוד פעם
  • קוראים

זה לא התחיל ביום

אבל אנחנו הרגשנו בזה- פתאום.

פתאום קסם גדול קרה

הלל שלנו פתאום קרא

פתאום הוא נסע עם אמא במכונית עד דימונה

וקרא שבשלט כתוב: נס ציונה

אופס, אמרה אמא, איזה מבולבלת אני

והסתובבה מיד לכיוון השני.

ופתאום הוא נסע עם אבא לחתונה

וראה שכתוב 'פז' בתחנה

ופז זה זהב בשפת המשוררים

אז הם מיד עצרו כדי להיות עשירים

ופתאום לקח לו המון זמן לאכול

כי הוא קרא הכל הכל.

"חדש" וגם "קורנפלקס" שזו מילה כל כך ארוכה

שהוא איחר לגן בדקה.

ופתאום הוא קרא בעברית אבל גם בלטינית

ומזל שהוא לא קרא בסינית

כי אחרת היה צריך לחשוש

כל הסיפור הוא היה עומד על הראש

פתאום הכל הפך קריא

אבל דבר אחד נשאר לא אפשרי

לקרוא את הספר שנכתב לו באהבה

כי אמא שלו בכתב יד כתבה.


אוי ואבוי (שם הילד) התעצבן

ושמעו אותו עד אפריקה ואפילו עד השכן

אמא מיהרה לתקן

ואמרה לו: אל תדאג, בן.

לך למנוחה וכשתקום יהיה לך ספר חדש

שתוכל לקרוא בו לבד ממש.

הוא כתוב לא בכתב יד אלא בכתב לב

ובאותיות הדפוס שאתה מכיר ואוהב.

וזה (שם הילד) ממש שגעון

כי כשאתה תקרא את הספר הזה

אני אוכל סוף סוף

לישון!


נכון החרוזים דביליים והמשקל לא משקל ובכלל בכל קריטריון ספרותי הספרון הזה הוא גלם? כחחחחחח זה בדיוק העניין. אתם לא באים לכתוב ספרות גדולה. אתם באים לכתוב ספר מהיר ואוהב לקטנים שלכם. וזה גדול.

6 תגובות

מתויק תחת בניית משחקי ילדים, פעילויות עם ילדים

6 תגובות ל-“ספרים בייצור ביתי- הקובץ לשימושכם

  1. הילה פילה

    יש בעיות בממשק התכובות? מקוה שזו תעלה ותבוא…
    יש לי בקופסת הזכרונות של יעלי ספרון שהכנתי מחלום שהיא סיפרה לי לפני הרבה שנים.
    ועכשיו דירבנת אותי להוציא אותו לאור….
    גאוני כבר אמרתי?
    נפלא.
    וברור שאכתוב לבד….

  2. לא זוכרת מתי גיליתי את הבלוג הנפלא שלך (לפני חודש או חודשיים) ואיך, אבל התמכרתי. כל רשומה תענוג.
    את הרעיון לכתוב ספר לכל ילד אני מגלגלת בראש כבר הרבה זמן (ותמיד הפרפקציוניזם המרגיז מעכב ומדכא), אבל הכנסת בי רוח חדשה לנסות שוב. הסיפור שלך כל כך מקסים שממש מפתה להשתמש דוקא בו.
    תבורכי 🙂

  3. הספר גדול ואת מדהימה, כרגיל.
    רעיון נהדר ליום ההולדת שממשמש ובא, ופתאום הבאת לי חשק לחרוז לו חרוזים…
    תבורכי ותמשיכי, את עושה לי את היום כשהימים טיפה קשים…

  4. לא מושלם? ממיס כמה שמושלם! אלו הרגעים הבודדים (באמת) שאני מצטערת שרגליים קטנטנות כבר לא מתרוצצות כאן… אבל זה עובר לי מהר 🙂

  5. שי

    כמה לבבות פועמים פה בכל דף. ובספר. איים זערוריים של אור. איזה יופי.

  6. איפוא היית שקראתי וקראתי עד שגרוני ניחר?? כמה שזה נהדר.

כתיבת תגובה

