גרב, קוף והמלצה על ענת

כמעט בכל פעם שאני תוחבת הרבה יותר מדי בגדים אל תוך התוף הסבלני של מכונת הכביסה, אני לוחשת בלב: תודה. שנולדתי פה, במאה הזו, בישראל, שאני לא צריכה לשאת את הבגדים לנהר ולשפשף, שכפתור אחד חוסך לי את הפעולה שאין לי מושג איך הייתי עומדת בה, זו של סחיטת הגוף.

רק תלונה אחת בנאלית ונכונה יש לי. אי אפשר להכניס למכונת הכביסה זוג גרביים בלי לאבד לפחות גרב. שמעתי שמישהו הציע פעם להכניס רק שתי גרביים למכונה ולראות מה קורה. אין לי אומץ לנסות. אני מעדיפה את העמימות של אגירת הגרביים הבודדות מתוך תקווה שיום יבוא ואיחוד משפחות גרבי יתקיים במרפסת השירות הנרגשת שלי.

המדיניות הזו יוצרת אגירה שקדנית של שקיות גרביים בלי זוג שאין להן שום שימוש אפשרי בעולם. כלומר, ניסיתי. שמתי לילדים גרב אחת כזאת וגרב כזאת ושלחתי אותם לגן אל גורלם. האמירה העיצובית שלי לא הובנה, והאמירות העצובות של הילדים שלי הובנו גם הובנו. לא חוזרים על זה. חום עם חום. כחול עם כחול. ילדים לא מוכנים לחרוג מהפרוטוקול ומבוגרים בטח שלא.

אז אגרתי וחיכיתי עד שענת, שהיא אמנית מופלאה ועושה תיאטרון בובות שהלב יוצא אליו, אמרה לי: שחררי. תעשי מהגרביים בובת קוף.

הנה הקוף, הנה ההדרכה שלה, והכי חשוב- המלצה גדולה על ההצגות שלה בסוף.

איך להפוך גרב גלמודה לקוף חברותי?

מוצאים גרב שאין לה זוג בעולם כלל. היא תשמש לראש של הקוף לגוף ולרגליים. מתאימים לה גרב נוספת, אפשר בצבע נייטרלי, שממנה נגזור ידיים, זנב, אף ואוזניים.

נתחיל משלב הגזירה.

1. גזרנו מגרב אחת שסע אמצעי לשתי רגליים. מהגרב השנייה גזרנו את העקב כך שהוא יהיה האף.

2. גזרנו ידיים וזנב

3. גזרנו אוזניים: (שני חצאי עיגול בכל צד מונחים זה על גבי זה)

4. מה שביתרנו מהגרב נראה ככה (תרשים מתוך אתר שתיכף הלינק שלו)

5. ועכשיו נשאר רק לתפור. קודם כל הופכים את הגרב הראשית, תופרים את הרגליים. הופכים וממלאים את כל הגוף והרגליים וסוגרים בתפר בתוסיק.

6. תופרים וממלאים ידיים וזנב. ואז גם אף ואוזניים.

7. את הכל מחברים לקוף, מוסיפים תך רקמה אדום לפה, אף ועיני כפתורים.

8. ואז זה סוף סוף קורה. איחוד משפחות לגרביים מהמרפסת. לפחות מחמם את הלב אם לא מחמם את הרגליים.

ואם לא די בכך, יש, מסתבר, אתרים יעודיים לבגדים לקופי גרב. האינטרנט הזה נשבעת לכם, גאונות. אז אם הקופים בשלים למחויבות, אפשר לתפור להם כלה ושמלת כלה מאמריקה:

בגדי כלה לקוף מהגרב

נכון שהבובות האלו כובשות? כל הקרדיטים כמובן לענת. וכאן אני מגיעה להמלצה. לכו להצגה של האישה הזאת.

למה?

כי לפעמים צריך לראות קסם על הבמה כדי להאמין בקסם בחיים. זהו. סיבה טובה.

