רביעיות משפחה

חברה שלי שהיא האישה הכי יפה שנולדה אי פעם ובכל זאת אני חברה שלה, ביקשה ממני רעיון.

היא רוצה להכין משחק שיהיה: להיט לגדולים, להיט לקטנים, להיט להורים, מובן, שורף מלא זמן חופש, מתאים לנסיעות, אישי, אוניברסלי, קל להכנה, מעולה כמתנה וזהו. זה הכל.

יופי.

לא היתה לי ברירה אלא להמציא לה משחק מקורי לחלוטין. רביעיות. מה שכן, מכרתי לה את רעיון הרביעיות המשודרגות. רביעיות משפחה. אלו שבמקום תמונות של אלמוג מוח מסדרת החי הימי, יש בהן תמונות של בני הבית.


 גרסת הרביעיות הביתית אצלנו היא הצלחה גדולה, והיא מעוררת שאלות כמו: "הלל, תגיד, יש לך אמא ורודה?" (ברור שאני ורודה, יש לנו מלנומה במשפחה, וכולם צריכים להזהר מהשמש), ותשובות כמו " לא, נועה, יש לך אבא לבן? " (כן. הוא מרוסיה). זה כיף לשחק ככה, יותר מגייס, ולפעמים אפילו מחליף את האנשים המותשים שאנחנו באנשים שניבטים אלינו מהקלפים. עצמנו הצוחקים.

אז

איך להכין משחק רביעיות עם תמונות בני המשפחה?

בואו נתחיל מהכנת הקלפים עצמם.

1. אם אתם יודעים טיפה פוטושופ, לחצו על הלינק לקבצי פוטושופ, ותגיעו בין השאר לארבעה קבצי פוטושופ, אחד מכל צבע של קלף.

2. או: לחצו על הלינק לג'ייפגים. בחרו את הדף שכתוב עליו שלושה סטים בדף אחד. הדפיסו שלושה עותקים ממנו במדפסת הביתית. עכשיו יש לכם תשעה סטים, כלומר: כל קלפי המשחק הריקים. אם תרצו קלפים גדולים יותר, צרפתי גם את קבצי הג'ייפגים של כל קלף גדול בנפרד.

3.עכשיו צריך לשתול את התמונות של בני המשפחה.

קודם כל בוחרים תשע תמונות של תשעה בני משפחה שונים, או של הרכבים שונים של בני המשפחה הגרעינית (אבא ואמא, הלל ונועה, הלל, עופרי, וכו'). כל תמונה תהיה אבטיפוס לסדרה של ארבעה קלפי משחק.

מי שעובד בפוטושופ- יופי. אפשר לשתול את תשעת הגי'ייפגים של תמונות בני הבית. כתוב לכם בסרגל מימין ממש לאיפה להכניס את התמונה.

מי שעובד עם ג'ייפגים יכול להדפיס בחנות צילום או במדפסת הביתית את תמונות בני המשפחה, אני מזכירה, ארבעה עותקים מכל אבטיפוס, כלומר ארבע כפול תשע תמונות, ולהרביק את התמונות על העיגול הריק בכל קלף.

בואו נבין רגע מה צריך להיות לנו בסוף. אנחנו צריכים תשע סדרות לפי תשע התמונות שבחרנו. כל סדרה תתפרט לארבעה קלפים שונים מתמונת האב שלה. נניח, אבא קלף לבן אבא קלף ורוד אבא קלף תכלת ואבא קלף צהוב. סך הכל צריכים להיות לנו תשעה כפול ארבעה, כלומר שלושים ושישה קלפים.

ויש גם גרסא ממש פשוטה

אפשר להגיד, לעזאזל עם התמונות, אני רוצה קלפים תוך עשר דקות. ואז זה פשוט- מדפיסים שלוש פעמים את הגי'ייפג של סט הקלפים הריקים, במקום תמונה כותבים בעיגול הריק של כל טור בדף הקלפים הריק שם אחר של בן משפחה מתוך התשעה שבחרתם: אבא, אמא וכו'. וזהו. גוזרים ומשחקים.

4. למי שדבק באופציית ה'עם תמונות', עכשיו צריך לכתוב על כל קלף את שם הסדרה שלו. שם הסדרה הוא פשוט השם של מי שמופיע בתמונה. כותבים את זה למטה. בין שלושת הלבבות מימין לבין הלב שמשמאל.

אם אתם עובדים בפוטושופ או בכל תוכנת עיבוד תמונה אחרת, הוסיפו כיתוב על כל קלף באופן רלוונטי. אם הדפסתם ג'ייפגים פשוט כתבו ידנית על כל קלף את שם הסדרה שלו.

