מיניאטורה ביום: איך עושים ספרון קטנטן

אוף, הספרונים הקטנים האלה. הם כל כך מתוקים שישר בא לי לכתוב לתוכם הייקואים קטנים ששרים את שבחם.


שתי דרכים מוצלחות מצאתי ברשת כדי להכין את הספרונים. דרך אחת היא:

  • להכין כריכה לספר קטנטן כפי שמסבירים בסרטון הזה (לענייננו שימושי ההסבר עד הדקה החמישית). לא צריך קיט מוכן מראש ולא נעליים, רק להבין את העקרון של יצירת כריכה ולבצע אותו בקנה מידה פצפון.
  • בנפרד להכין מילוי של דפים שאותם תופרים זה לזה (איך? גוזרים 4 דפים ברוחב שני עמודים של הספר הסופי, מקפלים כל דף לשניים ואז תופרים את כל ארבעת הדפים זה לזה בכמה תפרים לאורך קו האמצע שנוצר).
  • בסוף מחברים את הדפים לכריכה. את הדף החיצוני הימני של מחברת הדפים שנוצרה מדביקים לכריכה הפנימית הימנית, ואת החיצוני השמאלי לכריכה הפנימית השמאלית.

דרך שנייה ומהירה יותר: לקחת עיתון לאשה, שהוא גם ככה מקור של עונג, ולהפוך אותו לשבעה ספרונונים. כפי שמוסבר בסרטון הזה.  אם רוצים ספרים שלא יכולים להפתח אבל נראים נהדר, יש דרך מושקעת להכין אותם סתם חתיכים.

ועכשיו- הו האפשרויות. להכין ספר להורים לתינוק חדש ולהדביק בפנים שירי ערש קטנים, להדפיס הקטנות של ספרים אהובים, אפשר גם עם מסר חינוכי (נניח, הספר: איך באים ילדים לעולם שהכנתי כמתנה עצמית לאלכס ולי, כי אחרי כל כך הרבה הריונות אולי כדאי שנתחיל להתעניין):

אפשר להכין מתנות לכותבי ספרים אחרי צאת הספר שלהם, למיואשי תהליך עריכה לפני צאת הספר שלהם, לסופרים קטנים בני שמונה שצריכים להמציא בפנים סיפור בציורים. מה לא.

נכון שיש את הרגע שאהבת הספרות הופכת לפטיש? הרגע הזה מעולם לא היה כל כך מוצדק כמו עכשיו.

3 תגובות

מתויק תחת מיניאטורות

3 תגובות ל-“מיניאטורה ביום: איך עושים ספרון קטנטן

  1. גליה

    משגע. וה"איך באים ילדים לעולם" גמר אותי סופית. מסתבר שיש לי אותו בגירסת הנפיל!:)

  2. מדליק.
    הגעתי באקראי. אני כבר מזמן לא משוטטת בבלוגיה ורואה שהחמצתי. ועכשיו אני בצרה כי אני נורא רוצה להכין מיניאטורות מקסימות כאלה אבל אין לי זמן.

כתיבת תגובה