הנה הלינק, היא מופיעה במוזיאון ישראל בשבוע הבא.

תיאטרון פשוט

13 תגובות

מתויק תחת בניית משחקי ילדים

13 תגובות ל-“גרב, קוף והמלצה על ענת

  1. סיריא

    לפעמים מספיק קוף אחד שיעשה לך את היום…

  2. הקופים האלה מרגשים. ממש.
    כשיגיע הזמן הזה בשנה
    שכבר אפשר לנגוע בצמר,
    אני הולכת לעשות קופים, בחיי.
    ובעניין הרעיון להכניס למכונת הכביסה זוג גרביים?
    זה יכול להגמר כמו בשוליית הקוסם,
    עם מליוני גרביים שהתרבו כמו שפנים…
    אימאל'ה

  3. אח…הכתיבה שלך על הבוקר, איזה עונג צרוף, וכשהיא מלווה בקופי הגרב היפהפיים ומלאי האופי האלה על אחת כמה וכמה. אמנם ראיתי הדרכות כאלה, אבל זו של ענת כל כך ויזואלית שרואים את הקוף כבר בשלב הגזירה…
    (אני בושה ונכלמת לומר שבימים בהם הייתי משקיעה במיון הזוגות והתאמתם, הבנים שלי פשוט ליקטו להם מהערימה צמדים יצירתיים וחסרי כל קשר, מה שהפך בהמשך לאידיאולוגיה "אמא, ממילא לא רואים אז מה אכפת לך?"…זרמתי)

    • אביבה

      איזה יופי! מקסים! סל הכבישה שלי עומד להתרוקן סוף סוף!!
      אפשר עכשיו בבקשה פוסט על יצירת מגורים ל 147 קופים-דיירים חדשים ?

    • יעל, אני מעריצה אותך על האומץ לערבב צבעים. כשהייתי חיילת התקרבתי לשער של הקרייה ופתאום קלטתי ששוב יש לי גרב כחולה וגרב שחורה, עוון שבגינו כבר רותקתי בעבר לשבת. ממממממ. עשיתי אחורה פנה, הלכתי לסבא וסבתא שלי וחזרתי לקרייה על אזרחי לבושה במכנסיים של סבא שלי (דאז: קרוב למאה קילו סבא) ובחולצה של סבתא שלי (דאז מידת חזייה B). דו"ח לא חטפתי. מבט מזועזע במעלית- כן.

  4. באמת מקסים ואני לא רוצה להרוס – אבל גרב, מה לעשות, הוא זכר, מאיזה צד שלא מסתכלים עליו.

    • נכון נכון, כבר בהגהות של 'סמיכות' העיר המנקד שאני טועה טעות מביכה כי היתה לי שם שורה על גרב בנקבה. מתי כבר אלמד. תודה על התיקון.

  5. רונית

    הילדים שלי הם היחידים בערך שאומרים "גרב" בזכר. מבחינתי אחרי ההישג הזה הם יכולים להיות רוצחי המונים – אני עדיין אהיה מרוצה מהחינוך שלי. 🙂
    אבא שלי היה תמיד מזכיר לי (בבגרותי, כן?) : גרב ונעל: מה נכנס לְמה?
    היתה לי שקית מעל מכונת הכביסה ובה עשרות גרביים בודדים. הבעיה היא שרובם גרבי ילדים ותינוקות, ואין סיכוי שתהיה לי סבלנות לכאלו עבודות קטנות… היום שחררתי אותה בייאוש. לא נורא, מחר נתחיל שקית חדשה..

  6. יעל מ

    ואמא שלי אומרת: גרב-גבר. ככה באמת קשה לשכוח.

  7. הקופיפים שלך ממש מקסימים,אהבתי אותם מאד.היות וילדי כבר יצאו מהבית,אצטרך "לאמץ" גרביים ,או לקנות חדשים.אבל,הרעיון מדליק , תודה !

כתיבת תגובה

