שיר אהבה

בכל יום הולדת שלי אני מבקשת מבעלי, שחוץ מלהיות בעלי הוא גם המשורר אלכס בן ארי, שיכתוב לי באופן ספונטני ומתוך רצון עצמוני, שיר אהבה. אני אשמור על הילדים לשעה, אני אומרת לו, ואתה תשב ותרצה לכתוב לי שיר אהבה. בשביל מה התחתנתי עם משורר? בשביל שהוא יחרוז לי את החרוז כביסה לבנה- אולי נכניס אותה סוף סוף למכונה? נו באמת.

במשך אולי שלוש שנים הסידור עבד, אלכס כתב שירים מופלאים ואני הייתי מופתעת לקבל ביום ההולדת בדיוק את מה שרציתי. אלא שבאיזה ינואר אפל אחד אלכס התנער ושאל- תגידי, איזה שיר אהבה את כתבת לי?

ובכן, כתבתי. כתבתי שיר שמתחיל ב'גם כך אקח אותך שוב'. גם כך, צעק אלכס בלחישה, גם כך? זו האהבה שאת מוכנה להציע לי? אהבה של למרות?

יכולתי כמובן להתקפל. לרוץ אל המקלדת ולכתוב שיר על פלאיו המרובים באמת. אבל דווקא באותו רגע הישרתי אליו מבט ואמרתי  ביושר: כן. זה הכי שיר אהבה שיכולתי לתת לך. הידיעה שגם כך. עם כל הבלגאן, החשבונות, הסידורים שבעיקר מסדרים אותנו, הארוחות הרומנטיות שמתחילות בעשר וחצי כשאחרון הילדים נרדם ומסתיימות בעשר ארבעים וחמש כשהראשון מבין שנינו נרדם, גם כך.

כי מה הפנטזיה? תשוקה לוהטת, בגדים נקלפים, לנז'רי צרפתי לבן מושלך על רצפת החדר, אוקיי. ואז מה? כל הלבן הזה הולך לערמת הכביסה. והנה זה שם. כביסה לבנה- אולי נכניס אותה סוף סוף למכונה.

גם כך.

*בדברים האלה נזכרתי שוב מתוך שיחה עם חן רותם, שארחה אתמול את אלכס ואותי באירוע השקת הפרויקט הסודי שלה: דיסק עם שירנו מולחנים. חן המוכשרת עד כאב הלחינה את 'גם כך' וגם, והנה הלינק החשוב, שיר אהבה שאלכס כתב באופן ספונטני ורצוני. איזה יופי.

http://www.youtube.com/watch?v=x0J95oZQl-g

9 תגובות

מתויק תחת שירה

9 תגובות ל-“שיר אהבה

  1. סיגל גליל

    מזל טוב לבלוג הקיצי , הבהיר, והמשמח כל כך.

    לדעתי זה ממש לא במקרה שצבע הרקע הוא כצבע החמניות הפורחות עכשיו, והצבע המואר של השמש

    יופי של בלוג, שמביא אביב לקיץ, וילדות וחדוות יצירה

    משובב נפש

    תודה אורית על הקסם החדש שבע מתוך הלפטופ שלי

    וכמובן שאשתף את חברי בפייסבוק, ואראה לנטע משוש חיי בת העשר

    חיבוקים ונשיקות וערב מקסים לכולכם

  2. "עדיין"
    נשביתי.
    (לא עכשיו, מה פתאום עכשיו, זה קרה כבר ממזמן מזמן)

  3. אילו תגובות משמחותלב. תודה. רבה. מאד. אורית.

  4. אושרת לופז

    היי אורית,

    הבלוג מקסים. נהניתי.
    גם דניאל שלי נהנה ושאל מתי מכינים את הספר עם התמונות הקופצות, השבתי: בחופש (התשובה הקבועה מכאן ועד ה- 1 בספט').
    השאלה היא: איפה מגישים בקשה לתוספת שעות ביממה?
    שיר אהבה שכתבת שמפיל אותי כל פעם מחדש הוא זה שמתחיל ב"מלאו ימי שמשות, מלאו ימי אהבה"…עובר דרך רסיסים, ומסתיים במילים המתוקות "אני שבה אליו".

    בהצלחה ובהנאה,

    אושרת לופז

    אשמח להעבירו הלאה לכל מכרי

  5. שיר מקסים! אפשר לשיר אותו בכל אירועה האפשרי.. יום הולדת, יום אימא, יום ההורים ועוד…

  6. ליטל

    גיליתי את הבלוג הזה ממש במקרה. מזל.

    אם יזדמן לך, בבקשה תכתבי עוד על אהבה. שירים ומחשבות.
    אמנם אחד המוקדים פה הוא הורות, אבל עשי טובה למי שבינתיים מנסה לגדל רק אהבה.

  7. עינבל

    כל-כך גם כך.

    ויש גם אחד שלחשו לו באוזן: גם כך
    ואחזו בידו הצעירה והשואלת.
    ולמרות כך,
    הוא
    הלך.

    תודה על הפוסט הנפלא.
    עינבל

  8. איזה בלוג מקסים כתיבת שירים
    מרגשת עם נגיעות של אומן ממש כייף לבקר לקרוא
    אשמח לביקור אצלי באתר של שירי אהבה
    תודה.

  9. מקסים!מקסים!מקסים! פוסט נפלא.

כתיבת תגובה