5. מה קיבלנו? בואו ניקח דוגמא לקלף סופי, נניח את הקלף של עופרי. בתוך העיגול יש תמונה של עופרי, למטה כתוב מה שם הסדרה- עופרי, באופן שמתאים לתמונה. הלב שלמטה משמאל מסמן תמיד מה צבע הקלף, במקרה הזה- צהוב, והלבבות שלמטה מימין מסמנים תמיד מה צבעי הקלפים הנוספים שיש בסדרת עופרי. במקרה הזה: לבן ורוד ותכלת.

6.למי שרוצה- צירפתי גם תמונה לרקע אחורי. אם מוסרים את הקבצים שעובדו בפוטושופ להדפסה בבית דפוס דיגיטלי, הגרפיקאים שלהם כבר מסדרים את הקלפים כך שהרקע מכסה בדיוק את אחורי כל קלף.

7.עכשיו להדפיס את הוראות המשחק. גם הקובץ הזה מצורף. הוראות כדאי להדפיס או על גודל קלף או על דף שלם.

8.זהו. עכשיו נשאר רק להכין את הקופסא. צירפתי קלף להדבקה על מכסה קופסת עץ או על כל קופסה אחרת אבל אפשר גם לכתוב 'רביעיות' ולקשט לבד. יותר נשמה.

ו-ל-ש-ח-ק.

נכון, כך או כך להכנה צריך טיפה סבלנות, אבל זה לא מסובך.

מה שמסובך זה להפסיד לילדים שוב ושוב. יש להם זכרון ברזל והם זוכרים מי ביקש מה לפני שמונה תורות. הדור הזה איכשהו יותר מפותח מהדור שלי. כנראה שבאמת התחילו להוסיף ויטמינים לבמבה.

לינק לקבצי הג'ייפג

לינק לקבצי הפוטושופ

13 תגובות

מתויק תחת Uncategorized, בניית משחקי ילדים

13 תגובות ל-“רביעיות משפחה

  1. אביטל

    אורית,
    את פשוט מלכה…..
    הייתי בטוחה שזו תהיה עוד אחת מהכתבות האלו שבהן כתוב "תקנו בחנות סידקית סרט בעובי כך וכך ותבקשו מהמוכר שיגזור לכם מטר בשמונה חלקים שווים…." ועוד כל מיני הוראות מהסוג הזה……. שאין באמת מישהי (אני לפחות לא מכירה) שיש לה זמן לחפש היכן לעזאזל יש עדיין דבר שנקרא חנות סידקית…
    אני לא מאמינה שצירפת את כל העיצובים והסברת ברמה שאפילו אני (נכשל באומנות) הבנתי!!!
    את באמת גדולה
    המשחק יפהפה

  2. תודה רבה, זה מקסים ומצוין.

  3. אני אוהבת אותך אני אוהבת אותך להביס נכשל באמנות זו מטרת העל של הפוסט הזה ושל ההדרכות בכלל. אין כזה דבר נכשל באמנות. הנכשל היחיד שאני מכירה בו הוא נכשל בלא לעשות אפילו שמתחשק לעשות.
    וגם לענבל תודה על התגובה המתוקה.

  4. michal

    מקסים………. פשוט מקסים

  5. אלופה! זה פשוט מהמם ביופיו!

  6. מקסים! היצירתיות שלך פורצת גבולות, רעיונות משגעים והוצאתם לפועל מלאה בכשרון מגוון.

  7. קושקוש1

    מדהים מדהים מדהים!!
    איך הסתתרת ממני עד היום??

  8. פינגבק: שהוגיענו והוציאנו |

  9. תמר חסון דלל

    בשל הצלחת משחק רביעיות פשוט העלינו במשפחה את האופציה לעשות רביעיות משפחה – רק שאנחנו חשבנו על קומבינציות משפחתיות של ארבעה משתתפים ולא תמיד זה הסתדר. אבל הקבצים שלך יכולים להיות לעזר נראה לי. תודה

  10. ayelet

    אסתטי ביותר
    אני חייבת להוסיף רעיון לשדרוג רמת המשחק: להכין מתנת יומולדת רביעיות סביב דמות במשפחה. (אבא / ילד – כל אחד בתורו) וכל רביעיה במשחק היא סביב קטגוריה שונה (כגון: תחביבים שאוהב, פעילויות , מכרים וכו) יוצא מדהים מרתק, וההשקעה – כיד הדמיון הטובה – או מילולי בלבד או תמונות של טיולים, תחביבים….
    יוצא נפלא

  11. עירית

    פשוט מקסים. כל הכבוד על היחצירתיות ותודה על מתן האפשרות להעתיק וליצור

  12. hagar

    הי, אני מנסה להוריד את הקבצים המצורפים ולצערי הם כבא לא זמיניםץ תוכלי אולי להעלות אותם שוב?? אני רוצה להכין מהם מתנות לחג. תודה!!

  13. טלאל חייט

    איפה המשחק?

כתיבת תגובה