מיניאטורה ביום: איך להכין סלסלה קטנטנה

י. חברתי האהובה (שאחראית, אגב, לסינון שמונים אחוז מהרגשנות בבלוג הזה, תארו לעצמכם כמה נורא זה היה בלי עזרתה) קפצה אלי בהפתעה. פתחתי לה את הדלת זורחת זורחת.

מה קרה? היא שאלה, אני מתחילה לדאוג. את לא נראית מרוטה ועצבנית כרגיל.

אה, זה כלום, עניתי לה. פשוט קראתי איזה ספר נפלא של ז'יז'יק, סוף סוף אני מבינה את דרידה.

כן. צעק אלכס מהמטבח, היא קראה חמש דקות ואז העיפה את הספר בזעם ובמשך שעתיים הכינה סלסלה מיניאטורית.

נכון, מלמלתי בשקט. אבל הסלסלה התפרקה לי שש פעמים עד שהבנתי איך לעשות אותה, אז זה נחשב הפנמה של קונספט  הדה-קונסטרוקציה, לא?

נחשב. נחשב. וכדי שהסלסלה שאתם תכינו לא תתפרק אלף פעם בתהליך כדאי לכם קודם כל למצוא דבק טוב. דבק בד של גוטרמן, או דבק חזק ומיידי.

  • עכשיו לעבודת הקליעה. לוקחים חוטי רקמה או חוטי קרושה דקים. אלוהים עדי כמה פעמים ניסיתי ללמוד קרושה אבל זה לא הלך לי אז יש לי מלא חוטים בבית אם מישהו צריך.
  • קושרים שלושה חוטים לכסא או לאצבע של ילד סבלן במיוחד שמתנדב להיות העמוד, ומתחילים לקלוע צמה סופר-ארוכה. הצמה תהיה הבסיס לכל הסל.
  • עכשיו מסירים את הצמה מהכסא או מהאצבע, קושרים גם את הקצה השני שלה כדי שלא תפרם, ומתחילים לגלול אותה סביב עצמה. בתחילה ליצירת הבסיס של הסלסלה ואז ליצירת הגובה.
  • בכל פעם שמשלימים סיבוב מדביקים את העיגול שהוספנו לעיגול הקיים בכמה שיותר נקודות מגע.
  • בסוף אפשר גם להוסיף שתי ידיות מתוקונות או ידית נהדרת כמו בהדרכה השווה הזו.
אני אגב בטוחה שמי שיודע לקרוש כיפות ושאר פלאי המסרגה האחת יכול להכין כזו סלסלה בשניות.
 בכל פעם שסבתא אירה מגיעה אלינו אני חוזה בפלא. מעדני קרושה בחצי דקה נבראים מול עיני. הערסל לגינה, השמיכה למיטת התינוק, כל מיני קטנטנים מושלמים.
אבל מה לעשות שלא הולך לי ללמוד את תורת העיניים המתחברות, משהו במתח של החוט לא מצליח לי, אז בינתיים אני בצמות ובדבק. גם כך וגם כך בסופו של יום נוצרת סלסלה.
אפשר להניח בתוכה ספרים מיניאטורים מההדרכה הקודמת, אפשר למלא בצעצועי תינוק, אפשר לקפל פנימה פתק אהבה ולהשאיר כמנחה קטנה בתוך תיבת דואר חשובה, ואפשר סתם להניח על המדף ולחכות שיתגלה מהו הדבר הקטן כציפור והמקסים כאפרוח שזה עתה בניתם לו קן.
7 תגובות

מתויק תחת מיניאטורות

7 תגובות ל-“מיניאטורה ביום: איך להכין סלסלה קטנטנה

  1. את לא מפסיקה להפתיע. כשרון שלא יתואר ..
    עולות לי מליון שאלות על שילוב הילדודס בפעילויות, על פנאי לעשות את כל הדברים הייחודיים האלה, ועל מקום ..
    זה כל כך מרגש, אבל איפה שמים את זה?
    מסקרן אותי לראות תמונות של הבית שלך הוא בטח בעצם טירה קסומה.

  2. יו, המרצדת (מובייל) בחוץ נהדרת!

  3. פעמוני רוח, זה מה שזה! הם יפים. תהיה הדרכה גם לזה, אולי?

  4. י' ובשבילך יעלי

    ושוב גם הרשומה הזו רגשנית מדי…

    מוזמנת לשיעור בהכנת כיפות (קרושה עלק…)
    אוהבת אהבת נצח
    י'

  5. מדהים… מאגר עצום של יצירתיות…

  6. אורית, אם עדין לא הספקת להכיר – שמחה לערוך הכרה בינך לבין סרטוני הוידאו my frogy stuff שהצילו אותנו בשבוע מושלג במיוחד: http://youtu.be/Kor4JYhrEBc
    מקווה שתהני כמונו
    שקמה

כתיבת תגובה

